وزارت خارجه آمریکا: در این شب یلدا همراه مردم ایران عزاداریم

وزارت خارجه آمریکا در پیامی به مناسبت شب یلدا با ملت ایران ابراز همدردی کرده است.

در این پیام که در توییتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم منتشر شده، آمده است که «شب یلدا برای بسیاری از ایرانیان نماد پیروزی خیر بر شر و زمانی برای جشن گرفتن با عزیزان است اما امشب بسیاری از خانواده‌ها امشب با جاهای خالی روبرو هستند زیرا به گفته سازمان‌های معتبر حقوق بشری، حکومت ایران صدها تن از معترض، از جمله ده‌ها کودک را از زمان شروع اعتراضات مسالمت‌آمیز سراسری کشته و بیش از ۱۸۰۰۰ نفر را زندانی کرده است».

در ادامه این پیام با اشاره به بعضی از اقدامات حکومت برای خاتمه دادن به اعتراضات آمده است که «رهبری جمهوری اسلامی از هیچ اقدامی برای خاموش کردن مخالفان رویگردان نیست».

وزارت خارجه آمریکا گفته است که «ما امشب در این شب یلدا همراه مردم ایران عزاداریم و بر همستگی خود با مردم ایران تاکید میکنیم؛ ایالات متحده به مقابله با نقض حقوق بشر توسط مقامات ایرانی ادامه خواهد داد و عاملان خشونت علیه مردم را مورد بازخواست قرار خواهد داد».

این پیام می‌افزاید: «ما از طریق اقدامات یکجانبه و چندجانبه، همراه با متحدان و شرکای خود. به حمایت از مردم ایران ادامه خواهیم داد، زیرا آنها در برابر خشونت دولت خود علیه زنان و دختران ایستادگی می‌کنند».

در پایان این پیام آمده است که «چشم جهان به ایران دوخته شده است. ما بار دیگر از این فرصت استفاده می‌کنیم و از رهبری ایران می‌خواهیم که به جای سرکوب خشونت‌آمیز، به خواسته مردم گوش فرا دهد».
+25
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران
    شرم بر ما نامردمان که باعث و بانی این اتفاقات هستید و الان ادعای دلسوزی می کنید. تف تو شرافتتان. بچه های این اشغالگران را را از آمریکا اخراج کنید. دلش را دارید یا نه چون می دانید با اخراج این ح.ر.ا.م.ز.ا.د.ه.ها پول‌های هنگفتی که به بانک‌های آمریکا واریز می شود را از دست می دهید. برو عموت را رنگ کن من دایی ات هستم
    1
    17
    ‌پنجشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران
    منظورم شرم بر شما نامردمان .......
    1
    10
    ‌پنجشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    ارواح ننه تون !! اصل منافق و ریاکار !
    0
    15
    ‌پنجشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.