علی دایی: هواپیما را از دوبی برگرداندند که دختر و همسرم را پیاده کنند

علی دایی از چهره‌های نامدار جهان فوتبال است که به مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دعوت شدبی بی سی: علی دایی، اسطوره فوتبال ایران می‌گوید ماموران امنیتی هواپیمای حامل همسر و دختر او را به زمین نشانده‌اند و آن‌ها را از آن خارج کرده‌اند. به گفته آقای دایی هواپیمای خط هوایی ماهان از تهران عازم دوبی بوده که در جزیره کیش به زمین نشانده شده و همسر و دختر او را از هواپیما خارج کرده‌اند.

علی دایی همچنین به خبرگزاری ایسنا گفت که این دو نفر ممنوع‌الخروج نبوده‌اند و بدون مشکل از گیت‌های پرواز فردودگاه رد شده‌اند.

آقای دایی گفت: « همسر و دخترم امروز از فرودگاه امام خمینی کاملا قانونی سوار هواپیما شدند تا به دوبی بروند اما هواپیمای شرکت ماهان را از دوبی برگرداندند و در کیش به زمین نشاندند و دختر و همسر من را از پرواز پیاده کرده‌اند اما بازداشت نشدند.»

«الان هم پیگیر کارهای آنها هستم تا از کیش به تهران برگردند. بعد از اینکه دختر و همسرم را از هواپیما پیاده کردند، یک ساعت بعد گفتند که دخترتان می‌تواند برود و وقتی دخترم می‌خواست برود گفتند که درهای هواپیما بسته است و او هم نمی‌تواند برود.»

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران همچنین گفت که همسر و دخترش ممنوع‌الخروج نبوده‌اند و قرار بوده دوشنبه آینده به ایران بازگردند.

علی دایی گفت: « اگر ممنوع‌الخروج بودند که باید سیستم پلیس گذرنامه نشان می‌داد. هیچ‌کس هم درباره این موضوع به من جوابی نداده است. واقعا نمی‌دانم دلیل این کارها چیست؟ آیا می‌خواستند تروریست بازداشت کنند؟ همسرم و دخترم برای یک سفر چند روزه قرار بود به دوبی بروند و برگردند. حتی دوشنبه هفته آینده زمان پرواز برگشت آنها بود.»

«چیزهایی در زندگی‌ام می‌بینم که باورش برایم خیلی سخت است. آنها کاملا قانونی از محل بررسی پاسپورت عبور کرده‌اند و سوار هواپیما شده‌اند اما از دوبی این‌ همه مسافر را برگرداندند تا همسر و دختر من را پیاده کنند. اگر مشکلی بوده چرا آنها را بازداشت نکردند؟ اگر مشکلی نیست چرا آنها را برگردانده‌اند.»

این در حالی است که خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کانال تلگرام خود از قول یک منبع آگاه نوشته است که همسر علی دایی ممنوع‌الخروج بوده‌ است.

تسنیم نوشت: «همسر علی دایی به دلیل همراهی با اغتشاشات و تحریک به اعتصاب در برهه ۲۴ تا ۲۶ آبان و همچنین ۱۴ تا ۱۶ آذر، با حکم قضایی ممنوع الخروج بوده است. با این حال او با یک اقدام غیرقانونی ممنوع الخروجی خود را رفع کرده و به همین دلیل وارد پرواز امروز تهران به دوبی شده بود. اما با اطلاع متولیان امر، قبل از خروج وی از کشور، با حکم قضایی و مصوبه شورای امنیت کشور از سفر او به دوبی ممانعت شده است.»

علی دایی از چهره‌های معروفی است که از اعتراضات سراسری مردم ایران پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد حمایت کرده است.

در اولین ساعات روز دوشنبه ۱۴ آذر،‌ رسانه های وابسته به حکومت ایران از جمله فارس گزارش دادند که «رستوران و مغازه جواهر فروشی» علی دایی و همسرش به دلیل همراهی با اعتصاب «پلمب» شده است.

خبرگزاری قوه قضائیه،‌ میزان هم گزارش داد که «در پی همراهی با گروه‌های ضدانقلاب در فضای مجازی در راستای اخلال در آرامش و کسب و کار بازار ، دستور قضایی برای پلمب گالری جواهرآلات نور واقع در مجتمع روماسنتر‌ صادر شد.»

در مهر ماه نیز او در واکنش به گزارش‌ها از مرگ یک دانش‌آموز دختر در اردبیل و ضرب و شتم و دستگیری دانش‌آموزان در این شهر گفته بود: «سکوت خیانت است.»
+108
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    این بی شرفهای بی ناموس اونقدر عقده ای و حقیر و بدبخت هستند که با اینکار فقط ، قصد ضد حال زدن و اذیت کردن دایی و خانواده اش رو داشتند ! لجن پراکن نسیم هم .. زیادی خورد با مدیر و دست اندکارای مزدور و پفیوزش !
    8
    136
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    Ahmad1345 - گوتنبرگ، سوئد

    علی دایی, هموطن دلیر از آذربایجان ! درود به شرفت! حالا یک عده خارج نشین که خودشان هیچ وقت منشاء اثری نبودند "نظر" میدهند که علی دایی باید شدید تر حرف بزند! علی دایی هموطن با شرف, که در کشور ماند و حرفش را زد !
    10
    124
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    siavash786 - آمریکا، ایالات متحده امریکا

    میگن یزید بعد از کشته شدن حسین همه اسرا را آزاد کرد ، شما نه از یزیدید و نه از حسین ، چه نامی بهتر از داعشی بر شماها میتوان گذاشت ؟ یکی از مرد خطاب کردن علی دایی ناراضی بود که امیدوارم جوابهایش را گرفته باشد. علی جان ، آنها بر تو و خانواده ات بیشتر ظلم خواهند کرد ، اما قوی باش و مردانگی ات را برای آنهاییکه هنوز سواد و بینش ندارند با اتکا بیشتر به مردم ثابت کن .
    9
    71
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    علی دایی قهرمان ملی، نمونه و مظهر شجاعت است، این اراذل و اوباش حکومت همه مرزهای بی شرفی و وقاحت را پشت سر گذاشته اند و بی محابا و علنی تمام مبانی اخلاقی و حتی پیش پا افتاده ترین اصول خود را زیر پا گذاشته اند! این اذیت آزار به دلیل ترس حکومت از این است که امثال دایی در جامعه تکثر پیدا کند و روزی برسد که دیگر توان مقابله با همه را نداشته باشد!
    7
    73
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    piruzie nazdik - پاریس، فرانسه

    با بد کسی طرف شدی ، علی دایی مقابل سید علی مفعول. الان چند تا لایی نثا رش میکنه و همشهریهاش که دیگه نگو. بدبخت شدی سید علی مفعول.
    5
    41
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    piruzie nazdik - پاریس، فرانسه

    اهای سید علی مفعول، باید بری زیر گور
    4
    48
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    از علی دایی و محبوبیتش شدیدا بیم و هراس دارند ، بزودی سعی خواهند کرد که با تخریب شخصیت او نابودش کنند ، از پرستو فرستادن ، تا پخش عکس خصوصی و غیره ، خوشبختانه آدم باهوشی است
    0
    10
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.