عراق از امحای بزرگترین محموله مواد مخدر قاچاق شده از ایران خبر داد

مواد مخدر قاچاق شده از ایرانالعربیه: مسئولان عراقى، یکشنبه 27 آذر،حدود 6 تن مواد مخدر را در برابر رسانه‌ها در یک منطقه بیابانی در اطراف پایگاهی نظامی در نزدیکی بغداد که از 10 سال پیش مصادره و نگهداری شده بود، امحا کردند.

صالح الحسناوی، وزیر بهداشت عراق اعلام کرد که 5 تن و 900 کیلوگرم مواد مخدر امحا شد که «توسط نیروهای امنیتی ما در گذرگاه‌های مرزی و در نقاط مختلف عراق، کشف و ضبط شده بود.»
بزرگترین مقدار مواد مخدر امحا شده از سال 2009
وزیر بهداشت عراق طی کنفرانس مطبوعاتی در مکان اجرای عملیات امحا گفت: «از سال 2009 تا به امروز چنین عملیات امحا در این حجم بالا در عراق انجام نگرفته است.»

این عملیات امحا با قرار دادن مواد مخدر در گودالی شنی و پاشیدن بنزین به روی آن آنجام شد.

به گفته یک مقام دولتی و یک مقام قضایی به «فرانس‌پرس»، 54 میلیون قرص روانگردان شامل 5 میلیون قرص کپتاگون و 350 کیلوگرم کوکائین نیز بخشی از محموله امحا شد.

صهیب دحام، معاون رئیس دادگاه استیناف الرصافه و رئیس کمیته امحای مواد مخدر، گفت که این مواد مخدر از سال 2009 در انبارهای بخش پزشکی دادگستری نگهداری می‌شد ولی کوره ویژه سوزاندن پسماند این مرکز، برای امحای آن، مناسب نبود.

این مقام دولتی عراق خاطرنشان کرد که بیشتر این مواد مخدر از ایران وارد شده ولی مقادیری نیز از لبنان وسوریه وارد شده است.
چالشی خطرساز
مسئله مواد مخدر به چالشی جدی در عراق تبدیل شده است زیرا تجارت و اعتیاد به مواد مخدر در سال‌های اخیر، به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی این کشور هم مرز با ایران، افزایش یافته که به مسیر اصلی قاچاق و تجارت مواد مخدر؛ خصوصا کریستال تبدیل شده است
+49
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.