مراسم پرجمعیت چهلم کیان پیرفلک در ایذه + ویدیو


مراسم چهلم کیان پیرفلک،‌ کودکی در اعتراضات شهر ایذه در استان خوزستان کشته شد بر مزارش در روستای پرچستان گوروئی شروع شده است.
سخنران مراسم مرگ این کودک را نه فقط به مادر و پدرش بلکه به مردم جهان تسلیت گفت و جمعیت حاضر با کف زدن حرفهای او را تایید کردند.
میثم پیرفلک و همسرش زینب مولایی‌راد با دو کودک خود شامگاه ۲۵ آبان در حال بازگشت به خانه شان در شهر ایذه بودند که در میدان هلال احمر هدف گلوله ماموران قرار گرفتند. میثم پیرفلک مجروح شد اما کیان پیرفلک در اثر اصابت گلوله کشته شد.

مادر کیان می‌گوید که ماموران خودرو آنها را هدف قرار دادند اما در روایت حکومت ایران آمده که تیراندازی کار «تروریست ها» بوده است.
ویدئوهای منتشر شده از ایذه در روز دوشنبه نشان می‌دهد که هم‌زمان با برگزاری مراسم چهلم کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله‌ای که با شلیک ماموران امنیتی در ایذه کشته شد، شمار کثیری از مردم به‌رغم جو شدید امنیتی در این مراسم شرکت کردند.

بر اساس ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، معترضان حاضر در مراسم چهلم کیان پیرفلک شعار «مرگ بر خامنه‌ای»، «چه با حجاب چه بی‌حجاب/ می‌ریم به سوی انقلاب» و همچنین «از ایذه تا کردستان/ جانم فدای ایران» سر دادند.

بر سنگ آرامگاه کیان علاوه‌بر جمله «به نام خدای رنگین کمان» بیتی از غزل سعدی حک شده است: «صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را / تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید».
+91
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    این کودک پر از انرژی و نشاط و زیبایی بود ،آرزوی صبر فراوان برای والدینش دارم
    1
    22
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۱
    chris.it.dude - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    شهادت کیان دنیا رو تکون داد و انتشار ویدیو کاردستیش هر کسی رو که ذره ای شرف و حس انسانیت داشت به گریه انداخت. یادم نمیره اون خانم مجری تلویزیون موقع صحبت در برنامه زنده تلویزیون گریش گرفت و استعفا داد و رفت. البته چون اعضای تیم فوتبال رییسی عده ای موجود بیشرف و بیناموس هستند همون روز شهادت کیان عکسهای غش غش خنده و دلقکبازی گرفتند که ح...زاده بودنشون رو به دنیا ثابت کرد. من در ارزوی دیدن روزی هستم که دستور دهنده و اجرا کننده این جنایت تکان دهنده رو در دادگاه ببینم و شخصا تو صورتشون تف کنم. حرف زدن کیان نشون میداد که فهم و درک اون خیلی بیشتر از یک بچه ۹-۱۰ ساله بود."بنام خدای رنگین کمان" هزار معنی زیبا توش داره. کیان یک کودک نخبه بود و میتونست یک مهندس عالی بشه در سطح بین المللی، ولی جاودانه شدنش در اون سن پایین یک ابروریزی برای ملاها شد در سطح بین المللی. روحت شاد پسر گل ایران، تو همیشه زنده خواهی بود. وقتی خودم رو جای پدرش میذارم قلبم تکه تکه میشه. پدری که خوشحال بود از اینکه فقط خودش اسیب دیده و کیانش سالم مونده، و درست قبل از چهلم از فوت پسر عزیزش مطلع شد. این خون تاوان سختی داره.
    6
    24
    ‌سه شنبه ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.