نماینده خامنه‌ای: برای اتمام حجت به بلوچستان آمده‌ایم

دویچه وله: رییس هیأت نمایندگی خامنه‌ای که به بلوچستان رفته گفت این هیأت نه برای تصمیم‌گیری بلکه برای اتمام حجت به آنجا رفته است. رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد از تحریم‌های هدفمند علیه مقامات ایرانی و سپاه پاسداران حمایت می‌کند.
 خط و نشان هیات خامنه‌ای برای سیستان و بلوچستانرییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه که همراه با هیأتی از طرف علی خامنه‌ای به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، شامگاه یکشنبه ۲۲ آبان در دیدار با چهره‌های شناخته‌شده این استان، درباره وقایع اخیر گفت: «برخی‌ها دوست دارند که موضوع امتداد به بیرون داشته باشد و به بهانه‌های واهی، قضایا به درازا کشیده شود. مهمترین نقش هیات ما بر داشتن این طور بهانه‌هاست، هیات ما اجرایی نیست و ما برای تصمیم گیری نیامدیم.»

محمدجواد حاج علی اکبری وظیفه این هیأت را "ایجاد فضای تلطیف در استان، اتمام حجت از جهت شنیدن مطالب و انتقال آنها، ارائه پیام‌های جدی به بعضی افراد و دادن پیام‌هایی به برخی دیگر که باید در مطالب و دیدگاهشان مراقب باشند" عنوان کرد.

به گفته رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، اولویت رهبر جمهوری اسلامی این است که شرایط در استان سیستان و بلوچستان "فورا به وضعیت عادی" بازگردد.

او همچنین تاکید کرد: «در این قضایای اخیر کسانی مقصر بودند که باید با آنها بصورت قاطعانه برخورد شود و رسیدگی قضایی بشود.»

استان سیستان و بلوچستان از اوایل مهرماه به شدت ناآرام است. جمعه ۸ مهر زمانی که نمازگزاران در زاهدان پس از نماز جمعه در اعتراض به تجاوز یک فرمانده نیروی انتظامی به دختری نوجوان دست به اعتراض زدند، با شلیک گلوله نیروهای امنیتی روبرو شدند. گفته شده تنها در همان روز  ۱۰۰ نفر کشته شدند. سازمان عفو بین‌الملل کشتار آن روز در زاهدان را خونین‌ترین کشتار از زمان آغاز اعتراضات سراسری به مرگ مهسا امینی برآورد کرده است.

از آن زمان هر جمعه در سیستان و بلوچستان مردم پس از نماز جمعه دست به راهپیمایی زده‌اند. این اعتراضات هر بار با شلیک گلوله به سوی معترضان همراه بوده است. در تیراندازی نیروهای امنیتی به جمعیت معترض در شهر خاش در روز جمعه ۱۳ آبان، دست‌کم ۱۶ نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.
+6
رأی دهید
-131

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    هنوز وهم دارن که دارن مملکت رو اداره میکنن که اینجوری یه طرفه حرف میزنن. تلطیف رو ببر شاف اون رهبر مفعولت بکن
    4
    109
    دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid4053 - اصفهان، اتریش

    پیام ما به اون رهبر چلاق انگلتون دقیقأ هم به خودش و هم به اون پسر خواجه اش بگید بزودی توسط جوانان غیور ایرانی به فاظلاب تاریخ پرت خواهید شد و نام کثیفتان به عنوان سیاهترین تاریخ ایران ثبت خواهد شد گورتونو گم کنید برید از مملکت و خاک پاک ما به اون مملکت عربتون که شک دارم اونجا هم راهتون بدهند
    4
    64
    دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    پس داستان دلجویی و تاسف از کشتار مردم بیدفاع همانطور که میشد پیش بینی کرد همش پشم بود و مفعول خونخوار این آشغال‌ها رو فرستاد واسه اتمام حجت که ما اگر قتلعامتون میکنیم و یا هر بلایی سرتون میاریم ، باید ساکت باشین و کشش ندین و منتظر ظلم و جنایت بعدی ما بمونین !!!! چون ضحاک بی ناموس خامه عنی همانطور که قبلاً و بارها گفته بود از کش اصلاً خوشش نمیاد و بخاطر همین هم تومبانش همیشه واسه راحتی کار سعید طوسی بدون کش و بنده !!!
    5
    52
    دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    پنجاه و هفتی - پلیموث، انگلستان

    امیدوارم فرزندان رستم و یعقوب درس خوبی بهشون بدن.
    3
    54
    دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان

    #ملت انقلابی مواظب باند ایوا خواهر مسعود و مریم(کپک ) پولپوت لله های آینده باشید. اگر پای این ته ماندهای بعث به ایران باز بشه، روی خمرهای سرخ و پولپوت را سفید میکنند. مطمئن باشید دوباره یک حکومت مخلوطدی از عباسی ،اموی و پولپوت اللهی تشکیل میدن تا جایی که همنطور ملت حالا میگن روحت شاد رضا شاه در اینده بگن روحت شاد خمینی (ملعون کره سیک)
    7
    27
    دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    برای التماس اومدید و بس
    3
    38
    دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.