تلاش رسانه‌های حکومتی برای رد خبر آتش زدن خانه روح‌الله خمینی

 مراسم سالگرد خمینیدو ویدئو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که آتش زدن خانه روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، در شهر خمین، زادگاه او، به دست معترضان را نشان می‌دهند.
بر اساس این ویدئوها، این خانه که اکنون از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی به عنوان «موزه» ثبت شده، در شامگاه پنج‌شنبه، ۲۶ آبان، آتش گرفته است.

در پی انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران روز جمعه ۲۷ آبان گزارش‌ها از آتش زدن این خانه را تکذیب کرد و مدعی شد که در این خانه هم‌چنان به روی بازدیدکنندگان باز است.

اما خبرگزاری رویترز بلافاصله گزارش داد که با بررسی دو ویدئوی منتشر شده و مقایسه آنها با عکس‌های قدیمی به این نتیجه رسیده است که مکان آنها با مشخصات ساختمان خانه خمینی در خمین تطبیق دارد.

با این حال رویترز اضافه می‌کند که نمی‌تواند به طور مستقل تاریخ فیلمبرداری فیلم‌ها را تایید کند.

پیشتر حساب توئیتری ۱۵۰۰ تصویر خبر داده بود که این حادثه شامگاه روز پنج‌شنبه روی داده است.

همزمان نیز تصاویری در شبکه‌های اجتماعی از آتش گرفتن مدرسه معصومیه در قم منتشر شده است.

پیشتر در جریان اعتراضات جاری و اعتراضات پیشین، معترضان تصاویری از خمینی را به آتش کشیده‌اند
+234
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد

    باید باقیمانده های جسد منحوسش را هم خارج کنند و به جای دوری برده و دفن کنند. کاری که مردم اسپانیا با جسد دیکتاتور خود فرانکو که باعث شکنجه و مرگ هزاران اسپانیایی شده بود، کردند.
    2
    122
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران

    امیدوارم آتش به کل خاندانش بیوفته
    4
    128
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان

    خب شما احمقها چه انتظاری دارید؟ با پول مردم ایران برای فلسطینی و لبنانی خونه ساختید و بچه هاشون رو می‌کشید و انتظار دارید که با شما اینکار رو نکنن؟ نه داداشیا تپه تمیز هیچ جا نگذاشتید.شما از خار ترین مردمان روی زمین هستید و برید پیش باباهای فلسطینیتون. اینجا جای شما نیست .این کشور مال ماست و شما راهی جز رفتن با خفت ندارید
    2
    95
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    دوستان آتیش نزنید ،این باید به‌عنوان موزه و درس عبرت برای آیندگان باشه که اشتباه ما رو نکنن.
    38
    44
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    arya_japan - توکیو، ژاپن

    اگر هم آتش نزده باشند به زودی آتشش میزنیم ! و به توالت عمومی تبدیلش میکنیم
    2
    102
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    حوزه علمیه قم هم آتش زدند مردم ملا ها را بیچاره میکنند جای رضاشاه خالیه
    7
    91
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    این خونه از بچه گی میل به اتش سوزی داشته، حتی بنای خونه هم أومده اعتراف کرده که خودش میخواسته آتیش بگیره.
    2
    84
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    siavash786 - آمریکا، ایالات متحده امریکا

    وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
    هندوها مقداری خاکستر جسد مردگان را به رود گنگ که مقدس است میریزند و یا همانجا که سوزاندن دفن میکنند. اما مقداری خاکستر جسد مهاتما گاندی را در دهلی هم دفن کردند که بنام سمادی معروف است . اما چرا باید خمینی را دوباره دفن کنن ؟ بهتر نیست استخوانهای باقیمانده را در مقابل دید مردم آتش بزنند و خاکسترش را با رقص و پایکوبی درچاه توالت بریزند تا شاید تسکینی باشد برای قلب آن مادری که فرزندش را کشتند؟
    3
    64
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    مگر این خمینی گوربگور شده ملعون زاده ایرانه که شهمز خمین زادگاهش باشد بعد از سال 57 طویله رهبری با تغییر نام این شهر به خمینی آنرا بنام خمینی گوربگوری ثبت کذرد نام اصلی این شهر کمره است کمره در واقع یکی از بخشهای محلات بوده که رژیم اسلام فاسد در سال 58 از محلات مستقل کرده و نام نحس خمین را برآن گذاشتند
    2
    63
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    siavash786 - آمریکا، ایالات متحده امریکا

