جام جهانی ۲۰۲۲؛ کرواسی با پیروزی مقابل مراکش سوم شد

بی بی سی: تیم ملی فوتبال کرواسی با پیروزی ۱-۲ مقابل مراکش، شگفتی‌ساز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به رتبه سوم این تورنمنت رسید.

بازیکنان زلاتکو دالیچ، در دوره قبلی مسابقات به فینال رسیدند و با شکست مقابل فرانسه نایب قهرمان جهان شدند. کرواسی با این دو عنوان در کنار رتبه سومی که در جام جهانی ۱۹۹۸ کسب کرد، حالا خودش را به عنوان یکی از ملت‌های صاحب فوتبال تثبیت کرده است. رکوردی که برای کشوری با ۴ میلیون نفر جمعیت، باورنکردنی به نظر می‌رسد.

کرواسی در این بازی خیلی زود با گل دقیقه ۷ یوشکو گواردیول که با یک ضربه سر شیرجه‌ای زیبا زده شد، پیش افتاد. خوشحالی کرواسی اما زیاد طول نکشید و اشرف داری دو دقیقه بعد کار را به تساوی کشاند.

میسلاو اورشیچ، سه دقیقه مانده به پایان نیمه اول توانست گل دوم تیمش را بزند. تلاش دو تیم در نیمه دوم نیز گلی به دنبال نداشت و کرواسی با همین نتیجه مدال برنز جام جهانی را تصاحب کرد.

مراکش بدون شک، شگفتی‌ساز بزرگ جام جهانی قطر بود. این تیم در این مسابقات تاریخ‌سازی کرد و اولین تیم آفریقایی شد که توانسته به نیمه‌نهایی مسابقات برسد. این تیم در طول مسابقات فقط دو بار از حریفان عقب افتاد که هر دو بار با شکست مراکش به پایان رسید: دیدار نیمه‌نهایی مقابل فرانسه و دیدار رده‌بندی برابر کرواسی.
پایان ستاره درخشان کرواسیلوکا مودریچاین بازی به احتمال فراوان، آخرین حضور یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های تاریخ فوتبال کرواسی در جام جهانی بود.

ستاره‌ای که در جام جهانی قبلی بهترین بازیکن شد و تنها بازیکن تاریخ فوتبال کرواسی است که برنده توپ طلا شده است. لوکا مودریچ ۳۷ ساله، در این مسابقه هم مثل همیشه یکی از دونده‌ترین بازیکن‌ها و قلب تپنده تیمش بود. بازیکنی که صد و شصت و دومین مسابقه ملی‌اش را با کسب رتبه سوم جام جهانی تمام کرد.

مودریچ از سال ۲۰۰۶ که اولین بازی ملی خود را انجام داد، تجربه بازی در کنار دو نسل متفاوت از فوتبال کرواسی را داشته است. این هشتمین حضور این ستاره ریز نقش و خوش‌فکر در تورنمنت‌های بزرگ (جام جهانی و یورو) بود.

فردا در آخرین مسابقه جام جهانی قطر، دو تیم آرژانتین و فرانسه در فینال به مصاف هم می‌روند.
+23
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۵
    پرنده آبی - شیراز، ایران
    ایشالا فرانسه قهرمان بشه...
    13
    3
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    پرنده آبی - شیراز، ایران
    دلم نمیخواد مسی قهرمانی جهان رو داشته باشه
    11
    1
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Aztek - قم، ایران
    خوب شد . باعث خفه خون گرفتن مسلمونا شدین.
    5
    18
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.