اعتراضات ایران؛ سخنگوی وزارت خارجه با تهدید کشورهای غربی: خسارت می‌بینید

بی بی سی: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در آغاز نشست خبری با اشاره به اعتراضات ضدحکومتی صد روز اخیر در ایران، «غرب و اروپا» را متهم کرد در «دامن زدن به اغتشاش و تبدیل اعتراض به اغتشاش» نقش داشتند.

او تهدید کرد این اقدامات برای آنها منتهی به «خسارت» خواهد شد.

ناصر کنعانی گفت آنها تاکید کرده‌اند «دنبال تغییر نظام در ایران نبودند و نیستند» اما همچنان برخی کشورهای اروپای غربی بر «فضاسازی سیاسی» علیه جمهوری اسلامی «اصرار می‌کنند».

او گفت «جمهوری اسلامی اقدامات غیرقانونی و مداخلات غیرسازنده آنها در تحریک خشونت را فراموش نمی‌کند».

روز گذشته اطلاعات سپاه استان کرمان از بازداشت ۷ نفر از جمله چند دو تابعیتی به عنوان «لیدر» اعتراضات اخیر خبر داد. سپاه میگوید این افراد با بریتانیا مرتبط بودند.

جمهوری اسلامی در جریان اعتراضات ایران شماری از شهروندان خارجی و دو تابعیتی را بازداشت کرد و غرب و اروپا را «صحنه‌گردان» و مسئول اعتراض و اعتصاب در این کشور می‌داند.

حکومت در ایران اصرار دارد که اعتراض‌های کنونی«توطئه دشمنان» است و در تمام بیانیه‌های امنیتی-نظامی-قضایی دستگیرشدگان یا «فریب‌خورده» قلمداد می‌شوند یا از «عناصر دشمن».

این سیاست‌ در نخستین سخنرانی علی خامنه‌ای پس از شروع اعتراض‌های سراسری تعیین شد و نهادهای امنیتی-نظامی-قضایی آن را اجرا می‌کنند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اخیرا در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران در اردن از جمهوری اسلامی خواست فورا سرکوب داخلی و حمایت نظامی از روسیه را متوقف کند.

هر چند آقای کنعانی در نشست خبری امروز خود با تکرار موضع رسمی ایران گفت که «بخشی از جنگ در اوکراین نیستیم.. اتهامات مقامات اوکراین را رد می کنیم».

از زمان آغاز اعتراضات ضدحکومتی در ایران که بیش از صد روز از آن می‌گذرد، اتحادیه اروپا به خاطر خشونت دولتی تحریم‌هایی را علیه حکومت ایران وضع کرده است.

جمهوری اسلامی ایران هم در واکنش به این اقدام شماری از افراد و نهادهای اروپایی را تحریم کرد.
+11
رأی دهید
-39

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    piruzie nazdik - پاریس، فرانسه
    تو اگه قدرت و شرف داشتی، نمیشدی سخنگوی جمهوری اعدامی و اسـ... کودک کش. در گاله رو ببند و برو کان سید علی مفعولت رو شخم بزن، و برای بیضات لیسی اقا سعید طوسی عظما رو هم دعوت کن.
    1
    18
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    سخنگوی وزارت خارجه نظام جنایتکار اخوندی دارد زره اضافی میزند , اگه دولتهای عربی دستی در اعتراضات مردم دارند پس چرا نشستید و حرف میزنید و تهدید تو خالی میکنید به این دولتها حمله نظامی کنید از این بهتر است که مردم داخل ایران را بکشید.
    1
    17
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    ابله ، گُنده تر از دهنت داری میخوری ، یه چیزی بگو بگُنجه !! احمق مزدور ، چُس ثنار مدفوع به آقادائیش نیست میخواد به شمس العماره ب...نه !
    1
    17
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    غربو ولش برو سر دختر بچه‌ها روسری کن ببینم موفق میشی بعد بیا به غرب خسارت بزن. سکته رو زدید هنوز گرمتونه حالیتون نیست دیگه برگشتی وجود نداره، بزودی قیمت دلار آندسته از مردم را هم که دچار تردید و ترس هستند رو با انقلاب همراه میکنه که سکته دوم رو بزنید.
    0
    10
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    پسر بختیاری - هنگ کنگ، هنگ کنگ
    آره دلار و و یورو شون رو گرون کنید ، تحریمشون کنید اصلا خودکار بزارید لای انگشتشون. یه مشت خرفت ک. نشسته مملکت داری می‌کنند.
    0
    4
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.