مقام اوکراینی خواستار «نابودی» کارخانه‌های تولید پهپاد در ایران شد

یورونیوز: یکی از دستیاران ارشد رئیس جمهوری اوکراین به دلیل آن‌چه کی‌یف برنامه‌ریزی تهران برای تامین تسلیحات بیشتر به روسیه می‌داند، خواستار «نابودی» کارخانه‌های ایرانی ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و موشک و همچنین دستگیری تامین کنندگان این تجهیزات نظامی شد.

میخائیلو پودولیاک، رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری اوکراین روز شنبه ۲۴ دسامبر ۲۰۲۲ در حساب توییتر خود نوشت که ایران «آشکارا به نهاد تحریم‌های بین‌المللی بی حرمتی می‌کند» و در ادامه خواستار نابودی کارخانه‌های اسلحه‌سازی ایران شد.

کی‌یف بارها تهران را به تسلیح مسکو با پهپادهای انتحاری شاهد-۱۳۶ متهم کرده است. ادعایی که از سوی مقامات ایرانی رد شده است.

رئیس سازمان جاسوسی اوکراین در مصاحبه‌ای که روز جمعه منتشر شد، گفت که روسیه تا به امروز اهداف نظامی و همچنین زیرساخت‌های انرژی در اوکراین را با حدود ۵۴۰ پهپاد هدف گرفته است.    

    انتقاد زلنسکی در کنگره آمریکا از نقش ایران در جنگ اوکراین؛ «تروریست، تروریست را پیدا می‌کند»
    وزارت دفاع بریتانیا: «احتمال دارد روسیه پهپادهای انتحاری تازه‌ای از ایران دریافت کرده باشد»

آخرین بار آقای زلنسکی در سخنرانی خود در کنگره آمریکا سه بار به نام ایران اشاره کرد و با « تروریست» خواندن تهران، آن را در آن‌چه «سیاست‌ نسل‌کشی روسیه» خواند، همدست دانست.
+100
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان

    شماها هم یه دولت فاسد مثل جمهوری اسلامی هستید. غرب تو رو وسیله کرد که روسیه رو تا میتونه ضعیف کنه و از لحاظ اقتصادی به ۳۰ سال عقب برونه که موفق شد. ولادیمیر تو فعلا کوکائین اصل رو بزن ،حمله پیشکش.گور بابای روسیه و اوکراین.
    8
    45
    شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Karkas1 - ایران، ایران

    زرشک
    4
    77
    شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک، دانمارک

    این مقام خیلی بی‌جا کرد. شماها که می‌گفتید اینا همه ماکتن! حالا به تِرتِر افتادین!
    86
    6
    شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    یکی به اینا بگه که اسم اون کارخونه بیت رهبریه!
    4
    109
    یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران

    یکی می تونست نابود کنه اون هم صدام بود ،تاریخ میگه تاوقتی صدام بود اخوندا جرات هسته ای نداشتن،این اتم و برجام و بهپاد همه بعدمرگش شروع شد، عراقی ها یه ضرب المثل دارن برمیگرده به صدورانقلاب خمینی ،میگن اگه صدام نبودالان عربستان فارسی حرف میزدن
    115
    4
    یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۱
    chris.it.dude - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    هر چیزی که داخل ایران هست سرمایه کشوره و با پول این مردم مظلوم ساخته شده. اون کارخانه های تولید پهباد قطعا باید بمونه تا رژیم مردم سالاری که در آینده به سر کار میاد به نحو درستی ازش استفاده کنه. چیزی که باید نابود بشه خود رژیمه نه اموال مردم. بابا اون کسی که به روسیه موشک میده تا مردم مظلوم اوکراین رو بکشن رژیم آدمخوار جمهوری اسلامی هست نه ایران.مردم ایران صلح طلب هستند نه جنگ طلب.
    0
    106
    یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۱
    chris.it.dude - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    Chokam - ری، ایران
    تو بیجا کردی و صدام هم .....زیادی خورد که میتونست چیزی نابود کنه. ضرب المثل عراقی ها هم بخوره تو سرشون. من از ملاها متنفرم ولی از disinformation حالم به هم‌میخوره. این همه بچه های ایران تو جنگ شهید نشدند که الان یه نفر بیاد تاریخ جعلی بسازه برای بالا بردن صدام قاتل بیناموس بچه کش. اون صدام از این ملاها پست تر بود. اون کردهای عراق رو‌تو‌هلبچه با سلاح شیمیایی کشت. بچه های ما که شیمیایی شدند بعد از سال‌های سال با درد و زجر مردند که توی بیوطن بیای از اون بیشرف دفاع کنی؟ اینجا سایت ایرانیان یو‌کی هست نه عراقیان‌یو‌کی. کامنتهای دیگت هم‌نشون میده که جیره خوری.
    0
    90
    یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران

    chris.it.dude - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    بیسواد تو هنوز نمیدونی که تا۲۰۰۳که صدام زنده بود جمهوری اسلامی جرات نکرد برنامه هسته ای خودش رو علنی کنه،بیسوادی دیگه. ذکر درست تاریخ برای آگاهیه نه حمایت از صدام، مثل اینکه من دربی رو بگم۶هیچ بنفع پرسپولیس شدسال۵۲،تو بگی پرسپولیسی هستم.نه پرسپولیسی نیستم فقط نتیجه بازی رو گفتم.
    79
    0
    یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۱
    chris.it.dude - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    Chokam - ری، ایران
    اره من بیسواد. این حرف رو به هر کس که وطن فروش بودن تو رو تو سایت به رخ ...ت کشیده می‌زنی. بودن صدام ربطی به اون چیزها نداشته باسواد. منطقت در حد دایی جان ناپلون هم نیست باسواد. 😃 مزدور .. ملاها و مجاهدین بی همه چیز و بیوطن. ....از رو نمیری چون جیره خوری ای آدم باسواد. یک فاطی از نوع دیگر. ارباب دومت هم به زودی زیر پای مردم له خواهد شد باسواد. بهتره زودتر بری گور صدام گور به گور جونتو‌پیدا کنی بهش دخیل ببندی باسواد. هر کی کامنتهای تو رو خونده فهمیده چکاره هستی.... من هم قصدی نداشتم که وقتم رو حروم تو بیوطن بکنم و بهت جواب بدم. خواستم به دیگران نشون بدم که یک مزدور برای اهدافش حتی همه شهدای وطنشو میفروشه که هیچ حتی قاتل مردمشو هم میلیسه. ....حالا هر چقدر هم میخوای بیا در جواب من .... باسواد، من اهمیتی نمیدم. اون کاربران دیگر سایت هم که مثل من بیسوادند تا به حال با بیشتر از ۵۰ تا منفی به صورتت سیلی که لازمه زدن مزدور بیوطن دارای سوات!
    0
    48
    یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران

    chris.it.dude - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    چرا به صحرای کربلا میزنی؟واقعا نمیفهمی یا خودت رو زدی به نفهمی؟اصلا صدام قاتل جنایتکار گور به گور و هزارتافحش بدتر. اماتا زنده بود جمهوری اسلامی جرات نکرد برنامه هسته ای خودش رو علنی کنه.تمام این بلندپروازیااز هسته ای تابهپاد و غیره
    31
    0
    یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.