مبارزه حکومت با «کشف حجاب» گسترده

ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان: در صورت کشف حجاب، مشتری را از فروشگاه بیرون کنید
ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان در بیانیه‌ای درباره احضار مدیر و مسئول حراست یک فروشگاه زنجیره‌ای پس از از «کشف حجاب تعدادی از بانوان» توضیحاتی داد.

در این بیانیه آمده این دو نفر «در پی کشف حجاب تعدادی از بانوان در یک فروشگاه زنجیره‌ای در همدان و برخورد توهین‌آمیز نسبت به آمر به معروف و همچنین سهل‌انگاری و عدم رسیدگی پرسنل حراست فروشگاه مورد نظر به شکایت آمر به معروف»، به این ستاد «فراخوانده» شدند.

«در این نشست که با حضور معاون اماکن نیروی انتظامی همدان» برگزار شد مدیر فروشگاه «با بیان اینکه دستورالعملی در زمینه برخورد با کشف حجاب ابلاغ نشده و همچنین بخاطر التهابات موجود باید مدارا کرد از خود سلب مسئولیت نمود.»

بنا بر این بیانیه، معاون اماکن نیروی انتظامی، مسئول حقوقی و جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به مسئولان فروشگاه «خاطرنشان» کردند که «در صورت کشف حجاب در داخل فروشگاه از ارائه هرگونه خدمات به اینگونه افراد نهی شده‌اید و باید آنها را به بیرون فروشگاه هدایت نمایید.»

بنا بر قانون جمهوری اسلامی، اشخاص حقیقی که «مانع اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» شوند، به جریمه نقدی و زندان محکوم می‌شوند و اشخاص حقوقی به ممنوعیت از کار و فعالیت اجتماعی.

در این بیانیه نام هیج کدام از مقامات ذکر نشده است.

اعتراض‌های سراسری که خواسته اصلی‌اش «نخواستن» نظام جمهوری اسلامی است و به پایان چهارمین ماه خود نزدیک می‌شود، با کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد به دلیل «بدحجابی» آغاز شد. گشت ارشاد زیرنظر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کند.

در آن زمان طرح «حجاب و عفاف» ستاد امر به معروف و نهی از منکر به اجرا گذاشته شده بود که بر اساس آن کار گشت ارشاد به عهده ناهیان منکر و نیروهای بسیج و در بخش خصوصی به عهده صاحب کسب‌وکار (حتی راننده تاکسی) و در بخش دولتی (مثل بانک) بعهده مدیران و مسئولان گذاشته می‌شود.

«نه به حجاب اجباری» از شعار‌های اصلی معترضان بوده و در بسیاری از شهرها و دانشگاه‌های ایران زنان معترض در چند ماه اخیر بارها حجاب از سر گرفته و آن را آتش زده‌اند.

جنبش زنان ایران در اعتراض به حجاب اجباری و تبعیض و پایمال شدن حقوق اولیه از سال‌ها پیش ادامه داشته و محدود به اعتراض‌های فعلی نیست.
شهربازی الماس در تهرانپارس «پلمب» شد، کارکنان «بدون حجاب» بودند
خبرگزاری تسنیم خبر داد واحد صنفی شهربازی مستقر در مجتمع تجاری الماس در تهران پارس، با دستور قضایی پلمب شده است.

به نوشته تسنیم، «اخیرا تصویری از شهربازی پاساژ الماس در فضای مجازی منتشر شد که متصدیان این واحد صنفی، بدون رعایت حجاب مشغول به فعالیت بودند» و برهمین اساس، «برای متصدی متخلف پرونده قضایی تشکیل شده است.»
درخواست نماینده مجلس: متهمان زن در جلسات دادگاه چادر سر نکنند
یک عضو کمیسیون حقوقی مجلس ایران از رئیس قوه قضاییه خواسته تا پوشش فرم متهمان زن در جلسات دادگاه را تغییر دهد.

محمدتقی نقدعلی گفته تقاضا می‌کنم رئیس قوه قضاییه، لباسی را تهیه کند تا جهت حضور در صحنه دادگاه «چادر که نماد ارزش است، روی سر این آدم‌ها نباشد.
+6
رأی دهید
-17

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.