تومور ۷۰ کیلویی تخمدان یک زن ایتالیایی با موفقیت خارج شد

یورونیوز: تیم جراحی بیمارستانی در تورین، یک تومور با وزنی بیش از ۷۰ کیلو را از شکم یک زن ایتالیایی با موفقیت خارج کرد.

این تومور که به دلیل سرطان تخمدان ایجاد شده بود شکم بیمار را مسدود کرده و با فشار آوردن به ریه‌ها مانع از تنفس طبیعی این فرد شده بود. بیمارستان مولینت که در تورین ایتالیا واقع شده در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تومور از وزن خود بیمار بیشتر بوده و تاکنون در دنیای پزشکی توده توموری با چنین وزنی سابقه نداشته است.

این بیمار جوان چند هفته پیش با وضعیت وخیمی به اورژانس بیمارستان مولینت مراجعه کرده بود و بلافاصله انتوبه شده و تحت تنفس مصنوعی قرار گرفته بود.

جراحان ابتدا ۵۲ لیتر مایع از این تومور خارج کرده و پس از چند روز در یک عمل جراحی مجزا اقدام به تخلیه مابقی این توده به وزن ۲۵ کیلوگرم کردند.

بیمار با انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه، به سرعت بهبود یافته تا جایی که پس از چهار روز به واحد رژیم غذایی و تغذیه منتقل شد. او در حال حاضر از بیمارستان مرخص شده است. اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.
+15
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۴
    Maghshoosh - میامی، ایالات متحده امریکا
    بعد از عمل جراحی شوهر ایشون گفت......عِه عِه عِه!!!! این پدَسگ تخمدان داشت و ما اینهمه وقت دنبال یک جا واسه...... میگشتیم؟؟ مسئولین در حال بررسی هستن فعلاً!!
    8
    3
    ‌سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان
    چنین چیزی مگه امکان داره؟ یک جنین چند کیلویی این همه به شکم و پوست فشار میاره بعد طرف با این حجم از تومور، شکم یا اجزاء داخلیش مشکلی پیدا نکرده؟ تا قبل از نفس تنگی طرف احساس مشکلی نمیکرده که گذاشته تومورش به این اندازه برسه بعد بره بیمارستان؟ چرا هیچ عکسی نه فرد بیمار یا غده خارج شده وجود نداره؟ اگر چنین چیزی وجود داشت الان کل فضای مجازی و رسانه ها پر از عکس و مصاحبه ها با این فرد میشد.گذشته از این مگر نمیگویند تاکنون در دنیای پزشکی سابقه نداشته؟ پس چرا در کتاب رکوردهای گینس ثبت نشده؟. شما هم خبر کم میارید هرچی دم دست دارید تنگ سایتون میزنیدها، حواستون هست؟ ...❗❗..
    1
    11
    ‌سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.