پدر نوجوان کشته‌شده در اعتراضات: «کومار در راه آزادی و وطن شهید شد»

 کومار درافتاده، نوجوان کشته شده در اعتراضات پیرانشهرصدای آمریکا: مراسم خاک‌سپاری کومار درافتاده، نوجوان ۱۶ ساله اهل پیرانشهر در استان آذربایجان غربی که در جریان اعتراضات این شهر کشته شد، برگزار شد.

آژانس خبری کردپا ویدئویی از مراسم خاک‌سپاری این نوجوان در روز دوشنبه ۹ آبان منتشر کرده که در آن پدرش به زبان کردی می‌گوید: «خوشبختم که در راه آزادی و وطن شهید شده است.»

آقای درافتاده می‌گوید: «از دیشب جگرم تکه تکه شده است، اما فدای این خاک و آزادی شد. به خدا همه ما را خواهند کشت. به خدا بی‌گناه بود. به هیچ کس رحم نخواهند کرد.
بنا بر گزارش منابع خبری، کومار درافتاده در جریان اعتراضات روز شنبه در «کمربندی کهنه‌خانه» پیرانشهر با شلیک مستقیم مأموران حکومتی مجروح شد و شامگاه یک‌شنبه ۸ آبان در بیمارستان خمینی این شهر جان باخت.

یک شاهد عینی به «هه‌نگاو» گفته است، «در محلی که کومار درافتاده هدف گلوله قرار گرفته هیچ‌گونه اعتراضی نبوده و دو سمند سبز و سفید بدون پلاک پس از توقف با اسلحه ته‌پر و از فاصله سه متری به سوی کومار تیراندازی کرده‌اند که به‌شدت مجروح شده است.»

شاهد عینی همچنین گفته است که «دو نوجوان دیگر همراه کومار بوده‌اند که یکی از آنها نیز توسط نیروهای حکومتی ربوده شده و سرنوشتش نامعلوم است.»

آخرین پست اینستاگرامی این نوجوان کشته‌شده در اعتراضات، در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته که گفته بود: «ما مردم خاورمیانه هستیم، بعضی‌ھامان در جنگ کشته می‌شویم، بعضی در زندان، بعضی در جاده، بعضی در دریا، حتی بلندترین کوه‌ها هم انتقام تنهایی‌شان را از ما می‌گیرند، چرا که ما شغل‌مان مردن است.»
آخرین پست اینستاگرام کومار درافتادهدور جدید اعتراضات از ۲۵ شهریور پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت نیروی انتظامی آغاز شده و در همه استان‌های کشور جریان داشته است.

بنا بر گزارش‌های منابع حقوق بشری، از ۲۶ شهریور تا هفتم آبان، دست‌کم ۲۸۳ تن در جریان اعتراضات جان باخته‌اند که ۴۴ تن از آنان زیر ۱۸ سال بوده‌اند.
+179
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد

    درود بر مردم عزیز و با شرف کردستان ایران که یکی از اصیل ترین و نجیب ترین اقوام ایرانی هستند و شهدای بسیاری رو در مقابل این حکومت خونخوار تقدیم ایران کردند، به خانواده کومار تسلیت میگم ،یادش و نامش برای همیشه در ایران زمین جاودان خواهد ماند، درود بر کردستان غیور و مبارز . #مهسا امینی # مسیح ایران زمین
    12
    95
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    siavash786 - آمریکا، ایالات متحده امریکا

    مرگ فرزند چه شهید وطن باشد چه اعدام و یا هر اتفاقی ، درد آورترین دردهاست که جان والدین رخنه میکند . این درد سالهای سال باقی میماند .امیدوارم کسی داغ فرزند نبیند. اما ایکاش این شهادت نصیب فرزندان سران مملکت بود تا نوجوان ۱۶ ساله ات . روزهای سختی خواهی داشت ولی با این همت و ایثارگری که در وجودت است ، تحمل خواهی کرد. روحش شاد
    15
    38
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش

    *از پدر، پسر چنین باید* مرزهای شرافت و میهن پرستی، اگاهی و فرهنگ،ادبیات و و نوشتار چنان ژرف توسط این پدروپسر جابجا میشود که بزرگان هم در همسویی اش باز میمانند
    1
    37
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    somebody - ونکوور، کانادا

    نه بابا خودش خورده زمین ! سرش به سنگ خورده ! منتظر باشین که پست فطرتها اینو میگن ...
    2
    32
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان

    اون مسعود راستگو و فاطی کابلی بیایید و نظر بدید البته اگر ریشه دارید ،اگر ندارید که توقعی از شما نیست
    2
    29
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    دین وحشیگری - اونتاریو، کانادا
    فرزند ایران بخواب که ما انتقام خونت را خواهیم گرفت ایران را قبرستان این وحوش اسلامی غاصب خواهیم کرد.پاینده باد تیران متحد ازاد و سکولار دموکرات.کرامت برای همه اقوام ایرانی ما همه با هم کشورمان را پس گرفته و عزت و اعتبارش را دوباره زنده می کنیم.
    7
    23
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    دین وحشیگری - اونتاریو، کانادا
    این وحوش جانی تبهکار و بی ریشه هستند.اینان سابقه بیش از ۱۴۰۰ سال جنایت و تبهکادی دارند.عصر علم و اگاهی اسلام این ایین شیطانی را نتبود کرد،یعادت در سکولاریسم و دموکراسی است.دین دست ساز بشر برای اسارت بشر است هیچ تقدسی ندارد،جهل و نادانی دین در سیاست ماشین مرگی به نام حکومت غاصب اسلامی را بوجود اورد که امروز شاهد پر پر شدن کودکان ایران هستیم اما بیدار شده ایم ایران را پس گرفته و این وحوش تاری را به اشد مجزات خواهیم رساند.پاینده باد ابران متحد
    1
    8
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.