تاریخ سازی آفریقایی، مراکش با نتیجه یک بر صفر, پرتغال را حذف کرد

بی بی سی:تیم ملی فوتبال مراکش، شگفتی‌ساز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در یک‌چهارم نهایی مسابقات هم ترک عادت نکرد و با پیروزی یک بر صفر مقابل پرتغال، اولین تیم آفریقایی شد که به نیمه‌نهایی جام جهانی رسیده است.

مراکش، شگفتی‌سازی را از دور گروهی این مسابقات شروع کرد و از گروهی که کرواسی و بلژیک در آن حضور داشتند به عنوان سرگروه صعود کرد. این تیم در ادامه اسپانیا، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ را هم شکست داد.

مراکش که برای اولین بار در تاریخ فوتبالش به یک‌چهارم نهایی جام جهانی رسیده بود، توانست پرتغال، یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های جام جهانی را با گل دقیقه ۴۲ یوسف نصیری شکست دهد. این سومین گل بازیکن باشگاه سویا در جام جهانی بود.

کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغال نیز در دقیقه ۵۰ بازی به زمین آمد تا یک رکورد دیگر بدست آورد. او با حضور در این بازی با رکورد بیشترین بازی ملی (۱۹۶) که متعلق به بدر المطوع، مهاجم کویتی بود، مساوی شد.

مراکش در این مسابقه هم مثل سایر بازی‌های تورنمنت تیمی بسیار سازمان‌یافته و سختکوش نشان داد و پس از زدن گل به خوبی از عهده مهار ستاره‌های پرتغال برآمد.

به این ترتیب پس از نیمار، کریستانو رونالدو هم از جام جهانی خداحافظی کرد. ستاره ۳۷ ساله‌ای که تقریبا تمام عناوین مهم فوتبال، غیر از جام جهانی را بدست آورده است و این آخرین فرصت برای تکمیل کلکسیونش بود.

مراکش در مرحله نیمه‌نهایی باید با برنده بازی انگلیس و فرانسه بازی کند.
+60
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    ایرانِ سکولار بدون آخوند - زارچ، ایران

    شرمت باد جمهوری اسلامی که از همه کشورهای منطقه دور و نزدیک اینقدر عقب موندیم به جز پدرسوخته بازی های شماها و آدمکشی و ترور که حرف اول رو میزنیم
    9
    53
    شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    قابل توجه ایرانیان یوکی انگلیس در حتا باخت است فرانسه یک هیج جلو هست
    2
    22
    شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    مبشر جاروندی - گتنبرگ، سوئد
    اشاره من به رضا رشید پور است که چون باد دور جریانات سیاسی میچرخد ، اخه تو مادر به خطا تا دیروز طرفدار جمهوری اسلامی و صدا و سیما بودی و هستی ، امروز با آقای علی دایی و فردا بر علیه او هستی، راست میگی در سایت خود بنویس مر بر جمهوری اسلامی ، تو هم نظام را قبول داری هم به اصتلاح آقای دایی را مورد ستایش قرار می‌دهی ، برو مادر به خطا دستت رو شده برای ما، بیشرف برو.......
    2
    17
    شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    مبشر جاروندی - گتنبرگ، سوئد
    ببین همشهری گرامی از گوتنبرگ ، در اینجا شما چه دکتر باشی چه نظافت چی ، اگه بیکار بشی ، تحت پوشش بیمه بیکاری هستی ، تو ایران داستان فرق داره ، خودت حاظری ۳ ماه کل درامد خود را بک جا به بیکاران و‌اعتصابیون بدی ، من شک دارم ، تو ایران هم همینه ، همه به یک اندازه حاظر به پرداخت هزینه نیستند ، قصد دفاع ندارم ، اما رفتار غیر مطلوب را هم درک می‌کنم ،
    0
    5
    شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.