مولوی عبدالحمید: حمله مسلحانه مردم خاش به فرمانداری دروغ محض است

بی بی سی: مولوی عبدالحمید از رهبران منتقد وامام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان اظهارات مقام‌های جمهوری اسلامی درباره «حمله مسلحانه مردم خاش به فرمانداری» را «دروغ محض» خوانده است.

مولوی عبدالحمید در دیدار با دانشجویان  زن دانشگاه‌های مختلف زاهدان گفته است «تعجب‌آور است برخی از مسئولان به‌جای اینکه جنایتکارانی را که مردم بی‌گناه را کشته‌اند ملامت کنند، از آنها دفاع می‌کنند و می‌گویند مردم با سلاح به فرمانداری [خاش] حمله کرده‌اند، درحالی‌که حمله با سلاح نه در خاش انجام گرفته و نه در مصلای زاهدان».

وی گفته «اینها دروغ محض است که گفته می‌شود. کلانتری با سنگ تصرف نمی‌شود. واقعیت این است که به مسئولان گزارش دروغ می‌رسد اما وظیفه آنهاست که تحقیق و بررسی کنند. مستندها نشان می‌دهند که بعد از تیراندازیِ مأمورین، جوانان به سمت کلانتری رفته‌اند؛ یعنی درواقع تیراندازی مأمورین آنها را به آنجا کشانده است.»

روز جمعه سیزدهم آبان در حالی که در تهران تجمعات حکومتی در مخالفت با اعتراضات سراسری برپا بود، معترضان در زاهدان و چند شهر دیگر سیستان و بلوچستان از جمله خاش، راسک و سراوان تظاهرات کردند اما بر اساس گزارش‌ها، ماموران به سمت مردم شلیک کردند.

بنابه گزارش‌ها حمله ماموران جمهوری اسلامی ایران به معترضان در خاش ۱۶ کشته به جا گذاشت.

یک روز پس از این حمله عضو دفتر مولوی عبدالحمید امام جمعه شهر زاهدان آن را یک «جنایت بسیار بزرگ» خواند.

چهار روز پس از این واقعه خونین، مولوی عبدالحمید گفت «حتی به فرض هم که جوانان شعار داده و به سمت کلانتری سنگ پرتاب کرده‌اند، آیا جواب پرتاب سنگ، گلوله جنگی و کشنده است؟ باید انصاف و عدالت باشد. امیدواریم خداوند گشایشی بیاورد، از خونریزی‌های بیشتر جلوگیری شود و مردم به حقوق خود که انصاف و آزادی است برسند».

سازمان حقوق بشر ایران که مقر آن در نروژ است می گوید از زمان شروع اعتراضات سراسری در ایران، در مجموع ۱۱۸ نفر در سرکوب معترضان در استان سیستان و بلوچستان کشته شده‌اند.
+84
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    این از اون خالی‌بندای درجه یکه. اصلا مذهب اینا بر پایه و اساس تزویر و دروغ بنا شده است.
    40
    5
    ‌سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    مسعود راستگو - تهران، ایران
    سالیان زیادی است که تعداد قابل توجهی از بلوچ ها اسلحه به دست به قاچاق مواد مخدر و شرارت و گروهی دیگر با حکومت ایران کشمکش دارن این عبدالحمید روز روشن داره دروغ به این بزرگی میگه حتی فیلم های زیادی از مسلحین زاهدان و خاش در حال تیراندازی وجود داره. انگیزه معترضین و جوانان ایرانی با مقاصد این یارو ۱۸۰ درجه اختلاف فاز داره.
    19
    4
    ‌سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Maghshoosh - میامی، ایالات متحده امریکا
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    دیگ به دیگ میگه روت سیاه فاطی کابلی میگه صل علا! نه اینکه مذهب شما بر پایه و اساس تزویر و دروغ بنا نشده است. (تزویر، لباس تشیع پوشوندن به حقه بازی تقیه، خوابوندن علی تو رختخواب خودش و نصف شب فلنگ رو بستن، ببخشید ، «هجرت کردن»! )، (دروغ، رفتن الاغ تا مریخ، کندن درب خیبر توسط علی آقا وقتی عمر زده زنشو تو خونه کله پا کرده و سقط کردن بچه بدنیا نیومده که تصادفاً پسر بوده و اسمش هم محسن بوده)! چندتا دیگه دروغ میخوای واست ردیف کنم ؟ برو این دام بر مرغ دگر نِه، فاطی کابلی!
    4
    7
    ‌چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    Maghshoosh - میامی، ایالات متحده امریکا
    تو چه میگوی؟ تمامی این افتراهایی که به شیعیان زدی، دروغ محض و دانه به دانه جای گپ و بحث دارد. خود جماعت عمریه بکری به این مولوی میگویند، عبدال‌خالی. ازشان پرسان کردم چرا؟ گفتند من اشتباه میفهمم ، میگوییم عبدال‌خالد. اینها در روز روشن هم دروغ میزنند.
    5
    0
    ‌چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Maghshoosh - میامی، ایالات متحده امریکا
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    ببین، سر جدت برو این ادا و اصول های (افغانی، پشتون و دری وری گپ زدن ) رو بذار برای کسانیکه تو این سایت تازه وارد هستن و خیال میکنن اسم کاربری تو، محل زندگیت و همینطور سن ت واقعیه! تو میای برای هر پستی یه کامنت از پائینت تلاوت میکنی، چارصد تا منفی میگیری و همین! این تمام دلخوشی ت هست! برو بذار باد بیاد سرکار خانوم/ آقای ٩٠/ ٤٥/ ٢٥/ ١٨ ساله مقیم همه جای اروپا! برو بابا جان، خودتی!
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.