فرانسه: ایران هزینه روش اشتباهی را که در پیش گرفته، خواهد پرداخت

العربیه: وزارت خارجه فرانسه، یک‌شنبه 22 آبان بازداشت شهروندان فرانسوی در ایران را « اقدامی تحریک‌آمیز» توصیف و اعلام کرد که «تهران روش اشتباهی در تعامل با پاریس اتخاذ کرده و حتما بهای چنین رفتاری را خواهد پرداخت.»

کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه هم شنبه در گفت‌وگو با روزنامه «لو پاریزین» تاکید کرد، با بازداشت چند شهروند فرانسه در روزهای اخیر در ایران، مجموع بازداشتی‌های فرانسوی در این کشور به هفت نفر رسیده است.

او‌ اشاره کرد: «نگرانی‌هایی از سرنوشت چند شهروند فرانسه در ایران داشتیم که مشخص شد توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده‌اند.»

وزیر خارجه فرانسه ابراز داشت: «بسیار ضروری است که تعهدات بین‌المللی ایران را یادآوری کنم. اگر هدف آنها باج‌گیری است، موفق نخواهند شد. این روش بسیار اشتباهی در تعامل با فرانسه است.»

کولونا افزود: «آزادی شهروندان فرانسه و دسترسی آنها به خدمات کنسولی را خواستاریم. همتای ایرانی من که با او در این باره گفت‌‌وگوی طولانی و سختی داشتم، قول چنین همکاری را داده است.»

از میان شهروندان بازداشتی فرانسه در ایران می‌توان به «فریبا عادلخواه» اشاره کرد که از ژوئن 2019 به اتهام تهدید امنیت ملی کشور به پنج سال زندان محکوم‌ شد. «بنجامین بریر»، دیگر شهروند فرانسوی هم در می 2020 به اتهام جاسوسی بازداشت و به هشت سال زندان محکوم‌ شد. «سیسیل کوهلر» و «ژاک پاریس» هم در می گذشته در ایران بازداشت شدند.

از سویی، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران هم یک‌شنبه دیدار امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه با تعدادی از فعالان زن ایرانی در حاشیه «نشست صلح پاریس» را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری این کشور جمعه با تعدادی از فعالان ایرانی زن از جمله دختر یکی از زنان کشته‌شده در اعتراضات سراسری اخیر دیدار کرد.
+76
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    شما اول هزینه خمینی با افتابه رو بده، تا برسیم به حساب کتاب کارخونه اسقاط پژو
    9
    46
    یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    hassan1326 - تهران، ایران
    دنیا باید بفهمد که حساب حکومت جمهوری اسلامی از حساب ملت ایران جدا است ، در صحبت ها و مقالات نباید از کلمه ایران یا تهران برای جمهوری نکبت اسلامی استفاده کنند ، این آشغالها علاوه بر انکه نماینده ۸۰ میلیون مردم ایران نیستند ، نماینده واقعی ۸۰ هزار نفر هم نیستند .
    5
    15
    دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    مسعود راستگو - تهران، ایران
    دستگیری چند تا فرانسوی تو ایران که چیزی نیست اگه یکی دو سال دیگه شنیدید سرسخت ترین رهبر ضد ایران و صادر کننده دستور ترور سردار سلیمانی را برای محاکمه به تهران منتقل کردند زیاد تعجب نکنید! مثل خیلی چیزای دیگه که تا چند سال پیش غیر ممکن می دونستید ولی الان اتفاق افتاده این یکی رو هم الان غیر ممکن می دونید ولی انشاا..اتفاق خواهد افتاد.
    10
    7
    دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    هزینه روح الله زم بدبخت تکه تکه کردن شاپور بختیار یا شهریار شفیق چی؟ باقی رو هم که آلمان و انگلیس تقدیم عوامل ج ا کردن. ببینید هموطنان مشکل اینها نه اسلامه و نه ج ا. عربستان و پاکستان اسلامیتر از ایرانن و باهاشون تو یک تختن. اینها مشکلشون با ایرانیه اینها دنبال تکه تکه کردن ایران کهن هستن. اینها کاسب و بهترین رفقای ج ا هستند. ج ا تدریجی داره نابود میکنه چکارش دارن سیاستهاشون رو هم توجیه میکنه. اصلا به اینها و شوهاشون دل نبندید دل به خودتون و جوانهای وسط خیابان ببندید. خمینی رو اینها پست کردن تهران با هواپیمای اختصاصی! باید تظاهرات و اعتصاب زیاد بشه و مخصوصا لباس شخصی ها باید دخلشون بیاد که هزینه ج ا بره بالا. اینها هم دنبال کاسبی خودوشون هستن.
    8
    17
    دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۲
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    خانم شما یا تازه وارد سیاست شدی یا عقلت پاره سنگ ور میداره شما خیلی ناراحتی اول برو قرارداد سیتروئن و پژو باطل کن بعد بیا واسه ما ناله کن
    6
    14
    دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.