زن ایرانی آمریکایی به «نقش ناخواسته» در طرح ناکام ربایش مسیح علی‌نژاد اقرار کرد

 نیلوفر بهادری‌فررادیو فردا: حدود ۱.۵ سال پس از کشف توطئه ربودن مسیح علی‌نژاد، فعال سیاسی سرشناس ساکن نیویورک، نیلوفر بهادری‌فر، یک ایرانی آمریکایی ساکن کالیفرنیا، روز پنج‌شنبه، ۲۴ آذر، در دادگاه منهتن در نیویورک پذیرفت که در این ماجرا «به طور ناخواسته» نقش داشته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادستانی آمریکا خانم بهادری‌فر، ۴۷ ساله، را مستقیما به توطئه ربودن خانم علی‌نژاد ربط نداده است. اتهام او پولشویی، نقض تحریم‌ها و تخلف بانکی است.

او از سوی متهمان اصلی این طرح، ظاهرا بدون آن‌که از وجود توطئه ربایش آگاهی داشته باشد، به حساب یک کارآگاه خصوصی برای رصد مسیح علی‌نژاد پول ریخته بود.

جفری لیکتمن، وکیل خانم بهادری، به نیویورک تایمز گفت که موکلش خود قربانی «رژیم سرطانی» حاکم بر ایران است.

این وکیل گفت که «سران تروریست» ایران مردم خود را سلاخی و آزادانه در جهان سفر می‌کنند تا منتقدان خود را بکشند و خانم بهادری نیز توسط یک دوست قدیمی خانوادگی برای انتقال پول از طریق سیستم پِی‌پل «گمراه شد بدون آن که بداند او را در چه طرحی درگیر کرده‌اند».

محکومیت خانم بهادری اوایل بهار ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

مسیح علی‌نژاد که سه سال است تابعیت آمریکایی گرفته، در توییتر خود نوشت که اف‌بی‌آی، سرویس تحقیقات فدرال آمریکا، به او خبر داده بود که نیلوفر بهادری در دادگاه اتهام وارده را می‌پذیرد.

چهار متهم اصلی در پرونده تلاش ناکام برای ربایش مسیح علی‌نژاد، علی‌رضا فراهانی، معروف به «حاج علی»، محمود خاضعین، کیا صادقی و امید نوری هستند.

دادستانی آمریکا این چهار تن را ماموران نهادهای اطلاعاتی ایران معرفی کرده بود.

پلیس فدرال آمریکا گفته بود که این افراد از بهار ۱۳۹۹ با رصد محل زندگی خانم علی‌نژاد برای ربودن او با قایق به ونزوئلا تلاش می‌کردند.

هدف اصلی طراحان این توطئه، انتقال این کنشگر سیاسی به ایران برای تحویل او به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران بود.

جمهوری اسلامی ایران در ربودن مخالفان خود سابقه طولانی دارد.

در همین زمینه در روزهای گذشته اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، گفت هر فردی که در هر جای جهان به نحوی در رویدادهای اخیر ایران نقش داشته و به مردم و کشور آسیب زده‌، «مجازات» خواهد شد.

اظهارات او نگرانی از گسترش طرح‌هایی با هدف ربایش مخالفان جمهوری اسلامی ایران را تقویت کرده است. خانم علی‌نژاد یکی از فعال‌ترین کنشگران در آگاهی‌رسانی در مورد رویدادهای جاری ایران بوده و با سران جهانی نیز دیدار کرده است.
+61
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان

    بی خورد می کند اگر نمی داند کیست و چی به چی است به حساب کسی که نمی شناسد پول واریز می کند. این زن کاملا نی دانست چه خبر است و پول خوبی هم بهش قول داده بوده اند. بعد از زندان این انگل ها باید از آمریکا دیپورت شوند
    3
    79
    جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    golden remix - استکهلم، سوئد

    در حالیکه ماجرای ربایش روح الله زم همچنان مبهم هست
    2
    41
    جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    Azadi hame - تهران، ایران

    این هرزه نمیدونست.؟؟. بخاطر پول همه کار میکنه..شاید نایاک گولش زده.
    10
    52
    جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Allen1983 - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
    نه نمیدونسته واقعا ، بدبخته بیچاره اصلا روحش هم از این ماجرا خبر نداشت . این خانم بیچاره از شوهرش طلاق گرفته بود و با پسرش توی یک آپارتمان کوچک در شهر ایرواین در جنوب کالیفرنیا زندگی میکنه . این خانم الان دو سه سال هستش که با یک آقای کلیمی دوست هستند و قصد ازدواج دارند . من کل ماجرا رو از زبان صمیمی ترین دوست این خانم شنیدم . پدر این دختر که چند سال قبل فوت شده اند . یک دوست قدیمی داشته اند که ظاهرا از عوامل کثیف جمهوری اسـ... بوده اند ، ظاهرا از اطلاعاتی ها بوده ولی پدر بیچاره اصلا از‌ماجرا خبر نداشته و یک روزی که این دوست قدیمی میاد‌امریکا به پدر دختر که دوست قدیمیش بوده زنگ میزنه و چون میدونسته که دخترش اینجاست بهش میگه پول نیاز دارم و این دختر ۵۰۰ دلار واسش پی پل میکنه و این بیشرف هم وقتی برمیگرده ایران پول رو به پدر پس میده و از همه جا بیخبر‌که ناخواسته درگیر این ماجرا میشه . این بیچاره توی یک مال توی قسمت لوازم آرایش از صبح تا شب کار میکرد که خرج خودش و پسرش رو بده . متاسفانه ناخواسته قربانی توطعه شد . این جمهوری کثیف اسـ... برای پیشبرد اهدافش همه کاری انجام می‌دهند .
    6
    24
    جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Allen1983 - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا

    من حتی در جریان بودم که‌وقتی ساعت ۴ صبح پلیس فدرال از هوا و زمین آپارتمانش رو محاصره کردند و ریختند توی‌خونش اصلا نمیدونستند چی شده و تا دو سه روز اصلا نمیدونستند واسه چی گرفتنش و مطمعن بوده‌که دنبال شخص دیگه ایی بودند که وقتی اسم اون دوست قدیمی پدرش رو می‌شنوه اصلا باور نمیکرده . تقریبا یکسال و نیم یا بیشتر پابند داشت که هیچ جایی نمیتونست بره و هیچکاری نمیتونست بکنه . این خانم بیچاره که آبروش همه جا رفته بود واز‌کارش اخرا شده بود وکیل گرفت و افتاد دنبال کارش ، و الان پلیس چون فهمیده در مورد این بدبخت اشتباه کرده و الکی زندگی یارو رو تباه کرده بخاطر اینکه نوی دادگاه محکوم نشه الکی جریان پول شویی رو بهش بسته ، همه مردمی که مهاجرت کرده اند این مشکل زیادی در مورد انتقال ارز از کشورشون رو دارند و حالا پلیس با پیگیری در مورد پولهایی که خواهر این خانم و یا مادر این خانم بیچاره واسش فرستادن گیر دادن که پولشویی کرده و یا مالیات نداده و از این مسایل . بهر حال این اطلاعات صددرصد موثقی بود که من داشتم و دوست داشتم که شر کنم . به امید سرنگونی این حکومت کثیف و بچه کش و ریش کن شدن دین کثیفتر
    3
    32
    جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.