اذعان رسانه نزدیک‌به سپاه: حمیدرضا روحی به عنوان معترض به خیابان رفته بود

خبرگزاری فارس پس از تلاش رسانه‌های وابسته و یا نزدیک به حکومت برای معرفی حمیدرضا روحی، از کشته‌شدگان اعتراضات، به عنوان یک عضو بسیج سرانجام اذعان کرد که این جوان ۲۰ ساله در اعتراضات خیابانی شرکت کرده و با «تیر جنگی» هدف قرار گرفته بود.

این رسانه نزدیک به سپاه، با عقب‌نشینی از ادعاهای پیشین خود نوشت که پیگیری‌های بعدی خبرنگار فارس نشان می‌دهد حمیدرضا روحی اگرچه سابقه عضویت در بسیج داشته اما شبی که هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد به عنوان معترض به خیابان رفته بود.
فارس با این حال، «اغتشاشاگران» را عامل تیراندازی به حمیدرضا روحی معرفی کرده و مدعی شده است اعضای بسیج حاضر در محل، پیکر بی‌جان حمیدرضا روحی را از دست «اغتشاشاگران» آزاد کردند.

مقام‌های جمهوری اسلامی و رسانه‌های حکومتی از معترضان به عنوان «اغتشاشاگر» نام می‌برند.

حمیدرضا روحی پنج‌شنبه شب در شهرزیبا در تهران با شلیک مستقیم نیروهای جمهوری اسلامی کشته شد و پیکر او روز شنبه در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

پیشتر منابع آگاه و نزدیکان این جوان کشته‌شده اعلام کرده بودند که ماموران امنیتی پدر او را تحت فشار قرار داده‌اند تا برای تحویل گرفتن پیکر حمیدرضا اعلام کند فرزندش بسیجی بوده و توسط معترضان کشته شده است.

روز شنبه، تصویری از پیکر بی‌جان این معترض جوان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی برای بسیجی جلوه دادن او، سربند «یا زهرا» بر پیشانی‌اش بسته‌اند؛ ادعایی که اکنون، رسانه‌های حکومتی رد کرده‌اند.
+125
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    100Haloo - تهران، ایران

    اگر الان یه نفر که توی شهر نو هم کار میکرده تو این اغتشاشات کشته بشود، دولت و حکومت برای اینکه از زیر بار فشار و خجالت در بیایند، میگویند، دختر خاله حضرت زهرا بوده و دختر عمه زینب کبری، و اغتشاش گرها شهیدش کردند، یعنی بی ناموسی تا این حده
    16
    89
    دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان

    بی پدر عاملش اغتشاشگر ها بودن؟ پس اون سگ پدری که شلیک کرد کی هست؟ پیغمبر؟ مریم مقدس؟ سگ های کثیف. منتظر باشید
    1
    25
    دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    برای سربازی میرن از بسیج گواهی میارن،سربازیشون نصف میشه،یه چندماه کمترخدمت کنن،ربطی به بسیج نداره،به پایان خدمت ربط داره،همه اینکارو ممکنه بکنن،دکترمهندس دیپلم
    5
    0
    دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.