صدراعظم آلمان: شوکه شدم که مردم ایران برای تظاهرات مسالمت‌آمیز کشته می‌شوند

 اولاف شولتز می‌گوید در کنار مردم ایران می‌ایستیمرادیو فردا: صدراعظم آلمان روز یکشنبه ۹ آبان گفت شوکه شده است که مردم ایران برای انجام تظاهرات مسالمت‌آمیز کشته می‌شوند.

اولاف شولتز در توئیتی نوشت اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری علیه جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل سرکوب «شدید» معترضان را بررسی خواهد کرد.

او اظهار داشت: «ما خشونت بیش از حد نیروهای امنیتی را محکوم کرده و در کنار مردم ایران می‌ایستیم. تحریم‌های اتحادیه اروپا مهم هستند. ما گام‌های بیشتری در این زمینه برخواهیم داشت».

اعتراضات ایران در واکنش به مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد ولی اکنون پس از گذشت ۴۵ روز ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده است.

به گزارش سازمان‌ حقوق بشر ایران، از ابتدای اعتراضات تاکنون دستکم ۲۵۳ نفر از جمله ۳۴ کودک و ۱۹ زن به ضرب گلوله نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شده‌اند.

مقام‌های جمهوری اسلامی کشته شدن معترضان را رد کرده و مدعی هستند که آن‌ها در تصادفات رانندگی، سقوط از ارتفاع یا خودکشی جان خود را از دست داده‌اند.

اتحادیه اروپا روز ۲۵ مهر تحریم‌هایی علیه پلیس «امنیت اخلاقی» و ۱۱ مقام جمهوری اسلامی از جمله وزیر ارتباطات و فناوری وضع کرد.

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان، روز یکشنبه گفت که کشورش و اتحادیه اروپا در حال بررسی معرفی سپاه پاسداران به عنوان سازمانی تروریستی هستند.

او اظهار داشت: «هفته گذشته روشن کردم که ما بسته دیگری از تحریم‌ها را به اجرا خواهیم گذاشت، و این‌که بررسی کنیم چطور می‌توانیم سپاه پاسداران را به عنوان سازمانی تروریستی معرفی کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز دوشنبه در واکنش به تصمیم احتمالی اتحادیه اروپا برای قرار دادن نام سپاه در فهرست یاد شده گفت که سپاه پاسداران «نهاد نظامی رسمی ایران است و انجام چنین اقداماتی غیر قانونی است».

ناصر کنعانی تهدید کرد که در صورت قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا، «منافع دو جانبه» آنان با جمهوری اسلامی ایران «قربانی مصالحه سیاسی زودگذر و تصمیمات سیاسی» خواهد شد.

سپاه پاسداران در حال حاضر در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده قرار دارد و کانادا نیز اخیرا ورود ۱۰ هزار نیروی این تشکیلات نظامی به خاک خود را ممنوع کرده است.
+102
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    شرکت زیمنس آلمان از سال‌های بسیار دور تا امروز یکی از اصلی ترین شرکای تجاری رژیم در ارتباط با دستگاههای پیشرفته مخابراتی و شنود و فیلترینگ ، همچنین سیستم پیشرفته چاپ اسکناس و اوراق بهاداره ، همون که اسکناس‌های بدون پشتوانه رو ، بی رویه چاپ و بین وحوش جنایتکارش ، برای جنایات بیشتر مردم در این خیزش و اعتراضات ، تقسیم میکنه !! یعنی باور کردنیست که این حضرت آقا از این موضوع بی خبره و اینطور از کشتار مردم توسط رژیم در اعتراضات مسالمت آمیز ، شوکه میشه !!؟
    3
    66
    دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    100Haloo - تهران، ایران

    هر کسی آلمانی باد هست لطفا یه تویت به آقای اولاف شولتز بزنه و بنویسد، آقای محترم، ممنون که نوشتید در تویترتون که در کنار مردم ایران ایستاده ای! قربون تو الان اگر در کنار مردم ایران ایستاده بودی الان تو یه جا از تخم آویزون بودی. لطفاً همونجا وایسا که جات امن تره، فقط یه کار اساسی کن دمت گرم، سازمان اطلاعات شما دیگه مثل سازمان اطلاعات ما سرشون با تهشون پنالتی نمیزنه، لطف کن هر چی گند و کثافت زاده آمده اونجا، دستور اخراجشون رو سرلوحه کارتون قرار بدین و بعد هم روابط دیپلماتیک و اقتصادیتون رو کلا با این حکومت قطع کنید، اونوقت ما ایستادنتون رو کنار خودمون تو خیابانهانون بیشتر از تویت الانتون حس میکنیم. ممنون از لطفتون و بعد هم از تویتتون،
    3
    42
    دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    معنی مسالمت امیز از شما نازی زاده ها فهمیدیم ،شما دیگه سکوت کن که دستتون در تمام جنگ‌ها به خون آلوده هست
    33
    18
    دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    منم شوکه شدم چطور رژیم اخوندی و دیکتاتور دست پرورده خودتون را نشناختی. قدرت مردم هم تو را بزودی شوکه میکنه
    1
    23
    دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    زنده ای؟؟ !!!........!! 😀😀
    2
    12
    دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن
    برای اینکه در کشور های ما ( ایران و افغانستان) دولت های مردمی و طرفدار آزادی به قدرت برسند باید مردمان ما از دو مانع گندیده و بسیار مشکل عبور کنند. مانع اول اینکه فریب دین فروشان را نخورند و به خرافات و چرندیات نه بگویند. مانع دوم اینکه فریب سیاستمداران منافق را نخورند. به نظر من مردم ایران حالا دارند کم کم از مانع اول عبور میکنند و با مانع دوم دست و پنجه نرم میکنند. ولی مردم افغانستان هنوز از مانع اول بخوبی عبور نکرده اند. زمان زیادی لازم است متاسفانه. ولی امید وارم مردم ایران زودتر به آزادی برسند و میرسند زیرا میدانم که تاثیر شگرف و مثبت بالای طرز تفکرمردم کشور ما دارد در تمامی جنبه های زندگی.
    0
    2
    ‌سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.