توافق آمریکا و اسرائیل بر سر یک «نقشه راه» برای تشکیل تیم‌های تخصصی علیه ایران

آویو کوخاوی می‌گوید ارتش اسرائیل به اقدامات قاطعانه علیه استقرار جمهوری اسلامی در منطقه ادامه خواهد دادرئیس ستاد کل ارتش اسرائیل که برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های نظامی ایالات متحده به آمریکا رفته بود، می‌گوید که دو کشور بر سر یک «نقشه راه» برای ادامه فعالیت مشترک و تشکیل تیم‌های اختصاصی با هدف مقابله با چالش جمهوری اسلامی موافقت کردند.

آویو کوخاوی در پایان این سفر تصریح کرد که به‌منظور بهبود مقابله با چالش‌های منطقه‌ای، در دوره آتی، فعالیت مشترک با فرماندهی مرکزی (خاورمیانه) ارتش آمریکا به میزان قابل توجهی گسترش خواهد یافت.

او اظهار داشت ارتش اسرائیل در عین حال، به اقدامات قاطعانه علیه استقرار جمهوری اسلامی در منطقه ادامه خواهد داد.

اسرائیل در سال‌های اخیر بسیاری از مواضع نیروهای جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان هم‌پیمان آن در سوریه را هدف حملات هوایی و پهپادی قرار داده است.

دامنه این حملات حتی به مرزهای عراق و سوریه کشیده شده است و مقام‌های اسرائیلی می‌گویند که جمهوری اسلامی از طریق مرزهای این دو کشور، تسلیحات در اختیار گروه حزب‌الله لبنان قرار می‌دهد.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل در جریان سفر خود به آمریکا، با رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، سفیر اسرائیل در واشینگتن، مشاور امنیت ملی آمریکا و رئیس سی‌آی‌ای نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسرائیل و آمریکا با دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای مخالف هستند ولی دو کشور تا پیش از آغاز اعتراضات سراسری ایران، در مورد چگونگی جلوگیری از این امر با هم اختلاف نظر داشتند.

در حالی که اسرائیل مخالف برجام و برداشتن تحریم‌های ایران بود، ایالات متحده به‌دنبال احیای این توافق، کاهش ذخایر اورانیوم ایران و طولانی‌تر کردن زمان گریز هسته‌ای تهران بود.

اما با شدت گرفتن اعتراضات مردمی در ایران، آمریکا گفته که احیای برجام دیگر در دستور کار واشینگتن نیست و بیشتر تمرکز خود را روی حمایت از معترضان معطوف کرده است.

تغییر رویکرد ایالات متحده به گونه‌ای شدت گرفته است که ارتش اسرائیل روز اول آذر اعلام کرد که به‌زودی تمرینات مشترک هوایی با آمریکا انجام خواهد داد که در جریان آن، سناریوهای حملات علیه ایران و نیروهای نیابتی آن در خاورمیانه شبیه‌سازی خواهد شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در هفته جاری در دیدار با مارک میلی، همتای آمریکایی خود، گفت: «ایران از یک‌سو تحت فشارهای زیاد اقتصادی، نظامی و داخلی قرار دارد و از سوی دیگر برنامه هسته‌ای خود را تقویت می‌کند».

آقای کوخاوی افزود ارتش اسرائیل، «قاطعانه تمام طرح‌های عملیاتی علیه تهدید ایران را دنبال می‌کند».

این مقام بلندپایه نظامی اسرائیل تصریح کرد: «ما در نقطه حساسی از زمان قرار داریم که لازمه آن سرعت بخشیدن به طرح‌های عملیاتی و همکاری علیه ایران و نیروهای نیابتی‌اش در منطقه است».

او در عین حال گفت: «همکاری عمیق ما با بزرگ‌ترین متحدمان، ستون اصلی امنیت ملی ما بوده و خواهد بود».

دو هفته پیش، نیروی هوایی اسرائیل سه فروند دیگر از ۵۰ فروند هواپیمای نظامی اف‌۳۵ آمریکایی را دریافت کرد و شمار این نوع جنگنده‌های خود را که برای «حمله احتمالی» به ایران خریداری کرده، به ۳۶ فروند افزایش داد.
 
