درخواست۵۰ روانپزشک برای بررسی سوابق بیماری محمد قبادلو

دویچه وله: جمعی از روانپزشکان در نامه‌ای به رئیس قوه‌ قضاییه خواستار بررسی پرونده پزشکی و توجه به اختلال دوقطبی محمد قبادلو، معترض محکم به اعدام شدند.

جمعی از روانپزشکان در ایران با نوشتن نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار تشکیل شورایی از روانپزشکان معتبر برای بررسی پرونده روانپزشکی محمد قبادلو، معترض محکم به اعدام شدند.

این نامه که به امضای۵۰ روانپزشک رسیده، با تاکید بر پیچیدگی تشخیص‌های روانپزشکی به ویژه اختلالات دوره ای مانند اختلال دوقطبی و اختلال شخصیت مرزی، خواستار بررسی دقیق‌تر پرونده قبادلو است.

امضاکنندگان پیشنهاد داده‌اند شورایی از روانپزشکان معتبر و شناخته‌شده تشکیل شود تا با بررسی تمام سوابق و مدارک بیماری، مصاحبه با بیمار، خانواده و پزشکان قبلی، قوه قضاییه را در صدور حکمی بر پایه موازین علمی و مستندات بالینی وعادلانه پشتیبانی کنند.

 محمد قبادلو، ۲۲ ساله  دوشنبه ۹ آبان دستگیر شده و به اتهام "زیرگرفتن ماموران" حکم "محاربه" و "افساد فی‌الارض" گرفته و در معرض اعدام قرار دارد.

خانواده قبادلو با تقاضای فرجام، اعلام کرده‌اند فرزندشان از بیماری دوقطبی رنج می‌برد و  از مدت‌ها قبل مصرف قرص‌هایش را قطع کرده بود.
+18
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.