پلیس علت مرگ آیلار حقی را هم «سقوط از ارتفاع» اعلام کرد

آیلار حقی دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد تبریز
پس از آن که خبر رسید آیلار حقی، دانشجوی پزشکی، در جریان اعتراضات تبریز کشته شده، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی علت جان باختن او را «سقوط در محل گود‌برداری» اعلام کرد.

پیشتر کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور از کشته شدن آیلار حقی، دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد تبریز، در جریان اعتراضات شامگاه ۲۵ آبان در این شهر خبر داده بود.

اما ابراهیم محمودی، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی، روز پنج‌شنبه مدعی شد که این دانشجو در «حادثه افتادن در محل گود‌برداری جنب برج شهران تبریز» جان باخته است.

محمودی این ادعا را مطرح کرد که خانم حقی «از یک دستگاه خودرو سواری در جلوی پارکینگ ساختمان پیاده شده و پس از دقایقی حادثه برای وی رخ داده است.»

این در حالی است که بر اساس گزارش منابع محلی خانم حقی که به یک ساختمان پناه برده بود توسط نیروهای امنیتی به پایین پرتاب شده و به علت فرو رفتن میلگرد در بدنش جان باخت.
 
مراسم تشییع پیکر آیلار حقی روز جمعه ۲۷ آبان با حضور گسترده مردم در آرامستان وادی رحمت تبریز برگزار شد در حالیکه بر اساس گزارش‌ها، یگان ویژه دور تا دور محل خاکسپاری آیلار حقی را محاصره کرده و اجازه‌ ملحق شدن مردم به تجمع را ندادند.
 
همچنین گزارش شده است که درگیری‌هایی میان مردم و نیروهای امنیتی رخ داده است و ماموران امنیتی به حاضران در مراسم تشییع پیکر آیلار حقی در تبریز حمله کرده‌اند.
جمهوری اسلامی مسئولیت کشتن معترضان به دست نیروهای امنیتی را برعهده نمی‌گیرد و برای بسیاری از معترضان کشته‌شده علت‌هایی چون «تصادف رانندگی»، «خودکشی»، «سقوط از ارتفاع» یا «تیراندازی از میان جمعیت» اعلام کرده است.

همچنین مقامات جمهوری اسلامی برای انکار کشتن معترضان، از اعترافات اجباری بستگان کشته‌شدگان نیز استفاده می‌کنند.

روز پنج‌شنبه نیز در حالی که گزارش‌‌ها تایید کردند کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله‌، در اعتراضات ایذه به دست نیروهای امنیتی کشته شده، جمهوری اسلامی تلاش کرد از زبان برخی از بستگان این کودک این ادعا را رسانه‌ای کند که کیان به دست «تروریست‌ها» کشته شده است.

پیشتر نسرین شاکرمی، مادر نیکا شاکرمی، یکی از کشته‌شدگان اعتراضات، نیز در گفت‌وگو با رادیوفردا اعلام کرده که او برای اعتراف اجباری مورد تهدید قرار گرفت و برادر و خواهرش (سرپرست نیکا) نیز بازداشت و تحت فشار شدید مجبور به اعتراف دروغ شدند.

علت مرگ نیکا نیز سقوط از ارتفاع اعلام شد.
+187
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    چون نظام اخوندی خود تروریست و تروریست پرور است ؛ جای برای تروریستهای غیره خودی در ایران نگذاشته تا بتوانن به ایران بیایند و عمل تروریستی انجام دهند. در حال حاضر تنها حکومت که متکی به ترور و تروریست است نظام اخوندی ایران میباشد . نظام اخوندی سقوط کند گروه یا دولت تروریست پرور در جهان هم تمام خواهد شد.
    3
    86
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Munchen - مونیخ، آلمان

    بدون شک یکی از جنایتکار ترین و ضد مردمی ترین رژیمهای اشغالگر تاریخ.
    2
    47
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان

    خب در آینده ملت از این سیستم برای علت مرگ شما و عزیزانتون استفاده خواهند کرد.
    1
    32
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مطالبه گر - تورنتو، کانادا

    پررو ترین و بی شرف ترین خلفت خدا
    1
    28
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان

    این دختر بیگناه قرار بود دکتر بشه و اینده ایی به زیبائی چهره اش داشته باشه، این مردم برایه انتقام خون این شهیدان بزودی این اخوندهایه بی شرف و بی ناموس رو زنده زنده پوست میکنن .واقعا تف به ذات کثیف و دین و ایمان دروغین شما .
    1
    33
    جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.