صدور حکم «محاربه» برای دختر نوجوان ۱۶ساله

 سونیا شریفی. شبکه‌های اجتماعیدر حالی که نهادهای حقوق‌بشری از صدور حکم «محاربه» برای سونیا شریفی خبر داده‌اند، یک نماینده حزب دموکرات مسیحی آلمان اعلام کرد که «کفالت سیاسی» این دختر ۱۶ ساله را بر عهده گرفته است.

کاتیا لیکرت در توییتی نوشت: «سونیا شریفی یک ماه پیش توسط رژیم ایران بازداشت شد. من کفالت سیاسی او را به عهده گرفتم و متعهد به آزادی او هستم.»
شبکه حقوق بشر کردستان در گزارشی نوشته است که سونیا شریفی دانش‌آموز سال دوم دبیرستان آبان ماه در منزل مادربزرگش در آبدانان ایلام توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و مورد «ضرب و شتم شدید» قرار گرفت.
بر اساس گزارش این شبکه، بازجویان سونیا شریفی را «مجبور به اعترافات اجباری در خصوص ساخت کوکتل‌ مولوتوف و شعارنویسی کرده‌اند.» با این حال، «دادسرای عمومی و انقلاب آبدانان و ایلام پاسخی دقیقی در خصوص وضعیت این پرونده به خانواده ارائه نمی‌دهد و در این مدت از پذیرش وکیل برای این پرونده خودداری کرده‌اند.»

در حالی که روند برگزاری دادگاه معترضان بازداشت‌شده و صدور احکام سنگین برای آنان ادامه دارد، شماری از وکلای دادگستری در ایران نیز از عدم پذیرش وکیل انتخابی متهمان توسط دادگاه‌های انقلاب خبر داده‌اند.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری، روز چهارشنبه ۲۳ آذر در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت زمانی که برای پذیرش وکالت حمید قره‌حسنلو، پزشک محکوم به اعدام، به دادگاه کرج مراجعه کرده به او اعلام شده است که «بنا به تصمیم رئیس دادگاه انقلاب روی پرونده‌های امنیتی حتی در مرحله دادگاه هم وکیل تعیینی قبول نمی‌شود.»

وی این تصمیم را «غیر قانونی» دانست و از طرح شکایتی در این‌ رابطه و نیز پیگیری حقوقی موضوع در مراجع قضایی خبر داد.
+105
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۸
    Aztek - قم، ایران

    چهل و سه ساله جز تهدید و خرابی و نکبت حاصل دیگه ای نداشتین . مفعول بودن خامنه ای برای مملکت نکبت به ارمغان آورده.
    2
    60
    ‌پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    شرکت نکردن میلیونی امت اسلامی نتیجش میشه همین.
    2
    52
    ‌پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    siavash786 - آمریکا، ایالات متحده امریکا

