اعتراف جنجالی سردار سپاه حمید اباذری به ریزشهای اساسی در نظام: من دیدم سرداران کم آوردند!

العربیه: حمید اباذری، مشاور فرمانده سپاه و جانشین اسبق دانشگاه افسری امام حسین در سخنانی از «بریدگی و انفعال بسیاری از فرماندهان سپاه و مقامات پیشین جمهوری اسلامی» در پی اعتراضات سراسری جاری در ایران خبر داد.
 
اباذری، سه‌شنبه 6 دی در سخنانی که از تلویزیون استانی «تبرستان» پخش شد، بدون ذکر نامی مشخص گفت، «خواص و بزرگان بسیاری که القاب فراوان داشته و بیت آنها برو بیایی دارد»، هیچ دفاعی از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و هیچ انتقادی از اعتراضات کنونی بر زبان نیاوردند.
 
او‌ با توجه به شرایط کنونی ایران گفت با این که سردار سپاه است اما نمی‌داند فردا چه اتفاقی در کشور می‌افتد و افزود: «دیدم به چشم سرداران بزرگی که کم آوردند فرماندهان خود من که لحظه لحظه جنگ را بودند زخم برداشتند کم آوردند، مقابل ارزشها ایستادند.»
 
در جریان اعتراضات سراسری جاری در ایران خبرهای زیادی از جدا شدن برخی نظامیان و بازداشت و حصر خانگی بعضی دیگر از آنها به‌دلیل مواضع انتقادی آنان نسبت به رویکرد امنیتی و خشونت‌آمیز دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی علیه معترضان منتشر شد.
 
بسیاری از مقامات پیشین جمهوری اسلامی نیز به‌رغم سخنرانی‌های پیاپی خامنه‌ای مبنی بر لزوم موضعگیری «خواص» در رابطه با خیزش کنونی مردم ایران، یا سکوت اختیار کرده و یا از واکنش نهادهای حکومتی برابر معترضان انتقاد کردند.
حمید اباذری، مشاور فرمانده سپاه و جانشین اسبق دانشگاه افسری امام حسینبازداشت فله‌ای معترضان و صدور احکام سنگینی چون اعدام از طریق اتهاماتی چون «محاربه، افساد فی الارض و بغی» هم انتقاد برخی مسئولان پیشین قوه قضائیه و روحانیون عالی از جمله مرتضی مقتدایی، محمدعلی ایازی، مصطفی محقق‌داماد، اسدالله بیات‌زنجانی و محسن کدیور را به همراه داشته است.
 
در همین رابطه، ناصر مکارم شیرازی از نزدیکترین مراجع دینی به رهبر جمهوری اسلامی هم روز گذشته در دیدار با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران با گلایه از عدم انعکاس انتقاداتش از تلویزیون رسمی کشور گفت که از اوضاع کشور «ناراضی» است و مردم از او و دیگر مراجع انتظار دارند به مسئولین در رابطه به وضعیت کشور تذکر دهند.
+220
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

    دوستان پهپاد‌های کوچک که قابلیت حمل ۳۰۰ گرم بار رو داره و قیمتشون در ایران اصلا گران نیست. هر چه قدر میتونید برای خیزش نهایی بخرید ،این وسیله خواهید دید که کار ایی بسیار زیادی تو متلاشی کردن. ماشین سرکوب با دقت بالا و از راه دور رو داره.حتا کسانی که کمی فنی هستن می‌تونن از روی اینها در منزل خود کپی بسازن . به علت دسترسی شما از راه دور به قاتلان مسلح در خیابان در نهایت امنیت و به دور از رویا رویی نزدیک. قادر به تخریب ماشین سرکوب خواهید بود ، به وقت خودش چیزی رو که لازمه با خودش حمل کنه تو سایت‌ها گفته خواهد شد. اینها در حال حاضر در بازار سیاه به وفور یافت میشن و این نسل با هوش عزیزمان به راحتی می‌تونن از اونها کپی بسازن. التفن این موضوع رو در کانال‌های دیگه کپی کنید.  پیروزی با ماست
    2
    31
    جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    100Haloo - تهران، ایران

    باز زر زدی؟ زمان جنگ رو گفتی که حتی فرمانده های خود تو زخم برداشتند! آره راست میگی ولی از جایی دیگه زخم برداشتند و براشون خیلی خوب هم بخیه زدمد، اگر راست میگی، محل زخم خوردن و جای بخیه خودت رو هم ذکر کن😂😂
    1
    22
    جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    حالا کجاشو دیدی سربار ، بزودی خودت و دیگران هم از قدقد کردن میوفتید ! اون خواصی که از رهبر الدنگ و مفعول حمایت نمیکنند و از معترضین انتقاد ، در واقع عاقبت اندیشی کرده اند هرچند خیلی دیر !! ولی چیزی از صورت ماجرا کم نمیشه چون همتون خائن و جنایتکار و فاسدین و طنابهای دار کمترین مجازات برای شما جنایتکاران پست فطرت است .
    1
    28
    جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    خر سوار سابق - آلبک، آلمان

    راه نجات ایران - حضور میلیونی در خیابان
    1
    24
    جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    زنبور - کپنهاک، دانمارک
    خاک برس گول اون اختوفایی که روی شونت گذشتن نخور برگرد بطرف مردم وگرنه مردم بزودی یک چپقی ازت چاق کنن که گربه بگی علی چلاق
    1
    18
    جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid4053 - اصفهان، اتریش
    شما کثافتهای خامنه ای پرست برای تکه نانی که مثل اسغال جلوتون پرت میکنند خودتونو ارزون به این خاندان کثیف دزد قاتل ضد ایران و ایرانی خامنه ای فروختید. این کثافتها دورانشان تمام شده شما اشغالها دو راه دارید راه اول هر چه سریعتر به مردم بپیوندید و مجازات خود را در حکومت اینده ایران تخفیف بدهید راه دوم کورکورانه با این خاندان رذل بمانید و اماده بزرگترین مجازات شوید. این سیل راه افتاده و تاریخ ثابت کرده که پیروز خیزشها مردم میباشند و نه حکومتهای دیکتاتور. برای این انگلهای دستمال دور سر دوران مفتخوری رو به پایان است مجازاتی که میشوند اعدام وحشیانه مانند این حکومت رذل نمیباشد. از این مفتخورها برای تمیز کردن و ابادی این اب و خاک در قسمتهای مختلف ابادی کشور استفاده خواهد شد. و شبها بعد از کار به اسایشگاههایی که برای انها در نظر گرفته خواهد شد منتقل خواهند شد. این اسایشگاهها در حد لیاقت این مفتخورها خواهد بود. برخی از این اسایشگاهان برای مفتخورهای وی ای پی در زیر طویله ها در نظر گرفته خواهد شد. این خسارت مفتخوریها از این طرق جبران خواهد گردید. و پیامی به حکومتهای ظالم دنیا
    0
    11
    جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    اینها وقتی صحبت از ارزش میکنند حال استفراغ به من دست میده!!
    0
    8
    جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.