هدیه تهرانی خطاب به مقامات ایران: اعدام معترضان عواقب جدی‌ برای شما خواهد داشت

العربیه: هدیه تهرانی، بازیگر سینمای ایران، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از سرکوب و اعدام معترضان توسط جمهوری اسلامی انتقاد کرد.

تهرانی، شنبه 19 آذر، خطاب به مقامات جمهوری اسلامی نوشت: «یقین بدانید گرفتن جان یک انسان دیگر و اعدام معترضین عواقب جدی‌ای برای شما خواهد داشت. این احکام و اجرای آن‌ها بنزین بر شعله‌های آتشی‌ست که دیگر خاموش نمی‌شود.»
این بازیگر سرشناس ایرانی در ادامه نوشت که «این کشته‌شدگان و 30 هزار بازداشتی مردم هستند؛ خود خود مردم! و این خود شما هستید که هیچ اعتراضی را نه با حرف، نه با شعر، نه با نوشته، نه با هنر، نه با شعار، نه با تجمع، نه با تظاهرات و نه با بانگ شبانه بر بام‌های خانه می‌پذیرید و نخواهید پذیرفت.»

او همچنان جمهوری اسلامی را مسئول به خشونت‌ کشیده‌ شدن اعتراض‌ها دانست و گفت که «شما هستید که اعتراض‌های مسالمت‌آمیز را با بازداشت دانشجو و کارگر و معلم و دکتر و استاد و نخبه و روزنامه‌نگار و هنرمند و ورزشکار و مادر خانه‌دار و بازاری و کسبه و حتی دانش‌آموز به خشونت کشاندید و میزبان ضیافت خون بیگناه کودک و نوجوان و معترضین شدید.»

اخیرا جمعی از هنرمندان و بازیگران ایرانی به ویژه جعفر پناهی، محمد رسول‌اف و زیبا کرمعلی نسبت به اجرای حکم اعدام محسن شکاری، از معترضان بازداشتی، انتقاد کرده بودند.

محسن شکاری اولین اعدامی از میان افراد بازداشت‌شده در اعتراضات سراسری است که به اتهام ایجاد راه‌بندان در خیابان ستارخان تهران و زخمی‌کردن یک نیروی امنیتی با صدور حکم «محاربه» پنج‌شنبه 17 آذر اعدام شد.

با ادامه خیزش سراسری مردمی، خبرگزاری «هرانا»، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران اعلام کرد از 26 شهریور تا شامگاه شنبه 19 آذر، در جریان اعتراضات ایران 485 نفر کشته شدند که 68 تن از آنها کودک بودند.
+131
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    خیلی قشنگ و ساده و به حق گفته ولی متاسفانه کو گوش شنوا؟ خیلی خیلی پست تر و کثیفت تر از این حرفاند. لعنت به اسلام و رهبر و مبلغش .
    2
    32
    یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    siavash786 - آمریکا، ایالات متحده امریکا

    کسیکه شنا بلد نیست تو آب دست و پا میزند تا غرق شود و حتی اگر کسی برای کمکش برود امکان دارد او را هم غرق کند . فعلا اینها دارند دست و پا میزنند تا سقوط کنند . آنها بهتر از شما به عاقبت اعمالشان واقفند. شما اگر میخواهید کمک کنید همراه با دیگران شوید تا کمک و دلگرمی و تشویق به پیوستن همکاران تان گردد.
    1
    24
    یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان

    نه تنها اعدام انقلابیون،بلکه این همه اختلاس و دزدی عواقب هم داره. دوستان جیره خور ساندیسی، از همین الان برید تمرین کنید تا بعد از انقلاب اگه شناسایی نشید بتونید حمالی کنید برای گذران زندگی. پدری ازتون در بیارم اون سرش ناپیدا
    1
    23
    یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    پرنده آبی - شیراز، ایران
    من هدیه تهرانی رو خییییلی دوستش دارم. و خیلی خوشحالم که بالاخره یه حرکتی زد.
    3
    22
    یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    زنبور - کپنهاک، دانمارک

    اینا یاسین بگوش علی قاتله و طرفداراش هست
    2
    24
    یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    باز وسط بازی! خانم جان. اخوند اگر میخواست نصیحت تو رو بشنوه که نمیرفت بالای منبر. وقت عمل هست نه نصیحة الملوک
    2
    6
    یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.