سعید مدنی جامعه‌شناس ایرانی به ۹ سال زندان محکوم شد

العربیه: سعید مدنی، نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی ایران به اتهام «تشکیل و اداره گروه‌های معاند نظام» و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به 9 سال زندان محکوم شد.

به گزارش وب‌سایت خبری «زیتون»، دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 33 تهران، 15 آبان سال جاری، دادگاه بدوی رسیدگی به اتهامات او را برگزار کرد و حکم صادره اخیرا به سعید مدنی ابلاغ شده است.

این جامعه‌شناس کتاب‌هایی با محوریت مسائل اجتماعی ایران در داخل و خارج از کشور منتشر کرده است. نهادهای امنیتی پیشتر تلاش کرده بودند تا مانع انتشار کتاب «علیه خشونت» وی در داخل ایران شوند.

او که دو ماه پیش توسط نیروهای حکومتی جمهوری اسلامی بازداشت شده بود، هم اکنون دوران محکومیت خود را در بند 4 زندان اوین می‌گذارند.

خبرگزاری «هرانا» در آخرین گزارش خود خبر داده است، نیروهای حکومتی از 26 شهریور سال جاری تا 2 دی، بیش از 18 هزار نفر را بازداشت کرده‌اند.

خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی با قتل مهسا (ژینا) امینی توسط پلیس گشت ارشاد آغاز و این کشور به صحنه اعتراضات و مخالفت‌های گسترده با جمهوری اسلامی تبدیل شد.

با ادامه این اعتراضات، شمار زیادی از هنرمندان، ورزشکاران، نویسندگان و کنشگران ایرانی مخالفت خود را به صورت علنی با جمهوری اسلامی نشان داده و از اعتراضات خیابانی و اعتصابات مردمی حمایت کرده‌اند.
+42
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    این رژیم استبدادی جامعه شناس و فعال مدنی نمی خواهد ، خ… مال و ماله کش و چاپلوس را بهتر میپسندد
    0
    5
    شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.