رهاسازی سگ‌های «پناهگاه مانا» در جاده ساوه باعث مرگ آنها شد

عکس آرشیوی استرادیو فردا: حامیان حقوق حیوانات در ایران با انتشار عکس‌هایی از تلف شدن سگ‌هایی خبر می‌دهند که از سوی مسئولان یک پناهگاه در اطراف جاده ساوه و رود شور در استان مرکزی رها شده بودند.

در این تصاویر سگ‌هایی دیده می‌شوند که جنازه‌ آنها در اثر برخورد با خودروهای عبوری متلاشی شده یا از شدت سرما یخ زده و جان سپرده‌اند.
یکی از حامیان حقوق حیوانات در ایران که نخواست نامش برده شود به رادیوفردا گفت که این سگ‌ها متعلق به پناهگاه مانا هستند که زیر نظر شهرداری شهریار اداره می‌شود و حدود یک هفته پیش حدود سیصد قلاده از سوی افراد نزدیک به این پناهگاه به این شکل رهاسازی شده‌اند.

در مورد علت رها کردن این سگ‌ها به حال خود در بیابان‌های جاده ساوه تاکنون خبری منتشر نشده است.

این حامی حیوانات می‌گوید که سگ‌های رها شده به دلیل رسیدگی نشدن به آن‌ها از بیماری اسهال خونی، بیماری ویروسی دیستمپری و عفونت ریوی رنج می‌برند.
پناهگاه مانا در گذشته هم با حاشیه‌های فراوانی روبه‌رو بوده و گزارش‌هایی از اجازه ندادن به افراد حقیقی و حامیان حیوانات برای بازدید از پناهگاه، اُتانازی سگ‌ها و شرایط بد نگهداری آن‌ها منتشر شده بود.
+10
رأی دهید
-22

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    اینا دارند همنوع خودشون را شکنجه تجاوز و اعدام میکنند سگ که دیگه جایی نداشته در دید اینها. دارند یه جنگ روحی روانی راه میندازند
    1
    33
    ‌پنجشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Munchen - مونیخ، آلمان
    دلیلش ساده هست : اسلام و فرهنگش با هر نوع حیوان خانگی و مخصوصا سگ دشمنی و تضاد دارند اصولا با فرهنگ نگهداری و اهمیت دادن به حقوق حیوانات مخالف هستند.از دید این دین ضدبشری ، حیوان یا اسب و خر و شتر هست برای بارکشی و سواری،یا انواع دیگر که برای ضبح و خوردن ساخته شده اند.این هست فرهنگ بدوی و وحشی این آئیین.
    0
    8
    ‌پنجشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.