نتانیاهو: انگیزه اصلی بازگشتم به قدرت نجات جهان از خطر ایران است

العربیه: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر منتخب اسرائیل در گفت‌وگویی با نشریه «جوئیش اینسایدر» و در اشاره به اعلام مرگ برجام، اظهار داشت همانند 15سالی که نخست‌وزیر بوده، انگیزه اصلی او از روی کار آمدن، این است که اسرائیل، آمریکا و منافع این دو کشور را در برابر خطر دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای حفظ کند.

نتانیاهو که یک سال و نیم پیش توسط ائتلافی به رهبری نفتالی بنت از نخست‌وزیری اسرائیل کنار زده شده بود چهارشنبه با تشکیل کابینه جدید، رسما بازگشت خود به قدرت را اعلام و جمعه 2 دی‌ماه، ضمن تاکید این‌که دلیل اصلی بازگشت او به قدرت نجات جهان از خطر ایران است گفت: «غرب برای این‌که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود، باید تهدید نظامی معتبری علیه این کشور داشته باشد.»

نخست‌وزیر منتخب اسرائیل در ادامه گفت:«یک شرط لازم و کافی برای متوقف کردن یک کشور سرکش از تولید سلاح هسته‌ای وجود دارد و آن داشتن توان نظامی معتبر و یک تهدید نظامی معتبر است؛ و من فراتر از آن می‌روم و می‌گویم که اگر تهدید بازدارنده نشود، حاضرم از آن (گزینه نظامی معتبر) استفاده کنم.»

نتانیاهو با نام‌بردن از ایران در کنار عراق، سوریه، لیبی و کره‌شمالی، این کشور را یکی از 5 کشور «سرکش» جهان توصیف کرد که به دنبال سلاح هسته‌ای بوده‌اند. او با اشاره به عراق در زمان حکومت صدام حسین، رژیم بشار اسد، رژیم قذافی در لیبی، گفته است که این رژیم‌ها با توان نظامی اسرائیل و آمریکا متوقف شده‌اند ولی کره شمالی، متوقف نشده و به سلاح هسته‌ای دست یافته است.

نتانیاهو با تاکید بر این‌که اسرائیل همواره با ایجاد موانع تلاش کرده مانع از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای شود، گفت:« به صراحت می‌گویم، به دستور و سعی من و از بسیاری جهات تشویق و فشار، اسرائیل با انواع روش‌ها توانسته مانع از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای شود... به‌باور من هیچ توافق هسته‌ای مانع از آن(هسته‌ای شدن ایران) نمی‌شود.»

او در ادامه با تاکید بر این‌که ایران به هیچ توافقی پایبند نیست، گفت: «آن‌ها در توافقات تقلب می‌کنند. برجام به قدری بد است که اگر توافق را حفظ کنند، طی چند سال، ایران با صدها میلیارد دلار درآمد ناشی از کاهش تحریم‌ها، به سلاح هسته‌ای می‌رسد».

نخست‌وزیر منتخب اسرائیل در پایان اظهارات خود به این نتیجه‌گیری رسید که تنها راه توقف برنامه جنجال‌برانگیز هسته‌ای ایران و ممانعت از دست‌یابی این کشور به تسلیحات هسته‌ای وجود یک تهدید نظامی معتبر است که در حالت ایده‌آل مورد حمایت ایالات متحده باشد و یا حتی توسط ایالات متحده و قدرت‌های بزرگ ترویج شود.
+45
رأی دهید
-18

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    تو ..... خفه شو فقط خفشه . تو و اخوند خوک صفت تو یه تویله بزرگ شدید و با هم از یه آخور یونجه میخورید. ما به کمک تو و امثال تو احتیاج نداریم. پس ببند در خلا را
    0
    12
    یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Maghshoosh - میامی، ایالات متحده امریکا
    خالی نبند بابا! همه میدونن شما دوتا پسر عمو ها پشت پرده بهم نون قرض میدین ولی ظاهرا الدروم بلدروم میکنین که سر ملت هاتون رو شیره بمالین، عراضل (اشتباه املایی عمدی ناخودآگاه از بنده ست)!
    0
    10
    یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    خطر از قوم شماها است که تاریخ آن را ثبت کرده است. با مصلوب کردن عیسی ع شروع و هنوز هم همانند کفتار به لاشخوری مشغول هستید.
    9
    2
    یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    دوتا مزدور ساندیس از آمریکا و شاید هم یکی با دوتا نام کاربری و خانم پشمالو از دانمارک چه هماهنگی با هم دارید. نیک پیداست که نتانیاهو شما را حسابی ترسانده. او جرات حمله را دارد و شماها خودتان را خیس کردید. به امید روزی که شماها را از آمریکا و اروپا در قفس به ایران ببریم و محاکمه کنیم. می‌خندید ولی آینده نشان خواهد داد کی بهتر میخندد
    6
    0
    یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    این جانی هم یه فاسد مالیه که هنوز پرونده های اختلاس و کثافتکاریهای خودش و زنش در دادگستری اسرائیل مفتوح هست و زور زدنش برای رسیدن به قدرت هم اعمال نظر و جمع و جور کردن پرونده ها و شروع اختلاسها و دزدی‌های جدیده !! وجود مفعول و جمهوری ترمالی هم موهبتیست برای اسرائیل که رابطه اش رو با دشمنان تاریخیش ، اعراب بهبود ببخشه و با خر کردن و جلو انداختن اعراب مقابل ضحاک مفعول ، مثلاً یک جبهه واحد تشکیل بده !! سگ زرد برادر شغاله !
    1
    3
    یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    خوش دارم مزدور بمانم، ولی جانبداری از قوم یهود نکنم، زیرا خائن نمیباشم.
    1
    2
    یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Maghshoosh - میامی، ایالات متحده امریکا
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    تو اگر راستگو (ز) بودی شاید حد اقل یه پشتیبان مثل آیت الله سعید طوسی داشتی ولی ظاهراً بدرد اون کار هم نمیخوری وگرنه تو جمکران بیشتر مشتری داشتی تا سالزبورگ!
    0
    2
    دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.