نماینده رهبر جمهوری اسلامی ایران: در اربعین به آمریکا گل زده بودیم

 جمعی از هواداران تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در تهران، حین تماشای مسابقه با آمریکا در قطر رادیو فرانسه: در پی باخت تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران، مقابل ایالات متحده آمریکا و حذف در مرحله گروهی جام جهانی قطر، واکنش‌هایی گوناگون از سمت مقام‌های سیاسی و ورزشی ایرانی، ابراز شده‌است. این در حالی‌است که طبق گزارش‌های تایید‌شده توسط نهادهای حقوق بشر، ماموران حکومتی یک جوان را که همان شب شبه‌نشانه خوشحالی از باخت، در ماشین بوق می‌زد، با شلیک گلوله کشته‌اند.

در حالی‌که پس از باخت شاگردان کارلوس کیروش، خیابان‌هایی بسیار در شهرهای ایران پذیرای مردمی بود که از باخت نماینده رسمی جمهوری اسلامی در قطر خوشحالی می‌کردند، روزنامه کیهان به‌تلویح «فشار افکار عمومی» را بر بازیکنان تایید و اظهار کرد که این تیم در طول برگزاری مسابقات و حتی قبل از آن «زیر شدیدترین فشارهای روحی و روانی» بوده‌است.

از میان ورزشکاران ایرانی، رسول خادم، قهرمان سابق کشتی جهان که در هفته‌های اخیر به نقد و اعتراض به حاکمیت پرداخته است «عملکرد حاکمیت» را سبب «شادی مردم پس از باخت به آمریکا» عنوان می‌کند.

او همچنین این روزها را «تلخ‌ترین روزهای ورزش ایران» خوانده، اما می‌گوید: مردم «پاره تن خود» را رها نمی‌کنند.

در سویی دیگر عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه جمهوری اسلامی ایران در قزوین «راهپیمایی اربعین» را یک «گل حقیقی» به آمریکا برشمرده است.
عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه جمهوری اسلامی ایران در قزویناین معمم در پی شکست تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران مقابل ایالات متحده، بی‌آنکه دروازه آمریکا توسط بازیکنان ایرانی باز شود، اظهار می‌کند: در زمین حقیقی، گل‌های زیادی به آمریکا زده‌ایم.

وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان دولت ابراهیم رئیسی، با دروغ‌خواندن «شادی مردم ایران» از باخت تیم ملی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرده که مردم در حمایت از «تیم ملی» فوتبال «هم‌گرایی حداکثری» دارند.
یکی از هواداران تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در قطرمحمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز، با ارسال یک پیام، «شایستگی‌های بازیکنان ایرانی» را تایید کرده و نوشته‌است: این شکست در شایستگی‌ و توانمندی‌های بازیکنان خدشه‌ای وارد نمی‌کند.

عادل غلامی، ورزشکاری دیگر است که به‌گونه‌ای کنایه‌آمیز به این باخت واکنش نشان می‌دهد.

این ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال، در واکنش به شادمانی کردن مردم در شهرهای مختلف، در اینستاگرامش می‌نویسد: حس عجیبیه مگه نه! ورزش ملی با مردمش قشنگه!

از سوی دیگر، سازمان حقوق بشر ایران، روز چهارشنبه نهم آذر تایید کرد که مهران سماک، شهروند ۲۷ ساله در جریان تجمع مردم انزلی بعد از باخت تیم فوتبال ایران مقابل تیم آمریکا که سه‌شنبه‌شب، هشتم آذرماه رخ داد، از ناحیه سر مورد اصابت مستقیم گلوله توسط ماموران امنیتی قرار گرفته و کشته شده‌است.

بر پایه گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، مهران سماک پس از آن‌که درون اتومبیلش «بوق زد» هدف گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفت.

در پی رویدادهای همان شب، محمد نادری، بازیگر و مجری نیز با انتشار تصاویری از اتومبیلش، اظهار کرده که نیروهای سرکوب‌گر بعد از بازی به آن شلیک کرده‌اند.

