نیکی کریمی: دیگر بس است، خسته شده‌ایم و به جان آمده‌ایم؛ تجمع سینماگران مقابل زندان اوین

ترانه علیدوستیبی بی سی: نیکی کریمی، بازیگر و کارگردان سینمای ایران گفته است که بعد از چند ماه «خفقان و ارعاب» تمام قراردادهایش را برای بازی و ساخت فیلم فسخ کرده است.

او در پستی در اینستاگرام نوشت «نسل من ، حرف زدن یادش رفته بود . ما با ترسى نهادینه بزرگ شدیم … ترسى که آرام آرام از همان صف هاى مدرسه درونمان ریشه دواند . ترس از حرف درست زدن ، خود بودن و محکوم شدن. ترس از بزرگتر و بالاتر . اصلا حق اعتراض نداشتیم … و البته گوش شنوا هم نداشتیم … اما دیگر بس است … خسته شده ایم و به جان آمده ایم …»
 
به که مى توان پناه برد از این همه ظلم و جفا ؟

آن هم به مردم مظلوم و ستم دیده این سرزمین که هیچ وقت ، تکرار مى کنم هیچ وقت حقى مطالبه نکردند ؟
.
و به جوانان این مرز و بوم که جوانى نکردند و آینده اى براى خود متصور نبوده و نیستند ؟
.
به کجا پناه بریم از این همه خون نا به حق ریخته شده ؟
.
حقا که
هراس من ، باری ، همه از مردن در سرزمینی است
که مزد گورکن
از آزادی آدمی
افزون تر باشد»
 
او این پست را با عنوان «زن، زندگی، آزادی» و هشتگ «اعدام نکنید» منتشر کرده است. خانم کریمی نام ترانه علیدوستی، جعفر پناهی و محمد رسول‌اف، سینماگران بازداشتی و زندانی را هم در این پست آورده است.

ترانه علیدوستی، بازیگر سینما که عکس‌هایی بدون حجاب از خود منتشر کرده بود، روز شنبه بازداشت شد.

بازداشت ترانه علیدوستی؛ تعدادی از سینماگران مقابل زندان اوین جمع شدندسینماگران در مقابل زندان اوین
بازداشت ترانه علیدوستی،‌ بازیگر سرشناس ایرانی با واکنش‌های زیادی رو به رو شده است.

از تهران گزارش شده که از ساعت ۱۰ صبح امروز گروهی از سینماگران و دوستان و همکاران ترانه علیدوستی به همراه حمید علیدوستی، پدراین بازیگر برای پیگیری وضعیت او در مقابل زندان اوین جمع شدند.

رخشان بنی اعتماد،‌ پیمان معادی،‌ میترا حجار،‌ هنگامه قاضیانی،‌ غزل شاکری،‌ لیلی رشیدی، آزاده صمدی، سحر دولتشاهی، سعید روستایی از جمله سینماگرانی هستند که در مقابل اوین جمع شدند.خانم قاضیانی ازجمله بازیگرانی بوده است که در پی انتشار ویدیویی در حمایت از اعتراضات سراسری بازداشت و بعدتر آزاد شد.

منیژه حکمت هم در توییتی با انتشار عکسی از ترانه علیدوستی خواهان آزادی ترانه علیدوستی شد.

نیکی کریمی،‌ ستاره سینمای ایران در پستی اینستاگرامی از فشار زیاد بر هنرمندان،‌ «خفقان، ارعاب،‌ نگو و ننویس و تلفن‌های ناشناس» در ماه‌های اخیر نوشته است.
+128
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۸
    Aztek - قم، ایران

    جهان دار مکافات است . آن روز که برای این حیوانات رای گدایی میکردید باید به فکر چنین روز هایی بودید . امیدوارم هر چه زودتر شر این اهریمنان از سر این سرزمین کم شود و شما هم از بند این دژخیمان رها شوید.
    21
    45
    یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    piruzie nazdik - پاریس، فرانسه

    و آرام آرم آغاز خروش مذابهای روان از عصیان آتشفشانهای منفجر شده از استبداد و ظلم ضحاک خون آشام مفعول، تاریخ دین و بهشت اجباری را برای همیشه تبدیل به فسیلی کریه خواهد کرد. پیروزی نزدیک است . پیروزی قبل از عید باستانی نوروز.
    13
    68
    یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران

    خانم نیکی کریمی تشکر صداها بلندتر باد باید همه شما ها صحبت کنید ما قربانی ظلمیم باید صحبت کنیم و حق خود را بخواهیم ما پیروز میشویم ما حق نداریم برای نسل بعد ایران که باید یک مخروبه را درست کنند حداقل ترس و غم به ارث بگذاریم باید هر وقت خواستند صحبت کنند و ابراز نظر کنند هر وقت بخواهند به کسی عشق بورزند و ببوسند بدون ترس و درد باشد هر وقت خواستند برقصند هرچه بخواهند بپوشند هرجا بخواهند بخندند و شهرهای ما را از زیباییشان بهار کنند.
    0
    25
    یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.