حسن نایب‌آقا عضو پیشین تیم ملی ایران: تاریخ در حال تکرار است

العربیه: حسن نایب‌آقا، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران که در جام جهانی سال 1978آرژانتین شرکت کرد، می‌گوید تاریخ در حال تکرار است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی «اکسپرس»، نایب‌آقا می‌گوید هنگامی که تیم ملی فوتبال ایران برای سفر به آرژانتین سوار هواپیما شد، اوضاع در ایران نسبتا آرام به نظر می‌رسید، اما وقتی تیم ملی به تهران بازگشت، مملکت در مسیر انقلابی افتاده بود که رژیم شاهنشاهی را سرنگون کرد.

به گفته نایب‌آقا که اکنون در پاریس زندگی می‌کند: «آن تابستان وقتی ایران را ترک می‌کردیم، هیچ نشانه‌ای از تغییر قریب‌الوقوع و بزرگ وجود نداشت. اما یک ماه بعد تا در تهران پا از هواپیما روی زمین گذاشتیم، صدای شعارهای مرگ بر شاه را شنیدیم. چند ماه بعد شاه سرنگون شد.»

به گفته «اکسپرس»، تیم ملی فوتبال ایران الان دومرتبه خود را در وضعیتی مشابه می‌بیند. در حالی که اعتراضات علیه جمهوری اسلامی در ایران در جریان است، تیم ملی هنگام بازگشت از قطر ممکن است پا به ایران متفاوتی بگذارد.

نایب‌آقا نیز نظر مشابهی دارد، و می‌گوید گرچه بسیاری چیزها از سال 1357 تغییر کرده است، اما شباهت‌های چشمگیری هم وجود دارد، و در حالی که تیم ملی به جام جهانی می‌رود، تظاهرات ضدحکومتی در ایران در حال شدت گرفتن است.

به گفته وی: «فریادهای مرگ بر خامنه‌ای تقریباً هر روز در سراسر ایران شنیده می‌شود، و جوانان ایرانی با نیروهای سرکوبگر درگیر می‌شوند و بیلبوردها و مجسمه‌های رهبران رژیم را به آتش می‌کشند.»

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران که مساوی یک بر یک در برابر اسکاتلند قدرتمند در جام جهانی آرژانتین را از افتخارات خود می‌داند، می‌گوید: «رژیم جمهوری اسلامی آنقدر منفور است که حتی نمی‌تواند از جام جهانی به سود خود استفاده تبلیغاتی کند. تحول بزرگی در ایران در راه است.
+134
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    piruzie nazdik - پاریس، فرانسه

    کآملا صحیح۰
    4
    26
    ‌سه شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.