دادگاه شیراز الهام افکاری، خواهر نوید افکاری را به «پنج سال» حبس محکوم کرد

 الهام افکاری همراه با برادرش نوید که جمهوری اسلامی او را اعدام کرددادگاهی در شیراز خواهر نوید افکاری، کشتی‌گیری که به اتهام «محاربه» اعدام شد، را به تحمل پنج سال حبس محکوم کرد.

سعید افکاری، برادر نوید، روز سه‌شنبه ۲۹ آذر در توییتی نوشت: دادگاه شیراز، «به حکم خالی از شرافت و قضاوت پرونده»، خواهرم الهام افکاری را به پنج سال زندان محکوم کرد: «دادگاهی که نوید را به اعدام، وحید را ۲۵ سال زندان و حبیب را به پنج سال زندان محکوم کرده بود».
رسانه‌های جمهوری اسلامی ۱۹ آبان‌ خبر دادند که الهام افکاری توسط اداره اطلاعات شیراز بازداشت شده است. همسر و دختر سه ساله او نیز بازداشت شدند، اما بعد آزاد شدند.

رسانه‌های وابسته به حکومت ادعا کرده‌اند که خانم افکاری از «عوامل اصلی شبکه ایران‌ اینترنشنال» در داخل ایران بوده و در اعتراضات اخیر «نقش داشته است».

آن‌ها مدعی شده‌اند که خانم افکاری «حین فرار از کشور» دستگیر شده، ولی حساب توئیتری «۱۵۰۰ تصویر» قبلا گزارش داده بود که او در شیراز بازداشت شده است.

خانم افکاری دو هفته پیش در بازداشتگاه دست به اعتصاب غذا زده بود.

نوید افکاری، کشتی‌گیر ملی‌پوش، در شهریور ۱۳۹۹ به اتهام «قتل عمد» در جریان اعتراضات مرداد ۹۷ اعدام شد؛ اتهامی که او همواره آن را رد کرده و گفته بود که تحت شکنجه ناگزیر از اعتراف دروغ شده است.

پیشتر وحید و حبیب افکاری، برادران نوید، نیز به اتهام معاونت در قتل یک نیروی امنیتی به زندان محکوم شده بودند.
+6
رأی دهید
-17

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.