روزنامه فایننشال تایمز، «زنان ایران» را در فهرست «با نفوذترین زنان جهان در سال ۲۰۲۲» انتخاب کرد

روزنامه فایننشال تایمز، «زنان ایران» را به شکل گروهی در فهرست «بانفوذترین زنان جهان در سال ۲۰۲۲» انتخاب کرد.

در این فهرست قرار بود ۲۵ زنی که در سال جاری میلادی در زمینه‌های مختلف به دستاوردهای قابل توجه دست پیدا کرده‌اند، انتخاب شوند. اما در کنار ۲۴ زنی که نامشان به فهرست راه پیدا کرده، «زنان ایران» به شکل گروهی انتخاب شده‌اند.

این روزنامه در مطلبی به قلم کریستین امانپور، روزنامه‌نگار سرشناس، می‌نویسد: «آنها (زنان ایرانی) به دنبال حقوق بشر بنیادینی هستند که برای دوره‌ای طولانی از آن‌ها دریغ شده: کرامت، کنترل بر بدن خود و آزادی برای زندگی امن در کشورش خودشان.»

خانم امانپور در این مطلب تاکید کرده که روسری از «ستون‌های بنیادین اسلام» نیست و نوشته است: «تحمیل (حجاب) به زنان، آن را به سازوکاری برای کنترل تبدیل می‌کند؛ چه توسط طالبان در افغانستان انجام شود و چه رهبران مذهبی در ایران یا سراسر جهان عرب.»

او بعد از شرح ابعاد سرکوب و دستگیری‌ها در ایران می‌نویسد: «هیچ کس نمی‌داند که کجا یک خیزش در یک حکومت استبدادی رخ می‌دهد. اما شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل به من گفت که دموکراسی در ایران از دریچه‌ای وارد خواهد شد که این زنان باز کرده‌اند. تنها پرسش این است که چه زمانی.»
+185
رأی دهید
-10

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۰
    دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران

    تازه کجاشو دیدید. ما یک عمر داد زدیم که بانوان ایرانی یک دنیا قدرت و توانایی هستند. بانوان کدوم کشوری تو دنیا این همه شجاعت و از خود گذشتگی دارند. زنان ایران سرمشق گرفتن حقوق انسانی خود در سراسر دنیا هستند، ای که بنازم به وجود تون که باعث افتخار نه فقط ایران و ایرانی هستید بلکه تمام زنان دنیا.
    18
    82
    ‌پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    sara_moshiri - برلین، آلمان

    بدجور بعضی ها دارن میسوزنا، بدجور. این تازه اولشه، وقتی این دوزار عمر کوتاهِ این دنیا تموم شد، عواقب کارهاتونو اونور هم میبینید. اونموقع، اون سوزش با این سوزشا فرق فوکوله . هه هه
    4
    65
    ‌پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    اصحاب کهف - کلن، آلمان

    این حجم سخاوت و همذات پنداری جداً که قابل وصف و تقدیره..!!چکاربکنیم با اینهمه حمایت عملی و صداقت شما غربیای بی غل و غش؟! خ.ر عمه تونه فقط!
    46
    2
    ‌پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد

    با تمام وجود افتخار می کنم به این که در کشوری به دنیا آمدم که یک چنین زنان و مردانی داره. ما ایرانی ها به دنیا نشون دادیم که کی هستیم و چی هستیم.ما وارثان خون بابک و مازیاریم. نجیب و سر به زیریم تا زمانی که اهریمن صفتان بخواهند اصالت ما رو ازمون بگیرن. اونوقت نشون می دیم که این بیشه از شیرزنان و شیرمردان خالی نیست.
    4
    52
    ‌پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۲
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

    فاطی کابلی بدو بکن کشف حجاب کن به خیار هم بگو
    6
    41
    ‌پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ahmad_Jeni - برلین، آلمان

    فایننشال تایمز به اونجاش خندیده، 30 میلیون زن ایرانی هست چند تا اومد بیرون بدون روسری؟ بگو آشوبگری بعصی از دختران نوجوان اینستاگرامی ایرانی نه زنان ایرانی. 90 درصد این شلوغ بازی‌ها همه دخترای جون زیر بیست سال بود که صبح تا شب تو اینستا و اینترنت ولو بودن و هستن، شما که راست میگی چرا دلتون واسه کودک و زنهای افغان نمی سوزه؟ چرا 40 هزار زن و بچه یمنی کشته شد اصلا کسی حرف از اونها نمیزنه؟ خر خودتون هستید و اون کسایی که این چرندیات شما رو باور می‌کنند.
    50
    15
    ‌پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    شاید زنان کرد و بلوچ مثل تهرونیا اهل کشف حجاب نباشن ، ولی انها غذا و ساندویچ برای معترضین خیابان درست کردند وحتی کوکتل مولوتف
    9
    17
    ‌پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان

    Ahmad_Jeni - برلین، آلمان
    اونهایی که سیبیل دارند و زیر روسری و چادر قایمش میکنند لابد زن هستند !! اول از همه اون سیبلها و ریشها رو بزنید تا بشه به چهره کریه تون لااقل یک نگاهی انداخت
    6
    30
    ‌پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Aztek - قم، ایران
    دوستان حواس تون جمع باشه و اطلاع رسانی کنین . چند تا از فیلمسازان حکومتی مثل داود میرباقری و بهروز افخمی و مجید مجیدی دارن تو شهرک غزالی و بعضی خیابون های تهران و شهرستان ها صحنه های انقلاب رو به میل خودشون باز سازی میکنن و با موبایل طوری فیلم میگیرن که به نظر واقعی بیاد و نشون بدن که مامور ها با مردم مماشات کردن ولی از بین خود مردم به خودشون شلیک شده . اینا میخوان این فیلم ها رو به خبرنگار های خارجی و کمیته حقیقت یاب سازمان ملل نشون بدن . موبایل کلیه عوامل بازیگر و فیلم بردار و پشت صحنه ازشون گرفته شده و هیچ فیلم دیگه ای بجز فیلم خودشون نمایش داده نخواهد شد. نقشه این کارگردانان مزدور حکومتی را نقش بر آب کنید. طبق بعضی تصاویر در تهرانپارس داشتند به مردم گل و شیرینی و نارنگی میدادند و فیلم می گرفتند برای صحنه های این فیلم. تا میتونید اطلاع رسانی کنید .
    12
    13
    ‌پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۱
    chris.it.dude - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    Ahmad_Jeni - برلین، آلمان
    حرف زنان دلیر ابران رو به دهن .. نیار .. عرب زاده. تو همون بهتره بری به سرزمین مادریت یمن.
    0
    16
    ‌پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.