وکیل سامان یاسین: اجازه خواندن پرونده را ندادند، گقتند محرمانه است

بی بی سی: محمد اسماعیل بیگی، وکیل سامان یاسین (صیدی)، رپر کرمانشاهی و از بازداشت شدگان اعتراضات جاری، گفته است «چهارشنبه هفته قبل وقتی برای خواندن پرونده مراجعه کردم، اجازه ندادند. گفتند پرونده محرمانه است.»

خبرگزاری رسمی قوه قضاییه (میزان) اتهامات سامان یاسین را «محاربه از طریق کشیدن کلت کمری و شلیک ۳ تیر، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» اعلام کرده است.

وکیل او گفته که حکم دادگاه بدوی صادر شده، خانواده و وکیل درخواست فرجام خواهی کرده‌اند و درحال حاضر پرونده برای بررسی به دیوان عالی ارجاع شده است.

او همچنین گفته خواهان آن است که «پرونده نه به شکل محرمانه بلکه به شکل عادی اجازه رسیدگی داده شود. یعنی وکلای تعیینی در این پرونده ورود کنند، آن را کامل بخوانند و دفاعیات خود را ارائه دهند».

چند روز پیش شبکه حقوق بشر کردستان اعلام کرد که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در اتهام «محاربه» سامان یاسین را مجرم شناخته شده و به اعدام محکوم کرده است.

قوه قضاییه ایران تاکنون برای شماری از معترضان به اتهام «محاربه» حکم اعدام صادر کرده است. چند روز پیش محسن شکاری یکی از معترضان را اعدام کردند که واکنش های بسیاری در داخل و خارج داشت.
+125
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    مسخره ترین و تهوع آورترین سیستم قضایی که حتی در کره شمالی و افغانستان طالبان هم وجود نداره !! متهم یا حق داشتن وکیل رو نداره و اگر هم وکیل داشته باشه ، وکیل هیچکاره است نه حق دیدار با موکل رو داره نه حق ورود به پرونده رو ! به زعم قوه مضحک قضا ، متهم رو مدتهای مدید در انفرادی و تحت انواع شکنجه روحی و جسمی قرار میدن ، بدون اینکه تفهیم اتهام بشه و اجازه تماس با خانواده و گرفتن وکیل رو داشته باشه ! در تمام سیستمهای قضایی دنیا ، حتی در قانون اساسی نیم بند و مسخره رژیم هم ، منابع انتظامی و امنیتی و دادستانی ، حق نگهداری متهم رو بیش از بیست و چهار ساعت ندارند مگر اینکه جُرم ، با سند و مدرک محکمه پسند و بدون فشار و اعتراف اجباری ثابت شده باشد و قبل از بیست و چهار ساعت باید به متهم تفهیم اتهام بشه و اجازه دسترسی به خانواده و وکیل انتخابی به متهم داده بشه !! قرون وسطایی ترین سیستم قضایی در دنیا قوه قضایی منصوب رهبر جنایتکار ، مفعولعلی خامه غنیست !!
    8
    28
    یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    juvel - اسلو، نروژ

    شبانه روز مرگتو آرزو میکنم خامنه ای ،
    5
    30
    یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    توجه کنید, بسیجیهای که بدست مردم معترض به نظام پست اخوندی زخمی میشوند و به بیماستان فرستاده میشوند باید بسیار هوشیار باشند چون بعضی از انها در بیمارستان توسط خود افراد نظام به قتل میرسند تا نیروهای نظام اخوندی دستشان باز باشد , قتل را به گردن معترضان اندازند و بتوانن مردم را سرکوب کنن و کسانی از معترضان را که گلچین کرده اند را داخل زندان به اعدام محکوم کنن. امکان این هم میرود که خود افراد نظام خودرا به شکل معترض در اورد و بسیجیهای نفهم را بکشن که به گردن معترضین واقعی اندازند.
    0
    5
    یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.