دو ورزشکار متهم به بمب‌گذاری در شیراز به قید وثیقه آزاد شدند

روزنامه شرق نوشته محمد خیوه و دنا شیبانی، دو نفر از ورزشکارانی که به اتهام بمب‌گذاری در شیراز از سوی دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی دستگیر شده بودند، امروز به قید وثیقه از زندان آزاد شدند.

این روزنامه به نقل از محمود طراوت‌روی، وکیل دادگستری گزارش داده که این دو ورزشکار با وثیقه ۴ میلیارد تومانی از زندان آزاد شده‌اند.

این درحالی‌است که خبرگزاری تسنیم چند روز پیش با پخش فیلم اعتراف اجباری پنج ورزشکار شیرازی، آنها را «عوامل بمب‌گذاری» در نقطه‌ای از شیراز در شب حادثه شاه‌چراغ معرفی کرد. تسنیم مدعی شده بود که این عملیات خنثی شده است.

افرادی که فیلم اعترافات اجباری آنها از خبرگزاری تسنیم پخش شد، دنا شیبانی مربی اسنوبرد، حسام موسوی مربی سنگ‌نوردی، امیرارسلان مهدوی مربی اسنوبرد، اشراق نجف‌آبادی مربی دوچرخه‌سواری، و محمد خیوه مربی کوهنوردی، هستند.

در این ویدئو، دنا به‌عنوان مسئول تبلیغات و تست عملیات، محمد، مسئول ساخت کیت بمب، اشراق به عنوان سرتیم گروه، امیرارسلان به عنوان بمب‌گذار اصلی، و حسام به عنوان یکی از طراحان عملیات معرفی می‌شوند.

مشخص نیست در صورتی که این افراد آنطور که مقام‌های جمهوری اسلامی ادعا کرده‌اند در عملیات بمب‌گزاری نقش داشته‌اند چطور با وثیقه آزاد شده‌اند.

بسیاری از کاربران در همان زمان پخش این اعترافات، آن‌را محصول پروژه گرفتن اعترافات اجباری دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی خوانده و درستی آن‌را زیر سوال بردند.
+95
رأی دهید
-5

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.