درخواست فدراسیون فوتبال اوکراین از فیفا: «ایران را از جام جهانی قطر حذف کنید»

تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایرانبی بی سی: سه هفته مانده به نخستین بازی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر، فدراسیون فوتبال اوکراین خواستار حذف ایران از جام‌جهانی شد و ابراهیم رئیسی هم وزارت خارجه ایران را مامور کرد از بروز مشکلات جلوگیری کند.

فدراسیون فوتبال اوکراین امروز (دوشنبه ۳۱ اکتبر) اعلام کرد با درخواستی رسمی از فیفا به دنبال حذف ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ است.

اوکراین دلیل این درخواست را «نقض سیستماتیک حقوق بشر که احتمالا ناقض منشور فیفا هم هست» و «قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل» درباره تحریم و نقش ایران در هجوم نظامی روسیه به اوکراین اعلام کرد.

پیش از این کارزاری بین‌المللی با ارائه درخواست رسمی به فیفا خواستار حذف تیم ایران از جام جهانی قطر شده است.

با این حال در آخرین نشست شورای فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، موضوع حذف ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ مطرح نشد.

اعتراضات سراسری ایران که پس از کشته‌شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد آغاز شد، در میان بسیاری از چهره‌های شناخته شده فوتبال ایران نیز واکنش گسترده‌ای داشت.

در بازی‌های لیگ برتر ایران اغلب بازیکنان برای همدلی با با خانواده‌های جانباختگان، از خوشحالی پس از گل خودداری کردند. در هفته‌های گذشته، بازی‌های لیگ برتر ایران بدون تماشاگر برگزار شده است.
تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایرانحکومت ایران به دنبال پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی
به رغم سرکوب شدید و تهدیدهای مسئولان امنیتی و حکومتی اعتراض‌های سراسری در ایران همچنان ادامه دارند و امید به پایان دادن آن کمتر می‌شود.

ابراهیم رئیسی در در جلسه یکشنبه هیأت دولت ایران، وزارت خارجه را مامور کرد «در تعامل با مسئولان قطری» زمینه را «برای پیش‌بینی و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی فراهم کند.»

رئیس‌جمهور ایران همچنین گفت امنیت «خط قرمز» دولت است و اجازه نخواهد داد «طراحی دشمن» عملی شود.

بازی ایران و انگلیس در سومین سالگرد اعتراض‌های سراسری آبان ۹۸ برگزار می‌شود. به گزارش رویترز در آن اعتراض‌ها در بیش از ۱۹۰ شهر ایران، «۱۵۰۰ نفر» کشته شدند. عفو بین‌الملل کشته شدن بیش از ۳۳۰ نفر را مستند کرده و دادگاه مردمی آبان با بررسی اسناد و مدارک شهادت ده‌ها نفر مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی از جمله علی خامنه‌ای را مسئول دانسته است.

مسابقه ایران و انگلیس در حالی برگزار می‌شود که پس از سرکوب اعتراض‌های اخیر، روابط سیاسی دو کشور دچار تنش شده است.
«فرصت از دست رفته» ایران در جام جهانی
روزنامه اطلاعات تهران در شماره امروز خود برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر در همسایگی ایران را «فرصت از دست رفته» خوانده است.

در این یادداشت آمده: «در فاصله ۲۰ روز مانده تا شروع مسابقات، به گواه آمار رسمی هنوز حتی یک بلیت سفر به ایران خریداری نشده یا یک تخت مراکز اقامتی از سوی مسافران خارجی رزرو نشده است. حتی یک بنگاه اقتصادی در داخل کشور هم سفارش جدیدی برای کالا یا خدمات تولیدی خود دریافت نکرده تا به مسافران جام جهانی قطر عرضه کند.»

جذب گردشگران و مسافران جام جهانی برای سفر یا اقامت در ایران در حالی مطرح می‌شود که یک فوتبال‌دوست اسپانیایی در مسیر سفر به جام جهانی قطر در ایران زندانی شده است.
+164
رأی دهید
-30

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۸
    Free Press - لندن، انگلستان
    حذف از جام‌جهانی دقیقا همان چیزی است که جمهوری اسلامی می‌خواد چرا که این بازی‌ها محل تجمع دهها هزار ایرانی خواهد بود که بر علیه نظام شعار خواهند داد، و همین دوزار آبروی این نظام خواهد رفت. نازه با حذف شدن مظلوم نمایی هم‌ خواهند کرد.
    26
    14
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    مسعود راستگو - تهران، ایران