نادری می‌نویسد: «همان‌هایی که می‌رقصیدند و گل می‌دادند، امشب گلوله می‌دهند.
+3
رأی دهید
-132

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    اون نیشی که این پفیوز باز کرده ، نشون میده که همین الان از زیر کار سعید طوسی بلند شده ، هنوز جادوی سعید از بدنش خارج نشده ، بهمین دلیل به پرت و پلاگویی افتاده ! پفیوز .
    2
    76
    ‌چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    پیر خردمند - تورونتو، کانادا

    امریکا وانگلیس کردن تو گل چمهوری اسلامی هیچ کدوم از امامهای شیعه هم نیومدن کمک سد علی گدای ننه بابا عراقی. وقت رفتن خاین هاس
    2
    65
    ‌چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    وجود وحوشی مثل تو در مصدر امور! مصداق انکار ناپذیر گل به دروازه خودی است!!. معلوم نیست که این اراذل دون مایه از کدام منبع سر خط استراتژیک میگیرند که اینقدر دقیق توانستند بین مردم و مخالفین خود نفاق افکنی کنند! خود این آخوندهای دوزاری مال این حرفها نیستند! خط ده اینها جای دیگر و استراتژیست های حرفه ایی هستند! مخداق آخریش همین جریان فوتبال و جام جهانی بود که میتوانست به بستری برای همگرایی و اتحاد مردم باشد ولی متاسفانه با نقشه ایی حساب شده مردم را از تیم ملی رویگردان کردند و این پتانسیل بزرگ را برای تداوم جنبش را از چنگ مردم در آوردند و به عاملی برای تفرقه بیشتر بین مردم تبدیل کردند!!
    2
    41
    ‌چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    آخوند مفتخور هیچوقت از رو نمیره
    2
    59
    ‌چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران

    تو که هفته ای ۸ - ۹ بار به ده تا صیغه ای داری گل میزنی با اون توپ سوراخ چهل تیکه ات تو دیگه تا اربعین صبر نمیکنی . البته از امثال سعید طوسی هم تا اربعین یه ۲۰ - ۳۰ تا گل هم میخوری یا نه 😂😂😂
    8
    47
    ‌چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    babak.iraniii - تهران، ایران

    آخوند مفت خور ریشش چو پنبه/ تو ناز و نعمت است داره میخنده. چپاول میکند اموال مردم / بیک ثروت قارونی رسانده
    8
    42
    ‌چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    وقتی رهبر مفعوله / حال شما معلومه!
    3
    56
    ‌چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Persian2600 - استکهلم، سوئد

    ای ول، هم چین رفت تو ماهتت آخوند که نگو. ولی این آخوندا که از رو نمیرن همیشه همه چیز رو یه چوری توجیه می‌کنن ولی باشه اشکال نداره بزودی می‌رن گورشنو واسه همشه گم می‌کنن.
    2
    43
    ‌چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Munchen - مونیخ، آلمان

    اون زن‌کریه و چندش آوری که عکسش با پرچم نحس اینها بالاست اصلا چهره و رنگ و رویش مشخصه ایرانی نیست.احتمالا از عقب مانده های یمن و حشد شعبی باشه.
    1
    29
    ‌چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ab5534 - هلسینکی، فنلاند

    رهبر جمهوری اسلامی،هیچ تعلقی به ایران ندارد ! ایشون رهبر یه سری اراذل و اوباش حزب اللهی داخلی، حشد شعبی عراقی، حوثی‌ های یمن و حسن خرس الله لبنان است.
    2
    27
    ‌چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Herzl - امستردام، هلند

    باد شکم چه ربطی به شقیقه داره؟
    2
    28
    ‌چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Attila14 - استکهلم، سوئد
    ولش کنین نماینده قزوینه یعنی تو قزوین بزرگ شده!. یه بار دیگه قیافشو ببینین! بچه گیاش همش خوش خوشانش بوده و هست! یعنی حالی که این میکرده فاعل نمیکرده
    1
    14
    ‌چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    کو حق - ولینتون، نیوزلند
    چه با مزه ،موش بخورتت پدر سگ
    1
    9
    ‌چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.