شلیک مستقیم نیروهای امنیتی به مردم محبوس در واگن قطار متروی تهران

 شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به معترضان در ایستگاه‌های مترورادیو فردا: چندین ویدئو که در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که ماموران امنیتی جمهوری اسلامی به مردم معترضِ محبوس در واگن‌های قطار مترو حمله مسلحانه و مستقیم شلیک می‌کنند.

بر اساس یکی از این ویدئوها، نیروهای امنیتی در یک ایستگاه متروی تهران شامگاه چهارشنبه، ۲۵ آبان، به سمت واگن زنان که درهای آن بسته شده، تیراندازی کردند.

یک ویدئوی دیگر نیز نشان می‌دهد که نیروهای مسلح وارد ایستگاه متروی تئاتر شهر در تهران می‌شوند و به سمت جمعیت انبوهی از مردم که در خارج و داخل واگن‌های قطار شعار «آزادی» و «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دهند، شلیک می‌کنند.

در این ویدئو به نظر می‌رسد نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور نیز برای حمله به معترضان استفاده کرده‌اند.

در هفته جاری یک ویدئوی دیگر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده حاکی از آن که نیروهای امنیتی روز سه‌شنبه، ۲۴ آبان وارد یک واگن زنان در مترو شده و مسافران را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

در یک ویدئوی دیگر هم صدای بی‌وقفه شلیک نیروهای امنیتی در یک ایستگاه مترو شنیده می‌شود و تعدادی از مردم در تلاش برای فرار از تیراندازی ماموران زیر دست و پا می‌مانند.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در روزها و هفته‌های اخیر بارها به سمت جمعیت معترض در ایستگاه‌های متروی تهران حمله کرده‌اند.

این حملات پس از آن صورت گرفته که مردم در ایستگاه‌های مترو نیز شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سر دادند.

ایستگاه مترو میدان صنعت در تهران و همچنین محوطه بیرونی ایستگاه مترو شریعتی تهران صحنه تجمع معترضان بوده که شعارهایی علیه حکومت سر دادند.

اما حمله نیروهای امنیتی به مردم معترض در فضای بسته داخل ایستگاه‌های مترو و حتی واگن‌های قطار موجی از واکنش را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته و عده قابل توجهی از کاربران این گونه اقدامات نیروهای امنیتی را با اقدامات گروه داعش مقایسه کرده‌اند. شاهزاده رضا پهلوی در توئیتی به زبان انگلیسی با بازنشر یکی از ویدئوهای حمله به مردم در ایستگاه‌های مترو نوشت: «نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در داخل ایستگاه‌ها و قطارها به مردم ایران شلیک می‌کنند، آنان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و دستگیرشان می‌کنند.»

او خطاب به «کشورهای دموکراتیک جهان» افزود: «اگر در کنار مردم ایران در برابر این رژیم وحشی و نامشروع می‌ایستید، سفرای آن را اخراج کنید و سفرای خود را [از ایران] فرا بخوانید.»

همچنین یک کاربر توئیتر با اشاره به کشته شدن کیان پیرملک کودک ۹ ساله در ایذه به دست نیروهای امنیتی نوشت: «حکومتی که در مترو به مردم شلیک میکنه میگه تروریست‌ها کودکی را کشتند!»

یک کاربر دیگر نیز با بازنشر یکی از این ویدئوها نوشت: «این صحنه رو فقط توی فیلم‌های هالیوودی دیدم، اونجا که تروریست‌ها توی قطار گاز می‌اندازن تا یک کاری کنن. اما توی جمهوری اسلامی بصورت واقعی گاز اشک‌آور زدن داخل واگن مترو.»
+84
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان

    بدبخت ضحاک فقط دو تا مار روی دوشش بود و اسمش در تاریخ بد دررفت حالا ضحاکعلی ده ها مار روی دوشش داره، بسیج، سپاه پاسداران، نیروی افتضاحی، ارتش، گاردویژه، لباس شخصی ها بطور کل چاقوکش ها و باج خورها، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، سپاه قدس، زینبیون، فاطمیون و دهها گروه تروریستی و آدم کش که هر کدوم مثل مار روی دوش ضحاکعلی خامنه ای درحا تغذیه اند
    1
    29
    ‌پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    dannni - سوئد، سوئد

    مادر ..... ها شیر ناپاک خورده ها گور بابایی هرچه مدافع امنیت
    2
    41
    ‌پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    اینا کیَن دیگه !؟ چه بیناموسائین !؟ اینها زورها و نفسهای آخرشونه های عوضی ! همشون شناسایی شده اند و بوقتش ، ملت .. از پس گوششون درمیارن !
    2
    34
    ‌پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

    اروپا و هر جای دیگه جهان وقتی خواستن از دگماتیسم مذهب بیان بیرون تاوان زیادی دادن. تو تاریخ. به روزی فکر کنید که مثل امروز اروپا دیگه قدرت پوچ مذهبی که. بخوان حکمرانی بکنن وجود نداره. این دسته کوچک و ابله خرافاتی محکوم به شکست هستن. امروز نه ۲ سال دیگه ، ولی برای همیشه از بودن در قدرت ساقط میشن. این قیام دیر یا زود تبدیل به نبرد مسلحانه می‌شه. و خواهید دید که به محض مسلح شدن مردم این هایی که امروز. یه دیو هستن چطوری عاجزانه و بدبختانه التماستون می‌کنن. که نکشینشون
    2
    26
    ‌پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    لعنت به خودتون و اعتقادات ضد بشریتون.حـ... های کثیف باید تک تک این مامورها رو با ماشین هر جا دیدن له کنن.با هر وسیله ای فقط این جانیها رو حذف فیزیکی کرد همونجور که سگ وحشی یا گرگ درنده رو هلاک میکنند.
    2
    21
    ‌پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.