    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    دوست گرامی ، آن موزه شاید فردا برای امثال فاطی امام زاده و بارگاه مقدسی شود . آنها چه بلایی بر سر رضا شاه که در عرض ده سال ایران نوینی ساخت که افتخار میکردیم ایرانی هستیم و با ورود این نظام شرم میکردیم که ایرانی هستیم .
    3
    62
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    اسرار زرسالاران - مونیخ ، آلمان
    تاریخ ایران مملو از خیانت آخوندهاست و پرتوی نیکان نگیرد، آنکه بنیادش بدست.:یکی از خودکامه ترین آخوندهای تمام تاریخ شیعه اثنی عشری، فردیست بنام محمد باقر شفتی، معروف به رشتی و بیدآبادی. حقیقتا هرگاه بیوگرافی این جنایتکار بالفطره را می خوانم، بلافاصله آخوندهای نظیر علی خامنه ای، مصباح یزدی و علم الهدی در فکرم تداعی می شود. محمد باقر شفتی، یکی از مبلغان مذهبی شیعه در عهد قاجاریه بود. بگفته سید حسین نصر و حمید دباشی، شفتی احتمالا اولین کسی است که عنوان حجت الاسلامی در حیطه مذهب شیعه به معنی دلیل اسلام را دریافت کرده‌ است. آخوند شفتی چون اقامه حدود را در زمان غیبت امام واجب می‌دانسته، خود به امر به معروف و نهی از منکر و اجرای حدود قیام می‌نمود و مدعی بوده‌است که حکم من در این قبیل مسائل، بعینه همان حکم صاحب الزمان است. در تمام دوره قاجاریه به خصوص در اصفهان و تبریز، با آخوندهائی مواجه می شویم که دارودسته آنها را فقط می توان سپاه خصوصی نامید. در ابتدا در دارو دسته آخوند شمار لوطیان از ملاها بیش تر بود، لوطی که از رهگذر مخالفت با دولت و اجرای فتواهای آخوند بر قدرت مذهبی او می افزود،. باقر
    2
    12
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    اسرار زرسالاران - مونیخ ، آلمان
    . اینان در اصل وجودیت و بنیان تمامی فساد عرصه عالم، منبع نیروی ضد خلقت وآ فرینش و ریشه واصل مفیای های جهانی اند. با همین شیوه مبارزه غیر متمرکز محلی،عدم تمکین به رهبری متمرکز، تشکیل هسته های مقاومت محلی، عدم تمکین به شورای رهبری موقت و حکومت موقت، حفظ سلاح تا ابد. ایجاد شهرها ی....خود کفا و مسقل، خلع ید وقبض اموال از الیگارشی هاو وابستگان به نفع عموم، تقسیم اراضی بطور دائم و مورثی بین احاد ملل ایران به شیوه حق رهن زمین به کارافرینان ، سیستم ارزی با پشتوانه طلا و فلزات گرانبها و معادن،حقوق ماهانه مادران، پرداخت یک کیلو طلا به مادران در تولد نوزادان، استفاده معقولانه از ابهای شیرین....،عدم اشتغال سیاسیون حرفه ای وعدم صیانت قانونی انها، عدم حکومت مرکزی بزرگ و وسیع :سیستم حکومت مرکزی حداقلی و حداکثرقدرت برای حاکمیت های محلی، استانی وشهری، رشد کشاورزی اورگانیک، سعی در عقب راندن کویر و صحاری، کانال های ابیاری سراسری، تاسیس صندوق بانکهای عمومی بدون بهره، لغو جملگی انواع مالیات ها، تضمین تمامی ازادی های مشروط انسانی و قانونی برای خود ، جهانیان و محیط زیست.. سلامت باشید.
    2
    11
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    موزه؟ تمام مراکزشان باید مستراح بشود. نگران آگاهی مردم نباش برنامه ها و کتابها و شعر های زیادی نوشته خواهد شد برای آگاهی مردم. لانه اخوندهای بیشرف قاتل را باید سوزاند تا کشورشان را از کشورمان گم کنند و خودشان مقصرند چون با زبان خوش نرفتند و سالهاست که مردم را میکشند
    4
    22
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.