ادعای وزیر کشور: دستور ترور مولوی ریگی از خارج صادر شده بود

 مولوی عبدالواحد ریگی، امام جمعه اهل سنت مسجد «امام حسین» خاش
رادیو فردا:احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی، مدعی شد که «دستور» ترور مولوی عبدالواحد ریگی، امام جمعه اهل سنت مسجد «امام حسین» در شهر خاش، از «خارج کشور» صادر شده بود.

شورای تامین سیستان و بلوچستان اعلام کرد که مولوی عبدالواحد ریگی ظهر روز پنج‌شنبه، ۱۷ آذر، به دست «افراد ناشناس» ربوده شد و به «شهادت» رسید.

همزمان دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان با اشاره به برخی جزئیات این آدم‌ربایی مدعی شد: «مولوی عبدالواحد... روز گذشته در مسجد حضور داشت که افراد ناشناس از درب پشتی مسجد وی را صدا کرده و سوار یک خودروی پژو بدون پلاک می‌کنند.»

حال احمد وحیدی بدون ارائه هیج سندی، ربودن و کشتن این روحانی اهل سنت را به «خارج کشور» نسبت داده است.

وی افزود: «هدف این تیم ترور ایجاد واگرایی، گسست مذهبی و قومی در منطقه است. مولوی ریگی یک مولوی وطن‌دوست، انقلابی و دشمن‌ستیز بود و به همین دلیل مورد هدف قرار گرفت و شهادت نصیبش شد.»

به گفته احمد وحیدی، «دستگاه‌های اطلاعاتی» ایران در حال پیگیری این پرونده هستند.

پیشتر اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده بود که «سه نفر از عوامل اصلی ترور» مولوی عبدالواحد ریگی، شناسایی و بازداشت شدند.

کشته‌ شدن این مولوی در بحبوبه تنش‌های لفظی علنی میان روحانی سرشناس اهل سنت، مولوی عبدالحمید با رهبران جمهوری اسلامی و بازداشت‌ها و کشتار معترضان در استان سیستان و بلوچستان رخ داد.
+2
رأی دهید
-53

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    بله آقای وزیر مجعول!! درست میگویید! شما همه دستورات را از جایی خارج از کشور دریافت میکنید! و گرنه اگر به جای شما یک گاو هم به این کشور حکومت میکرد و فقط خیانت نمیکرد...هرگز کشور به این وضعیت ذلت بار نمی افتاد!
    1
    23
    ‌پنجشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    این دیگه چه جور آخوند اهل سنتی بوده که در مسجدی به نام امام حسین مشغول بوده!! امام حسین مگه سنی بوده؟
    3
    17
    ‌پنجشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid4053 - اصفهان، اتریش
    شماها انقدر نفهم هستید که نمیدونید چی میگید از یک طرف خبر مرگتون ادعای اقتدار میکنید از طرف دیگه هر کس از خارج هر کاری دلش بخواد میکنه و تنها گ و ه ی که سما میتونید بکنید انگلهای وحشیتون سرتا پا مسلح به جون جوانان مثبت این اب و خاک میاندازید. شرم بر خاندان کثیف خامنه ای و خامنه ای پرستان انگل.
    0
    9
    ‌پنجشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.