    ایران حداکثر یکساله که داره تسلیحات صادر میکنه ولی آمریکا و کشورهای غربی که یک بیشتر از یک قرن میشه که دارن این کار رو انجام میدن هیچ خودشون هم به بسیاری از مناطق جهان حمله کردن و جنایت های زیادی مرتکب شدن. این اواخر بعد از عراق و افغانستان برای کشتار یمنی ها که از کشورشون دفاع می کردن به عربستان کمک کردن تا اونا رو کشتار کنه. اگه قراره کشوری محروم بشه ایران احتمالا جزو 30 کشور اول نیست.
    38
    16
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    مسعود راستگو - تهران، ایران
    متاسفانه ایران یه همچین آدم هایی مثل تو داره. چرا خودت رو با آمریکا مقایسه میکنی؟ یا با اروپا؟ اصلا چرا فکر میکنی که حق با تو هستش؟ به من چه عربستان با یمن چطور رفتار میکنه! اصلا چی میفهمی آمریکا چیه؟ اروپا چیه؟ تو از زندگی خوب چی میفهمی؟ از آزادی چی میفهمی؟ از انسانیت چی میفهمی؟ از دنیا چی میفهمی؟ از خدا چی میفهمی؟ امثال تو فقط و فقط فکرتون توی ۲ تا تار موی لخت و لخت شدن و غیره هست که به خاطرش به دخترای مردم تجاوز میکنید و می‌کشید. این هست رساله یک آدمی مثل تو توی این دنیا ،که با عرض شرمندگی دیگه خریداری نداره افکارت. البته امثال تو نون به نرخ روز بخور هستید. امثال تو رو خوب میشناسم.
    13
    27
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    مسعود راستگو - تهران، ایران
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    چقدر حقیر باید باشه انسان که تمام فرهنگ و انسانیت و کرامتش رو در مواجه با محیط از دست بده مخصوصا محیطی مثل کشور آلمان که مطمئن باش تو و امثال تو رو هیچ وقت کاملا قبول نخواهد کرد. اگر کسی مثل توپ داخلش خالی باشه میشه مثل امثال تو که اینقدر مغزت کوچک هست که فکر میکنی خودت کارگر بهشت شدی و بقیه تو جهنم هستن 🤣. چرا اینقدر فکر میکنی ذلیل و خوار هستی که نباید خودت رو با اروپا و امریکا مقایسه کنی و فکر میکنی چیزی نمیفهمی و اونا میفهمن؟ بی سواد تا حالا بزرگترین جنایت هارو همین اروپایی ها و انگلو ساکسون ها انجام دادن. از برداری بگیر تا به راه انداختن جنگ های جهانی و کشته شدن میلیون ها نفر و کشتن انسانها در اقصی نقاط دنیا.
    17
    16
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    مسعود راستگو - تهران، ایران
    اگر شما شخصی مثل من رو کارگر بهشت میدونی، و فکر کردی که من اینجا دارم کارگری میکنم ،اشتباه میکنی. البته کارگری عیب و ایراد نیست و این دوره رو گذروندم ،اما خیر دوست عزیز من کارگر بهشت نیستم و توی این بهشت بعنوان کارفرما چند تا کارمند دارم و اگر فکر میکنی که شخصی مثل من با ۲ تا مدرک تحصیلی در دانشگاهای اروپایی و صحبت کردن با ۴ زبون زنده دنیا مغز من کوچیک هست و من رو بیسواد خطاب میکنی ،همون بهتر که شما بعنوان عاقلان دنیا فرض بشید . در ضمن در جواب حرفت بگم که ایران هیچ حرفی در مقابل نه تنها آمریکا و اروپا،بلکه اکثر کشورهای آسیایی هم نداره. همونطور که بهت گفتم شرایط کشور های دیگه به من و تو ربطی نداره. کلاه خودتو بگیر
    14
    18
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    مسعود راستگو - تهران، ایران
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    رحیم جان گل باید خودش ببوید. از نوشته هات بر نمیاد انسان بزرگی باشی البته خدا کنه نوشته هات انعکاس کامل شخصیتت نباشه شما نماینده سرزمین بزرگی هستی که ازش دنیا خیلی زیاد خواهد شنید خودتونو تو اونجا دست کم نگیرید.
    14
    9
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    golden remix - استکهلم، سوئد
    مسعود راستگو - تهران، ایران
    ماشالله طرفداران رژیم ایران فضانورد هستن متاسفانه درک شان از واقعیات زندگی بر سطح زمین متفاوته. اولا گور بابای غرب که مادر همین رژیم ایران هست, هر زمان در خاورمیانه رهبرانی وطن پرست و استقلال طلب پدید آمد امریکا فورا دست به کار شد, در ایران کودتا کردند در عراق ترور کردن و صدام را آوردند در افغانستان احمد شاه مسعود را ترور کردند, جالبه رژیم ایران ۴۳ ساله ادعا میکنه ضد امریکا ست و هنوز پا برجاست, چرا, چون رژیم ایران فقط رژیم هست و دولت نیست و امکان پیشرفت ندارده این رژیم هیچوقت برای منافع غرب تهدید نمیباشد, رژیم ایران تامین کننده منافع غرب هست. جمعیت ایران بالا ۸۰ میلیون هست اما رژیم ایران سفره ای پرای ۱۰۰ هزار نفر پهن کرده, خودشان و خودشان البته تیکه استخوانی هم برای نوچه هاشون میندازن که خوش باشن و مردم را بکشند
    6
    14
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    گارد جاویدان - فرانکفورت، آلمان
    سعید رحیم زاده - برلین، آلمان
    این رو ولش کن بعضی وقتها که قرصهاش رو نمیخوره اینجوری قاط میزنه
    6
    11
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.