جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ انگلیس حریف فرانسه در یک‌چهارم نهایی شد

بی بی سی: تیم ملی فوتبال انگلیس با پیروزی سه بر صفر مقابل سنگال حریف فرانسه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد. خبر بد برای این تیم اما حمله به خانه رحیم استرلینگ هافبک انگلیس و بازگشت او به کشور بود.

بازیکنان گرث ساوتگیت بازی را خیلی مضطرب شروع کردند و اگر عملکرد خوب جردن پیکفورد نبود، بولای دیلا خیلی زود دروازه این تیم را باز کرده بود.

ستاره بازی اما جود بلنینگام بود که در دقیقه ۳۸ بازی به جردن هندرسون پاس گل داد و موجب شد تیمش جلو بیفتد. او بعد از آن هم با یک حرکت ترکیبی پایه‌گذار گل دوم تیمش بود. گلی که هری کین در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه اول با پاس فیل فودن وارد دروازه حریف کرد. هری کین حالا تنها یک گل با رسیدن به رکورد وین رونی، برترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال انگلیس فاصله دارد.

فودن در دقیقه ۵۳ یک بار دیگر در نقش گل‌ساز ظاهر شد و این بار باکایو ساکا دروازه قهرمان آفریقا را باز کرد.

انگلیس حالا در یک‌چهارم نهایی باید با انگلیس بازی کند. در حالی که عملکرد ضعیف هری مگوایر در این بازی تا موجب نگرانی هواداران انگلیس شد و از همین حالا می‌توان تصور کرد که او روزی کابوس‌وار را مقابل ستاره‌ای مثل کیلیان امباپه بگذراند، نمایش مثلث تهاجمی این تیم دلگرم‌کننده بود.

جود بلینگام، هافبک ۱۹ ساله بوروسیا دورتموند حالا به فرماندهی مقتدر در میانه میدان انگلیس تبدیل شده است. حضور این هافبک مدرن در کنار فیل فودنی که در بازی با ولز گل زد و در بازی مقابل سنگال دو گل ساخت، تاثیری دو چندان خواهد یافت. به این‌ها باید هری کین، آقای گل جام جهانی قبلی را هم اضافه کند که حالا در اوج تجربه به سر می‌برد.
استرلینگ تیم ملی انگلیس را ترک می‌کندرحیم استرلینگدر حالی که قبل از بازی اعلام شده بود که رحیم استرلینگ به دلیل مشکلات خانوادگی نمی‌تواند مقابل سنگال بازی کند. بعد از مسابقه اعلام شد که به خانه این ملی‌پوش انگلیسی در حالی که خانواده‌اش در آن بودند، حمله شده است. گفته می‌شود که این حادثه شنبه شب رخ داده است. استرلینگ سه بچه کوچک دارد.

گرث ساوتگیت، سرمربی انگلیس گفت: «او به سوی خانه پرواز خواهد کرد. مشخص است که در این لحظات خانواده مهم‌ترین چیز است. ما می‌خواهیم به او فضای کافی دهیم و باید ببینیم که در چند روز آینده اوضاع چگونه پیش می‌رود.»

مهاجم ۲۷ ساله باشگاه چلسی در بازی نخست انگلیس مقابل ایران که با پیروزی ۲-۶ این تیم تمام شد، گل زد. او در بازی با آمریکا که با تساوی بدون گل تمام شد نیز حضور داشت. استرلینگ یکی از بازیکنان اصلی انگلیس در تورنمنت‌ها مهم بوده. او در هر هفت بازی این تیم در یورو ۲۰۲۰ بازی کرد.
فرانسه با آتش‌بازی امباپه و ژیرو به یک‌چهارم رسیداولویه ژیرو تعداد گل‌های ملی خود را به ۵۲ رساند و با عبور از رکورد تیری آنری، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه شدتیم ملی فوتبال فرانسه با گلزنی اولیویه ژیرو و کیلیان امباپه (۲ گل)، سه بر یک مقابل لهستان پیروز شد و به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسید.

اولویه ژیرو، مهاجم باشگاه آث میلان با گلی که در این بازی زد، تعداد گل‌های ملی خود را به ۵۲ رساند و با عبور از رکورد تیری آنری، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه شد. او این رکورد را در یکصد و هفدهمین بازی ملی خود بدست آورد.

ژیرو پس از ۱۰ فصل حضور در لیگ برتر فوتبال انگلیس (آرسنال و چلسی)، برای گذراندن سال‌های پایانی فوتبالش به میلان ملحق شد.

اما این مهاجم ۳۶ ساله با ۱۴ گلی که در فصل گذشته زد، از یک سو نشان داد که هنوز بازیکنی در سطح اول فوتبال جهان است و از سوی دیگر هم به باشگاه میلان کمک کرد بعد از ۱۱ سال قهرمان سری‌آ فوتبال ایتالیا شود.

این گل تاریخی یک دقیقه قبل از پایان نیمه اول زده شد و ژیرو توپی را که از امباپه گرفته بود، دور از دستان ویجک شزنی، دروازه‌بان لهستان به تور دروازه چسباند.

عملکرد درخشان امباپه محدود به یک پاس گل نماند و مهاجم باشگاه پاری‌سن‌ژرمن که یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر جهان است، در نیمه دوم ۲ گل برای کشورش زد.

تک گل لهستان در این بازی را رابرت لواندوفسکی در دقیقه نهم وقت‌های اضافی زد. لواندوفسکی که یکی از بهترین مهاجمان کنونی جهان است، تا قبل از این جام جهانی نتوانسته بود در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان گلزنی کند.

او که یک گل در مرحله گروهی زده بود، با این گل رکورد گلزنی در دور حذفی جام جهانی را نیز بدست آورد.

فرانسه در یک‌چهارم نهایی باید با برنده بازی انگلیس و سنگال که امشب برگزار می‌شود، بازی کند.
+5
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.