اکسیوس: کاخ سفید قید توافق هسته‌ای با ایران را زده است

العربیه: خبرگزاری «اکسیوس» می‌گوید گرچه کاخ سفید هنوز رسما اعلام نکرده که مذاکرات هسته‌ای با ایران به بن‌بست رسیده است، اما اظهارات اخیر مقامات ارشد دولت بایدن اینطور نشان می‌دهد که دولت آمریکا قید توافق هسته‌ای با ایران را زده است.

مثلا رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، روز دوشنبه در جریان نشستی مجازی با «موقوفه کارنگی» گفت دولت بایدن وقت خود را در راستای تلاش برای احیای توافق هسته‌ای با ایران «تلف» نخواهد کرد.

مالی تاکید کرد در حالی که جمهوری اسلامی مشغول سرکوب معترضان، پشتیبانی از جنگ روسیه در اوکراین، و سخت‌تر کردن مواضع خود در قبال برنامه هسته‌ای است، ایالات متحده تلاش‌های خود را روی «مقابله» با این رژیم متمرکز خواهد کرد.

به گفته وی، ایالات متحده با استفاده از تحریم‌ها و سایر «ابزارهای فشار» نسبت به حمایت ایران از روسیه و سرکوب معترضان واکنش نشان خواهد داد. مالی همچنین خاطرنشان کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا آماده استفاده از «گزینه نظامی» به عنوان آخرین راه حل برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای است.

یکی دیگر از مقامات ارشد دولت بایدن در این باره به «اکسیوس» گفت که موضع کاخ سفید در باب مذاکرات هسته‌ای «سخت‌تر» از پیش شده است. به گفته وی، همراهی تهران با روسیه در جنگ اوکراین، مواضع آمریکا را «از بنیاد» تغییر داده است، به‌طوری که اگر مقامات ایران همین الان به سر میز مذاکره بازگردند و خواهان احیای توافق هسته‌ای شوند، بعید است که ایالات متحده بپذیرد.

به گفته این مقام ارشد دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود، الان وضعیت در کاخ سفید به گونه‌ای است که دولت بایدن هیچ چشم‌اندازی برای احیای «برجام» مشاهده نمی‌کند، و در حال بررسی استفاده از «گزینه نظامی» برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای است.
+106
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان

    یه خبر خوب)
    2
    39
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    دین وحشیگری - اونتاریو، کانادا

    روز های پایانی حکومت وحوش غاصب ایران بزودی سپری خواهددشد.دکان دین تعطیل زندگی با کرامت در سایه ازادی دموکراسی برای تمام ایران.
    1
    47
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    مسعود راستگو - تهران، ایران

    پاس گل بسیار خوب برا ایران . این اتفاق نهایتا به سود ایران خواهد شد چون دیگه بندی مثل توافق هستی دستان ایران رو نبسته و میتونه قدرت اتمی بشه و دنیا نیز مقصر آن را دولت امریکا خواهد دانست اگر هم نهایتا بخوان کاری بر علیه ایران انجام بدن دیگه هیچ وقت اجماع جهانی را نمی تونن ایجاد کنن.
    43
    6
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    بایدن باید خیلی سریع این تیم میز ایران بخصوص سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و حتی وزیر خارجه آمریکا رو اخراج و تیم جدیدی معرفی کنه. اینا نه به درد مذاکره می خورند نه به درد مقابله و حمایت از مردم ایران. باید نگاه حزبی رو کنار بگذاره و فردی مثل پمپو رو برگردونه که تیم بسیار قوی بود و در اون زمان سپاه جرات نمیکرد حتی مانور بده تو تنگه هرمز چون میدونست بدون تامل میزنند ولی بعد آمدن این گروه مشخصه کاملا دست بالا رو دارند.
    1
    4
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.