آلمان دوباره از اتباع خود خواست ایران را ترک کنند

ایران اینترنشنال: وزارت امور خارجه آلمان برای دومین بار طی هفته‌های اخیر از شهروندان این کشور خواست به دلیل وجود خطر بازداشت خودسرانه در ایران، این کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه آلمان روز پنج‌شنبه ۱۲ آبان به اتباع خود هشدار داد که در صورت ترک نکردن خاک ایران، با خطر بازداشت، بازجویی و محکوم شدن به حبس‌های طولانی‌مدت مواجه خواهند شد.

این وزارت‌خانه همچنین از ایرانیانی که تابعیت آلمان دارند نیز خواست ایران را ترک کنند در غیر این صورت مراقب باشند و در مکان‌هایی که اعتراضات شکل می‌گیرد حضور نیابند.

وزارت امور خارجه آلمان در توصیه‌های سفر به ایران تاکید دارد حتی اگر در گذشته به راحتی به ایران مسافرت می‌کردید این را در نظر بگیرید که این بار با استناد به ادعاهای مربوط به گذشته بازداشت شوید.

بر اساس اطلاعاتی که ایران‌اینترنشنال دریافت کرده سفارت آلمان در تهران در حال تخلیه خانواده کارکنان و معلم‌های مدرسه متعلق به این کشور در تهران است.

پیش از این رسانه‌های آلمان نوشته بودند شمار اتباع آلمان در ایران به کمترین حد خود رسیده است.

چند روز پیش، اولاف شولتس صدراعظم آلمان «خشونت نامتناسب نیروهای امنیتی» جمهوری اسلامی علیه معترضان در ایران را محکوم کرد و ضمن اعلام حمایت از مردم ایران، گفت اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی است.

شولتس روز دوشنبه نهم آبان در توییتی نوشت: «تحریم‌های اتحادیه اروپا قابل توجه است، ما در حال بررسی اقدامات بیشتر هستیم.»

پیشتر اتحادیه اروپا تحریم‌های حقوق بشری و همچنین تحریم‌هایی به دلیل استفاده از پهپادهای ایرانی در تهاجم روسیه علیه اوکراین، علیه تهران وضع کرده است.

صدراعظم آلمان جزئیات بیشتری از تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ارائه نکرد، اما همزمان یک سخنگوی دولت آلمان نیز بررسی تحریم‌هایی علیه تهران از سوی برلین خبر داد.

سخنگوی دولت آلمان با محکوم کردن سرکوب خشونت‌بار علیه معترضان و همچنین روزنامه‌نگاران در ایران، گفت: «آلمان از تحریم‌های بیشتر اتحادیه اروپا علیه ایران استقبال کرده و برلین در حال بررسی اقدامات بیشتر است.

ممکن است یکی از گزینه‌های پیش‌رو برای آلمان و اتحادیه اروپا، تحریم سپاه پاسداران باشد، زیرا آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان اعلام کرده این کشور و اتحادیه اروپا در حال بررسی چگونگی قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی هستند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز دوشنبه در واکنش به این اظهارات بائربوک گفت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاد نظامی رسمی جمهوری اسلامی است و چنین اقدامی کاملا غیرقانونی است.»

نام بردن از سپاه پاسداران از سوی وزیر خارجه آلمان یک روز پس از آن بود که حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران، شدیدا مردم ایران به ویژه دانشجویان را تهدید کرد که دست از اعتراضات خود بردارند.
+98
رأی دهید
-5

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.