پدر حسین رونقی: عکس حسین با مادرش را بازجو منتشر کرد و تبلیغاتی است

 تصویری که از حضور مادر حسین رونقی بر بالین فرزندش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.رادیو فردا: احمد رونقی، پدر حسین رونقی، فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار زندانی، در یک ویدیوی جدید عکس انتشار یافته اخیر از حضور مادر این جوان با فرزند خود در بیمارستان را «تبلیغاتی» نامید.

وی تاکید کرد که پسرش «تحت هیچ درمانی قرار نگرفته است».

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، روز دوشنبه ۲۳ آبان مدعی شد که حسین رونقی در پی «بهبود شرایط جسمی»، «زیر نظر پزشکان» از بیمارستان ترخیص و به زندان برگردانده شد.

اما احمد رونقی تاکید کرد که امکانات پزشکی به پسرش ارائه نشده است.

والدین حسین رونقی بدنبال انتشار گزارش‌های فزاینده در روزهای اخیر در مورد وخامت حال او به دلیل اعتصاب غذای طولانی در زندان اوین، پس از آگاهی از انتقال او به بیمارستان، آمبولانس حامل وی را با خودرو در خیابان‌های تهران دنبال کرده بودند.

در حالی که شماری از مردم تهران نیز بنا به فراخوان برادر حسین رونقی، یکشنبه شب با تجمع در برابر بیمارستان «۹ دی» فریادهای حمایت از این فعال سیاسی را سر دادند، بعدا معلوم شد که گزارش انتقال او به این بیمارستان عامدانه و گمراه‌کننده بوده و وی به بیمارستان سینا منتقل شده است.

خانواده آقای رونقی تاکید کردند که عکس مادر آقای رونقی در دیدار روز دوشنبه ۲۳ آبان در کنار حسین، از سوی «بازجوی» او منتشر شد و «صحنه‌سازی» بود.

احمد رونقی شخص بازجو و (وزارت) اطلاعات را به تلاش برای «نابودی» حسین رونقی متهم کرد.

خانواده حسین رونقی با وجود کوشش پیگیرانه و در حالی که از محل زندگی خود در شهر ملکان به تهران آمده‌اند تا موجبات آزادی فرزند خود را فراهم کنند، تاکید کرده‌اند که به تصمیم پسرشان برای اعتصاب غذا «برای حمایت از آزادیخواهی ملت ایران احترام می‌گذارند».

حسین رونقی یک هفته بعد از آغاز اعتراضات جاری در ایران در یک رویداد پرخشونت دستگیر و به زندان اوین برده شد.

سینماگران مشهور ایرانی زندانی در اوین در بیانیه‌ای از وخامت حال حسین رونقی در پی اعتصاب غذا خبر داده بودند.

او پی‌تر یک دوره پنج ساله زندان را پس از دریافت حکم ۱۵ سال حبس به دلیل حضور در اعتراضات سال ۱۳۸۸ سپری کرده بود.
+29
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.