وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی معترضان خارج از کشور را نیز تهدید کرد

العربیه: در ادامه تهدیدها و اقدامات تروریستی و سرکوب رژیم جمهوری اسلامی علیه معترضان و مخالفان، وزیر اطلاعات ایران بار دیگر به خاموش کردن صدای اعتراضات ضد‌حکومتی در داخل و خارج از مرزهای این کشور تهدید کرد.

شبکه خبری «العالم»، وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی با انتشار بریده‌ای از یک مصاحبه تلویزیونی که حتی مکان و زمان آن نیز مشخص نیست، به نقل از اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی نوشته است: «هر کسی که در آسیب‌رسانی، آشوب و اغتشاش علیه ملت و مردم نقش داشته است، در هر کجای کشور یا دنیا باشد، باید جزای آن را ببیند.»

این تهدید وزیر اطلاعات ایران علیه ایرانیان معترض در داخل و خارج از کشور در حالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر اعدام دو جوان معترض در تهران و مشهد، خشم و نفرت عمومی را در ایران و جهان برانگیخته است.

در پی این خشم عمومی، تاکنون چندین گروه، از جمله گروه جوانان محلات کرج، برای روزهای 24, 25 و ‌26 آذرماه فراخوان تجمع اعتراضی صادر کرده‌اند.

در یک هفته گذشته، حکم اعدام محسن شکاری، جوان 23 ساله اهل تهران و مجیدرضا رهنورد، جوان معترض مشهدی با اتهام «محاربه» در مدت کوتاهی بعد از صدور حکم، اجرا شده است.

فعالان حقوق بشر می‌گویند که این دو و بقیه افرادی که با اتهام مشابه به اعدام محکوم شده‌اند تحت شکنجه، علیه خورد اعتراف اجباری کرده‌اند.

مجیدرضا رهنورد که روز دوشنبه 21 آذرماه در مشهد و در «ملاعام» اعدام شد، حین بازداشت به‌دلیل ضرب و شتم شدید، دچار شکستگی دست شده بود و از بازداشت تا اجرای حکم او تنها 23 روز زمان برد و او و سایر معترضانی که به اعدام محکوم شده‌اند حتی از حق داشتن وکیل تسخیری نیز محروم بوده‌اند.

ناظران بر این باورند که همزمان با فزونی فراخوان‌ها برای تداوم اعتراضات ضدحکومتی، ماشین پروپاگاندای اعدام، رعب و هراس‌افکنی رژیم جمهوری اسلامی نیز به تکاپو افتاده است تا هر صدای مخالفی را در داخل و خارج از مرزهای خود خاموش کند.
+122
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    زیادی خورده این اوشگول ....بخطا ، اینها هر چقدر وحشت و ترسشون از فروپاشی رژیم بیشتر میشه ، بالطبع تهدیداتشون هم بیشتر میشه ! تهدید هم که خرجی نداره ، گاله رو باز میکنه و هوا رو به گند میکشه ! اینها همین هدفهای راحت رو در کوچه و خیابون دستگیر و شکنجه و برچسب و زندان و اعدام کنند ، کاری از دستشون برنمیاد ! در حقیقت جای سفت نشاشیدن که بهشون بپاشه ! وای بروزی که مردم مسلح بشن و روزی چند صد تا از این وحوش رو ازپا دربیارن ، اونموقع است که زبون این آشغال پفیوز و دیگر جانیان رژیم میره به اونجاشون و خفه خون میگیرن !!
    1
    54
    ‌چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان

    نه بابا. حالا من به توی شپشو میگم که به زودی نه تنها در ایران و تموم بچه هاتون در خارج جزای دزدی،قتل، و فقر ی که برای ایران درست کردید رو میدید. برقص تا برقصیم.
    1
    52
    ‌چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Persian2600 - استکهلم، سوئد

    آخوندک، مدرس سعید طوسی، برو مفتخور سر راهی پی دادنت. زندگیتون فقط با تهدید و کشتار میچرخه ولی اینم به زودی تمام میشه. تا دیر نشده دنباله سوراخ موش باش.
    1
    48
    ‌چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان
    اخه ملا یه شپشو اگه پاتو از ایران بیرون بزاری که موش میشی و شاید بتونی خاویار معترضان خارج رو میل کنی.
    0
    17
    ‌چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.