مسئولان اطلاعاتی غرب: روسیه درصدد فروش جنگنده «سوخو- ۳۵» به ایران است

العربیه: رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند روسیه در حال آماده‌شدن برای تحویل جت‌های جنگنده «سوخو-35»به ایران در آینده نزدیک است.

«کانال 12» اسرائیل، یک‌شنبه 4 دی به نقل از مسئولان اطلاعاتی غرب اعلام کرد که این قرارداد ممکن است شامل حداکثر 24 جنگنده باشد که روسیه قصد داشت به مصر بفروشد اما واشینگتن جلوی این معامله را گرفت.

بر اساس این گزارش، پس از شکست معامله با مصر، مسکو به دنبال خریدار جدیدی بود که تهران آمادگی خود را برای خرید این جنگنده‌ها اعلام کرد.

پیشتر، در اواخر تابستان، رسانه‌های جمهوری اسلامی گفته بودند که تهران موضوع خرید جنگنده‌های «سوخو-35 »از روسیه را بررسی می‌کند.

بر اساس گزارش «کانال 12» تلویزیون اسرائیل، خلبانان ایرانی، پروازهای تمرینی با جنگنده‌های «سوخو-35 » روسیه را آغاز کرده‌اند.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه گذشته، واشینگتن نسبت به همکاری‌های نظامی رو به گسترش ایران و روسیه هشدار داد. دو کشور مشمول تحریم‌های سنگین غرب به‌دلیل برنامه هسته‌ای ایران و حمله روسیه به اوکراین قرار گرفته‌اند.
برچیدن مراکز ساخت پهپاد
از سویی میخایلوف پودولیاک، مشاور رئیس‌ جمهوری اوکراین شنبه خواستار «برچیدن» مراکز ساخت پهپادهای ایرانی و بازداشت عرضه‌کنندگان این تسلیحات شد.

پودولیاک، در توییتی نوشت، رژیم جمهوری اسلامی «تحریم‌های بین‌المللی را آشکارا نقض می‌کند.»

او با تاکید بر ضرورت خودداری از اعمال «تحریم‌های غیرموثر»، خواستار نابودی مراکز ساخت پهپادهای ایران شد.
تحویل 1700 پهپاد
گزارش‌ها حاکی از آن است که تهران تاکنون حدود 1700 پهپاد تهاجمی به روسیه تحویل داده و قصد دارد در آینده نزدیک، 300 پهپاد دیگر را نیز تحویل دهد.

منابع وزارت خارجه بریتانیا هفته گذشته اعلام کردند که پهپادهای ساخت ایران تحویل‌ داده شده به روسیه، «نقش محوری» در حمله به اهداف غیرنظامی در اوکراین ایفا کردند.
هشدار موساد
دیوید بارنیا، رئیس سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل موسوم به «موساد» پنجشنبه هشدار داد که ایران درصدد تعمیق روابط نظامی با روسیه و ارسال تسلیحات پیشرفته به این کشور است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» هم در اوایل ماه جاری اعلام کرد روسیه نیز به دنبال کمک تسلیحاتی به ایران است که می‌تواند تهدیدی برای متحدان آمریکا در منطقه ایجاد کند.

ویلیام برنز، رئیس «سیا» در مصاحبه‌ای گفت: «آنچه در حال پدیدارشدن است، دست‌کم حاکی از آغاز یک مشارکت دفاعی تمام عیار میان روسیه و ایران است به‌طوری که ایرانی‌ها پهپادهایی را در اختیار روس‌ها قرار می‌دهند که غیرنظامیان اوکراینی را می‌کشند.
+49
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۸
    Aztek - قم، ایران
    توپ تانک سوخو 35 . همه اش تو دست رهبر .
    1
    9
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    یه S-300 رو پولش رو پیش گرفت و نزدیک به ده سال گربه عمامه بسرو رقصوند و اونهم با آجان کشی و تهدید به شکایت در دادگاههای بین المللی تا بالاخره وقتی S-400 رو خیلی از کشورها قرارداد خریدشو بستند و تحویل گردند ، S-300 رو تحویل علیل قُنبُل هوا دادند ! حالا این جت جنگنده هم سناریویی واسه خودش داره ، فکر نمیکنم عُمراً گوشه بالش رو هم نشون اینا بدهند ، چه برسه که بخوان بفروشن !!
    2
    9
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    این یک شایعه و حتی خبر جعلی است که از طرف روسیه و ایران به بیرون به عمد درز کرده است برای ترساندن اسراییل برای حمله نکردن به ایران.روسیه در اوکراین کم آورده و به هیچ وجه هیچ سلاح و هواپیمایی را به دیگران صادر نمی کند.پوتین در باتلاقی گیر کرده که هر رزو التماس می کند که صلحی شود اما اوکراین و غرب در موقعیت بسیار خوبی قرار دارند و تا چند ماه روسیه به کلی از اوکراین بیرون انداخته می شود بعد نوبت آنهاست که بر روسیه شرط تعیین کنند و خیلی راحت غرامت بیش از 1 تریلیون را خواهند گرفت و روسیه مجبور خواهد بود تا 50 سال این غرامت را بپردازند و با تحرمیها امکان پرداخت آن اصلا نیست و باید قسمتی از خاک خود را به اوکراین دهد.یکی دو سال طول نمی کشد پوتین خود کشته می شود تا بتوانند همه تقصیرها را گردن او بندازند تا از شر تحرمیها خلاص شوند.اما روسیه تمام بازارها را از دست داد و تا 2 سال رقیبان روسیه تمام احتیاج های مشتریانش را تامین خواهند کرد و روسیه از بازار اروپا کاملا حذف خواهد شد حتی اگر پسر خوبی شود و قبول کند غرامت اوکراین را بدهد حتی به سوی تجزیه خواهد رفت و بلاروس و ایران ونزولا کاملا نابود می
    3
    2
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.