    چقدر نازی نازنین وطن که از لبخند ساختگی ات آن درد و اندوه در دلت هویدا است. چهره این نوجوان معصوم را دیدم یاد چهره و لب خندان نوه حمینی چند روزه پیش توی همین سایت افتادم. بعد از پیروزی مخصوصا این نوه خمینی ، بر همه جوانان واجب و حلال است تا مالک آن شوید ، ترتیپ دادنش با شما .
    1
    40
    ‌پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    universe123 - لندن، انگلستان
    باز هم هموطن کرد! شهرهای بلوچستان و کردستان زیر رگبار سنگین جلادهای شیعه اثنا حشری است و فارسهای شیعه مذهب که نضام را هم در دست دارند فقط نظاره گر هستن...این فارسها ی شیعه در استان های دیگر چرا مثل کردها و بلوچها در گروهای هزار نفری بیرون نمیان؟ متاسفانه نضام ایران در دست این فارسهای شیعه مذهب است و همیشه اقوام دیگر را اذیت کرده اند...دولت بعدی اجازه نخواهیم که فقط در دست فارس ها ی شیعه داعشی اثنا حشری باشد...ترسوها در گروهای ۳۰ نفری میان بیرون در حالی که در شهرهای کوچک کردستان و بلوچستان مردم در گروهای هزاران نفری بیرون میان...تف بر شما بی غیرتها که فقط ادعا دارین بهتر از اقوام دیگر ایران هستید. اینها که نظاره گر هستن بی شرفتر از ملاها و سپاهی ها هستن
    22
    19
    ‌پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    دم خانم کاتیا گرم ❤️
    1
    35
    ‌پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    پرنده آبی - شیراز، ایران
    بزودی این حکم توسط غرب و آمریکا محکوم میشه و این خانم جوان هم برمیگرده پیش خانوادش. آخه این محکوم کردنها همیشه جواب داده.
    4
    23
    ‌پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    1: خیلی‌‌ها ایراد که چرا اینقدر از گذشته سخن گفته می‌‌شود. آیا برا ساختن آینده نباید گذشته خود را شناخت؟ ۱۶ سال و حکم اعدام فقط به خاطر حجاب. در قرن ۲۱. گاندی می‌‌گوید شکوه و اخلاق یک ملت را می‌‌توان از رفتار آن‌ها با حیوانات مورد قضاوت قرار داد.ابرهام لینکن می‌‌گوید من به حقوق حیوانات اعتقاد دارم.همانطور که به حقوق انسان‌ها اعتقاد دارم. امام ره در رساله خود می‌‌نویسد. اگر فردی با حیوانی‌ جماع کرد. حیوان را بکشید و جسدش را به آتش کشید.چنین کسی‌ در سال ۵۷ در پاریس کعبه روشنفکر ۵۷ اتی بود. یکی‌ می‌‌نشیند و چنین کتابی می‌‌نویسد "چگونه با ترور انقلاب کنیم از حنیف نژاد". ترجمه به فارسی‌. چگونه پاسبان سر کوچه را ترور کنیم. بانک غارت کنیم تا حضرت امام بر گردد. کومنیستی داشتیم. معروف به چگورا وطنی. الگو او ولی امام حسین بود.یعنی‌ همین امام. سیاکل راه می‌‌اندازند و حماسه شعر این چیز‌ها و هنوز هم دست بر نمی‌‌دارند. حزبی داشتیم که ۹۱ سال کوشش برا ما از استالین یک آرش کمان گیر دیگر کند.امروز می‌‌دانیم که بدون اجازه KGB حتا اجازه لیدر حزب نمی‌‌شدند
    0
    15
    ‌پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    2:حزبی داشتیم که ۹۱ سال کوشش برا ما از استالین یک آرش کمان گیر دیگر کند.امروز می‌‌دانیم که بدون اجازه KGB حتا اجازه لیدر حزب نمی‌‌شدند و تمامی کسانی‌ که به اسم آزادی خواه به خورد ما دادند.چیزی نبودند بجز دست دراز KGB در ایران. از کلنل پسی خان تا میرزا جنگلی تا پیشه وری. در هیچ کجا دنیا چنین خیانی به تاریخ همراه با دروغ.شایعه . ریا پیدا نمی‌‌کنید. مگر در ایران. اتحاد ابلیس‌ها برا نابودی ایران. پرسش این است اگر این‌ها ۳۰ صفحه رساله امام را می‌‌خواندند و مثلا با انقلاب سفید مقایسه که چه آزادی برا زن ایرانی‌ آورد . "سویس ۲۲ سال بعد از انقلاب سفید اجازه شرکت زنان و ری دادن داد" آیا هنوز هم چنین رفتاری داشتند ؟ نمی‌‌دانم .قضاوت با خود.تفکر و اندیشه برای همه مجانی است.انگار ولی سال ۵۷ زیاد با اندیشه مجانی موافق نبودیم
    0
    13
    ‌پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران

    حکومت بزرگترین ضربه ای که تاکنون هیچکس نزده ،از همین دختر۱۶ساله خورده، وپیروزشدن، چون این دخترها یه پایه حکومت رو درب و داغون کردن، یعنی حجاب رو،
    0
    24
    ‌پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    universe123 - لندن، انگلستان
    کم فارس‌ها شیهه مذهب در ایذه. مشهد شمال ایران کشته دادند ؟ فرق شما با بسیج سایبری چیست؟ که از هیچ کوششی دریغ نمی‌‌کنند بین ملیت‌ها ایران تضاد ایجاد کنند. ما که مثل شما هنجار نمی‌‌کشیم. ولی اگر اشتباه نکرده در سنندج یکی‌ از قبلیه معروف کرد است که سنی هم هستند ولی همراه بسیج در کشتار مردم کرد شرکت دارند. اگر کرد باشی‌ که باید این قبیله با نفوذ را بشناسی
    6
    4
    ‌پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.