صدراعظم آلمان خطاب به حکومت ایران: شما چه رژیمی هستید که به مردم خود شلیک می‌کنید

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اعلام کرد اتحادیه اروپا هفته‌ آینده میلادی بسته‌های تحریمی متعددی را علیه جمهوری اسلامی تصویب خواهد کرد. او در پاسخ به توییت وزیر خارجه ایران هم گفت: شما چه رژیمی هستید که به مردم خود شلیک می‌کنید. وقتی این‌گونه رفتار می‌کنید ما در مقابل شما می‌ایستیم

رادیو فردا: صدراعظم آلمان روز شنبه،‌ ۲۱ آبان‌ماه، وعده داد که اتحادیه اروپا در جهت حمایت از معترضان ایرانی با بسته‌های تحریمی جدید فشار بیشتری بر سپاه پاسداران و مقامات حکومتی ایران وارد خواهد کرد.

اولاف شولتس در ویدئویی که روز شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد با اشاره به «مبارزه شجاعانه ایرانیان برای آزادی و عدالت» که با سرکوب «خشونت‌آمیز و وحشیانه» همراه است گفت: «ما باید به نقض حقوق بشر توجه و اقدام کنیم.»

آقای شولتس همچنین خطاب به وزیر خارجه ایران پرسید: «شما چگونه حکومتی هستید که به شهروندان خود شلیک می‌کنید؟!»

سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، از جمله کشتن بیش از ۳۰۰ نفر از جمله ‌ده‌ها کودک و بازداشت دست کم ۱۴ هزار نفر از معترضان، واکنش‌های گسترده جهانی را به همراه داشته است.

از جمله آلمان و ایسلند روز جمعه، ۲۰ آبان، از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستند تا در نشستی ویژه وضعیت «نقض حقوق بشر در ایران» را مورد بررسی قرار دهد.

مقامات آلمان، به‌عنوان قدرت بزرگ اروپا، در هفته‌های گذشته واکنش‌های بسیاری به وقایع جاری در ایران نشان داده و بارها حمایت خود را از معترضان اعلام کرده‌اند.

از جمله آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان، شامگاه ۱۸ آبان در توئیتی از قصد اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های زودهنگام علیه حکومت ایران در واکنش به «سرکوب مرگبار» معترضان خبر داده و خطاب به مردم ایران نوشته بود: «شما تنها نیستید.»

در واکنش به این پیام، حسین امیرعبدللهیان وزیر خارجه ایران نیز توئیتی به او هشدار داده بود که ایران «متناسب و قاطع» خواهد بود.

اما صدراعظم آلمان روز شنبه ضمن پاسخ دادن به وزیر خارجه جمهوری اسلامی تاکید کرد که پس از هفته‌ها اعتراض به‌ویژه از طرف زنان «دیگر مسئله پوشش مطرح نیست»، بلکه همه در ایران از پیر و جوان و زن و مرد «برای آزادی و عدالت بیشتر مبارزه می‌کنند».

او گفت: «از تصاویری که هر روز [از ایران] به دست‌مان می‌رسد شوکه‌ام.»

رادیوفردا روز جمعه گزارش کرده بود که اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه، ۲۳ آبان، در جلسه وزرای خارجه این نهاد، افزودن نام‌هایی تازه به فهرست تحریم‌های خود به دلیل سرکوب معترضان در ایران را بررسی کند.

بر اساس متن پیش‌نویس این اقدام تازه اتحادیه اروپا که نسخه‌ای از آن به دست رادیوفردا رسیده است، اسامی ۲۸ شخص حقیقی و سه نهاد به فهرست تحریم‌ها افزوده خواهد شد.
+108
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد

    تحریمها بیش از اینکه به حکومت خون و جنون فشار بیاره شرایط را برای مردم ایران که در حال حاضر با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند شدیدتر میکنه. به جای تحریمها, کلا روابط خود را با این نظام غیر انسانی قطع کنید.
    3
    40
    شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    این جمهوری نکبت اسلامی نام دیگرش داعش هست
    6
    44
    شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    ساتراپ11 - تهران، ایران
    ما مردم ایران به حمایت توی کچل احتیاجی نداریم. یه کم که رفاهتان کم میشه شروع میکنید به قد قد کردن ،، و حرف از حقوق بشر میزنید. شما نازی های ح...ده به صدام بمب شیمیایی دادید بریزه رو سر ایرانیان ،، حالا زر مفت میزنید،،، گمشو..
    27
    25
    شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Munchen - مونیخ، آلمان
    ساتراپ11 - تهران، ایران
    حرف مفت نزن ساندیسی سایبری.میبینم با روش حدید مشغول فعالیت شدید با آیدیهای جدید و در ظاهر معترض به رژیم ولی با هدف تخریب حامیان انقلاب مردم ایران.اما دست و‌پای بیخود میزنید،این بار کارتون تمومه.دنبال سوراخ موش باش.
    2
    15
    یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    ساتراپ11 - تهران، ایران
    Munchen - مونیخ، آلمان
    سایبری کیلو چنده؟ بلند شو بیا ایران از جوانها حمایت کن در کف خیابان ،، تو اگر در مونیخ پول سوسیالت را قطع کنن باید بری جلوی آلدی یک لیوان کاغذی بزاری جلوت گدایی کنی،، بیاید ایران من ۹ ساله پیش بعد از ۲۷ سال برگشتم وطنم و خیلی هم راضی هستم از این تصمیم،، نشستید اونور گود ،،، دریوری میگید...ترسوهای بی خاصیت!.
    11
    8
    یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Munchen - مونیخ، آلمان
    ساتراپ11 - تهران، ایران
    حرف مفت نزن دلقک.تا چشمت کور بشه،اتفاقا ما رفتیم برلین تظاهرات.ترسو تو هستی که پشت یک آیدی مخفی شدی زر زیادی میزنی.
    0
    0
    ‌سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Munchen - مونیخ، آلمان
    ساتراپ11 - تهران، ایران
    زر زر های همیشگی سایبری ها و بسیجیهای عقب مونده! یک سوسیال یاد گرفتن در مورد هرکی اروپاست بکار میبرند! باید هم راضی باشی اونجا! ..... آغا رو ....تا استخونی جلوت پرت کنن،این شگردهای ابلهانه شما خیلی قدیمی شده! برای ایجاد تفرقه میاد به حرفهای سیاستمدار آلمانی در حمایت مردم حمله میکنه،بعد میچسبونه به داستان تخیلی بمب شیمیایی دادن اینا به صدام! بعد میگه شما ترسوئید بیا ایران از جوانها حمایت کن! خط بعدش میگه من وطنم هستم خیلی راضیم ! هاهاها واقعا کودن بودن و کم هوشی مشخصه همه شماست!
    0
    0
    ‌سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.