خشم اژه‌ای از این که رسانه‌ها و سازمان‌های حقوق بشر ادعای تهران را درباره واقعه شاه چراغ باور نکردند

 رادیو فرانسه: غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، تلویحاً از این که رسانه های خارجی و سازمان های مدافع حقوق بشر واقعه تروریستی مسجد شاه‌چراغ را به خود حکومت اسلامی ایران نسبت داده‌اند ابراز انزجار کرد و متقابلا با نسبت دادن این واقعه به آمریکا، اسرائیل، انگلستان و "دیگر سلطه گران جهان" گفت : کسانی که در حمله به شاه چراغ دست داشتند "جنایتکاران خبیث و رذل و درنده خویی هستند و مرتکب اعمالی می‌شوند که جانوران وحشی نیز از آنها اعراض دارند."

محسنی اژه ای از این که "رسانه های وابسته به غرب حاضر نشدند جنایت رخ داده در حرم شاه چراغ را پوشش بدهند" ابراز انزجار کرد و "دستگاه های دروغ‌پرداز وابسته به نظام سلطه" را در این خصوص به "قلب واقعیت" متهم نمود. او گفت : "مدعیان حقوق بشر نه تنها [این حمله] را محکوم نکردند بلکه به نوعی از طریق بوق های تبلیغاتی شان در صدد قلب واقعیت این حادثه جگرسوز برآمدند."

رئیس قوه قضائیه توضیحی درباره ادعای خود نداد. اما، جوانان و مردم معترض در دانشگاه ها و خیابان های کشور در شعارهای خود واقعه تروریستی در حرم شاه چراغ را به خود حکومت اسلامی ایران و شخص رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای، نسبت دادند و با مقایسه آن با آتش سوزی سینما رکس آبادان عملیات تروریستی شاه چراغ را دسیسه جدید اسلامگرایان حاکم بر ایران برای سرکوب اعتراض های جاری کشور دانستند.   

محسنی اژه‌ای در جای دیگری از سخنان خود تهدید کرد معترضانی که به گفته او "قصد مقابله با نظام و براندازی را دارند" و به گفته وی "وابسته به بیگانه هستند منطبق با موازین قانونی" مجازات خواهند شد و به گفته او "احکام جنایتکاران طبق قانون و آنچه استحقاق دارند صادر و در صورت قطعی شدن اجرا خواهد شد."

همزمان با اظهارات غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرد که فرد دوم عملیات حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ و شش تن از پشتیبانان این عملیات را دستگیر کرده است و اطلاعات مربوط به آنان را در فرصتی دیگر اعلام خواهد نمود.

همزمان با این اظهارات رویترز به نقل از "تسنیم"، خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران، نوشت که قوه قضائیه ایران قصد دارد محاکمه هزار تن از دستگیرشدگان اعتراض های جاری در ایران را به صورت علنی برگزار کند.

ساعاتی پس از حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی تلویحاً مردم ناراضی را بستر ساز و مسبب اصلی این حمله معرفی کردند. رهبر جمهوری اسلامی در بیانیه ای خواستار ریشه یابی این حمله و برخورد قاطع با مسببان آن شد.
+66
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    این احمق ها فکر کردند که زمان شاه است که سینما رکس ابادان را اتش زدند و گردن حکومت شاه انداختند. پته ی شما روی آب افتاده است. فقط بیت رهبری قادره یه عملیات تروریستی بکنه که از قبل پوستر شو تهیه کرده باشه!
    2
    74
    دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    در بین بوق تبلیغاتی غربی فقط علیز حرف شما رو باور کرد چون بیست درصد به حقوقش اضافه شد
    3
    50
    دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مطالبه گر - تورنتو، کانادا

    فقط لال شو کثافت میزنید مردم و میکشتید وانکار میکنید هزاران بار میگیم لعنتیا حناتون دیگه رنگ نداره
    1
    59
    دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Ashkan60 - لندن، انگلستان

    این جنایت هم مانند تمام جنایتهای دیگر حکومت بیشرف ملاها در طی چهل و سه سال گذشته بوده ،تقاص همه این جنایات را از شما پفیوزها میگیریم.
    3
    54
    دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    همونی که چلاغه ، قاتل چاهچراغه. تو این مراکز همه جاتون رو میگردند بعد به همین راحتی یکی با کلاش و هشت تا خشاب میره تو حرم ؟ خر خود خودتی. یکم به اطلاعات خنده داری که صداوسیما و رسانه های بسیج و سپاه پخش کردن نگاه کن خودتم قانع میشی کار خودتون بوده. صداوسیما در برنامه زنده با یک بسیجی که اونجا بوده مصاحبه تلفنی میکنه و طرف توضیح میده که حمله کننده با ماسک سیاه وارد حرم میشه و شروع به شلیک میکنه ولی بعد فیلم حمله که خودتون پخش کردید کامل مشخصه طرف اصلا ماسکی نداشته بعدشم چطور میشه رسانه های بسیج و سپاه سه دقیقه بعد از حمله در سایتهاشون عرض تسلیت و عکس های تسلیت حمله گذاشتند؟ نکنه اینا هم کار آمریکاست؟
    2
    44
    دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان

    شما خاویار ندارید حکم اعدام رو اجرا کنید چون میدونید که با اینکار در اصل حکم قتل خودتون رو امضا کردید و بائث میشید که اون دسته از مردم که هنوز به خیابان نیومدن هم به معترضین اضافه بشند و تومارتون رو در هم بپیچند.
    1
    39
    دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    دین وحشیگری - اونتاریو، کانادا

    عدالت در انتظار این کفتاران وحوش غاصب تازی،گرفتن و اعدام این حرامیان جانی شاید مرهمی باشد بر دل داغداران‌.یادمان باشد از این وحوش اسلامی جانی تر کودک کش تر متقلب تر وجود ندارد.بی رحمانه بایستی نسل این وحوش بر چیده شود.وحوشی با سابقه ۱۴۰۰ سال جرم و جنایت.ایران رو بزودی پس خوایم گرفت.
    1
    21
    دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    دین وحشیگری - اونتاریو، کانادا
    همزمان با کاهش قیمت و ترافیک سنگین تانکرهای حامل محموله‌های گاز طبیعی مایع در بنادر اروپایی که موجب رفع نگرانی‌های عمده از کمبود انرژی در زمستان ۲۰۲۲ شده، مقام‌های رسمی در ایران، به عنوان دومین کشور دارنده منابع گاز جهان، همچنان نسبت به کمبود گاز در فصل سردِ امسال هشدار می‌دهند ،این است نتیجه رفتن در بیرق منفور ترین دیکتاتوری جهان یعنی روسیه،ایرانی که می تونست با فروش مستقیم گاز و نفت کشورش رو مردمش رو سر بلند کنه اما اینان مافیا تبهکار و جانی کودک کش بی ناموس هستند ،پیروزی نزدیک است.ایران رو پس خواهیم گرفت و این ایین شیطانی را به صاحبانش پس خوایم داد.
    0
    14
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    کهنه سرباز - بروکسل، بلژیک
    آخوند جنایاتش تمام شدنی نیست ما هم با نشستن در اروپا ،کانادا،آمریکا و دریافت حقوق ماهانه تقاص خواهیم گرفت جوانان شما بجنگید چون ما از اینجا حمایت میکنیم
    0
    6
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.