+26
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    امیدواریم که این حرفها در حد حرف باقی نمانه و بیخودی وقت را تلف نکنند
    2
    9
    جمعه ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Aztek - قم، ایران
    به این میگن جنگ زرگری . رژیم آخوند ها برای هرکی بد باشه برای شما دوتا که نعمت هست . به جای این حرف ها فقط دست از حمایت ازش بردارین و سربزنگاه بهش کمک نرسونین .
    1
    15
    جمعه ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    ضحاکیان - ملایر ، ایران
    شما دوتا کشور که جه عرض کنم همانطوری که تمامی تلاش تان را میکنید که از ایران های وطن فروش استفاده کنید و هیچ غلطی بر علیه جمهوری اسلامی ایران نمی توانید بکنید. این نیرو ها تون توی ایران که تیرشون به سنگ خورده حالا میخواهید یه جبهه دیگری تشکیل بدبد. شما 25 سال از پس دوتا طالبان شپشو در افغانستان نیامدید. ایران که ابر قدرت خاورمیانه است و برو چندصد تا کشور دیکر را پیدا کنید شما مال این حرفا نیستید و اصلا عددی برای ما وطن پرستان ایرانی نیستید. فکر کنم فیلم های رامبو شما ها را هم تخت تاثیر گذاشته. زنده باد ایران پارس و خیلج تا ابد پارس.
    10
    4
    شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    ضحاکیان - ملایر ، ایران
    جرات کنید یه تیر مستقیم به ایران شلیک کنید. تا جهنم را در این دنیا ببینید. تا الان چند تا وطن فروش در ایران برایتان شلیک کردند . و تا میبیند که ایران قدرت مند تر میشود دست بدامن ارباب پوشالیتون میشید. ایران تا ابد پارس و خلیج همیشه پارسی.
    14
    2
    شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    ضحاکیان - ملایر ، ایران
    این التماس شما . ایا بستگی به انفجار های نیروگاهی برق در 5 شهر و برقی قطع در این شهر ها میباشد ؟. برو 100 تا کشور دیگه برای کمک به خودتان و دستیارانتان پیدا کنید
    13
    1
    شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    ضحاکیان - ملایر ، ایران
    پسر نتانیاهو با افراشتن یه پرچم سه رنگ مثل ایران با شیرو خورشید در وسط ان اعلام کرده که او از اشبوبگران در ایران حمایت میکن و هزار چاقو روی میز دارد برای مبارزه و پخش ان در مابین ابشوبگران ایران دارد. تمام تیرشان در کردستان و سیستان بلوچستان به سنگ خورده حالا دست به دامن ارباب بزرگتون شدند. پس اون هر و گرتون کجاست که حالا مثل موش التمای دیگران را میکنید؟
    13
    1
    شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    ضحاکیان - ملایر ، ایران
    همونکه در سوریه میزنه و از وسط دوشقه تون میکنه و شما هم هیچ کاری نمیتونید بکنید نشان میده که چقدر ابر قدقد هستید
    1
    7
    شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    ضحاکیان - ملایر ، ایران
    ببین من خودم ته بچه مسلمونم و این دوتا هم دنبال منافع خودشونن ولی حاکمیت ایران یک فاشیزم مذهبیه و دلیل فشل بودن و ورشکستگی انسانی و ایدئولوژی تون و واق واق کردنتون برای اسرائیل و آمریکا از ترس از نداشتن سرمایه ملی در نزد ایرانیان است. اگر مردم آزادی داشتن، ایرانی جماعت یک لقمه نون میخوره ولی به دشمن پشت نمیکنه ولی شما این سرمایه رو بخاطر فاشیزمتون و تبعیض از دست دادید. نقش ملی گرا بازی نکنید که شما در این ۴۴ سال در حال امت سازی بر اساس تفکرات متحجرتون بودید شما رو چه به ملیت ملت دشمن شمان شما امت نیاز دارید. ملت همانی هستند که یک نماد کوچک مانند پرچم رو ازشون دریغ کردید. به چه پشتوانه ملی میای اینجا قلم فرسایی در مورد ملت میکنید خوب باید نان بخورید. اول حرفم گفتم مسلمونم ببین چقدر همین نوشته من مورد تایید کاربران قرار میگیره ولی تو ورشکته‌ای چرا؟ چون مردم سواد دارند و عقل فرق دوغ و دوشاب رو خوب میفهمند با هر ایدولوژی باید با اول با مادر یعنی این ملت بزرگ و با ریشه بود نه با تفکرات بدوی ۱۴۰۰ سال پیش صحرای عربستان. میگیم نمیفهمید مردم هم تو دهنتون میزنن همونها که سر سپیده رشنو تحقیرشدن
    1
    13
    شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    ضحاکیان - ملایر ، ایران
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    از دوشنبه جیره پناهندکیت قطع میشه
    1
    1
    شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    ضحاکیان - ملایر ، ایران
    romano - تهران، ایران
    اون سواد و دینت فکر کنم بیشر به توم و جری شباهت داره
    1
    1
    شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    ضحاکیان - ملایر ، ایران
    یخ کنی ساندیسی !! 🤮
    1
    1
    شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.