یک‌چهارم نهایی جام جهانی؛ برزیل در ضربات پنالتی مغلوب کرواسی شد

بی بی سی: تیم ملی فوتبال کرواسی با پیروزی مقابل برزیل به نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسید. این بازی در وقت‌ عادی بدون گل تمام شد، اما در وقت‌های اضافه نیمار در دقیقه ۱۰۶ برزیل و پتکوویچ در دقیقه ۱۱۶ برای کرواسی گل زدند. در ضربات پنالتی اما این کرواسی بود که ۲-۴ قهرمان پنج دوره جام جهانی را شکست داد.

گل کرواسی روی تنها شوت داخل چارچوب این تیم بدست آمد. برزیل یکی از بهترین تیم‌های جام جهانی قطر و بخت نخست قهرمانی بود. کرواسی این پیروزی را تا حد زیادی مدیون نمایش درخشان دروازه‌بانش، دومینیک لیواکوویچ بود. بازیکنی که ۱۱ خطر جدی روی دروازه‌اش را نجات داد؛ بیشتر از هر دروازه‌بان دیگری در این تورنمنت.

کرواسی در جام جهانی قبلی نایب قهرمان شد، در حالی که آخرین قهرمانی برزیل در جام جهانی به سال ۲۰۰۲ بازمی‌گردد. برزیل در فینال آن دوره آلمان را شکست داد اما پس از آن در پنج جام جهانی پیاپی توسط تیم‌های اروپایی حذف شده است.

کرواسی در نیمه‌نهایی با برنده آرژانتین و هلند بازی می‌کند.
نیمار به رکورد پله رسید
در این بازی همچنین نیمار تعداد گل‌های ملی خود را به ۷۷ رساند و با رکورد «گل‌های رسمی» پله، اسطوره فوتبال برزیل مساوی کرد.

در مورد تعداد گل‌های پله فدراسیون جهانی فوتبال ۷۷ گل را به رسمیت می‌شناسد اما فدراسیون فوتبال برزیل و خود پله می‌گویند که او ۹۵ گل زده است.

فیفا در آمار خود فقط گل‌هایی که در بازی‌های رسمی مقابل تیم‌های ملی زده شده است را در نظر می‌گیرد، در حالی که تعدادی از گل‌های پله در بازی‌های دوستانه یا در بازی برزیل مقابل تیم‌های باشگاهی زده شده است.

نیمار ۱۲۴ بازی ملی دارد، در حالی که پله گل‌هایش را در ۹۲ بازی ملی زد. پله که تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که سه بار قهرمان جام جهانی شده است (۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰) در حال حاضر در بیمارستانی در سائوپائولو بستری است.

نیمار ۳۰ ساله نخستین گل ملی خود را ۱۰ اوت ۲۰۱۰ در دقیقه ۲۸ بازی مقابل آمریکا زد. نیمار تا کنون ۸ گل در دوره‌های مختلف جام جهانی زده است: ۴ گل در جام جهانی ۲۰۱۴، ۲ گل در جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲ گل در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر. او همچنین ۵ گل در جام ملت‌های آمریکای جنوبی زده است.
+13
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۵
    پرنده آبی - شیراز، ایران
    اطلاع رسانی سایت، توی اخبار ورزشی خیلی ضعیفه. الان آرژانتین برد و رفت نیمه نهایی.
    0
    4
    جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    پرنده آبی - شیراز، ایران
    من پیشبینی میکنم فرانسه قهرمان بشه.
    4
    2
    جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    پرنده آبی - شیراز، ایران
    طرفدار رونالدو و تیم هلند هستم که هلند حذف شد. حالا ببینیم رونالدو چیکار میکنه. مودریچ هم دوست داشتنیه.
    1
    2
    جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.