چه تغییراتی در توییتر در راه است؟

العربیه: پس از آنکه معامله «توییتر» با ایلان ماسک، کارآفرین و ثروتمندترین فرد جهان، هفته پیش با پرداخت 44 میلیارد دلار از سوی ماسک نهایی شد، اخباری درباره اینکه چه تغییراتی قرار است در این شبکه اجتماعی روی دهد، شنیده می‌شود.

ماسک پیشنهاد خود برای خرید توییتر را اوایل سال جاری مطرح کرد. با این وجود، با تاکید بر اینکه این رسانه اجتماعی پر از «حساب‌های جعلی» و «هرزنامه‌نویس» است، ماسک بعدا از پیشنهاد خود صرف‌نظر کرد. مدیر اجرایی وقت توییتر، پاراگ آگاروال، در آن زمان شکایت ماسک را رد کرد.

توییتر سپس ماسک را به دادگاه کشید، و دادگاه نیز به دو طرف دعوی فرصت داد تا اختلافات خود را تا آخر ماه اکتبر حل و فصل کنند یا با یک حکم حقوقی روبرو شوند. ماسک در نهایت هفته پیش معامله خویش را نهایی کرد و توییتر را خرید.

در اولین گام، ماسک آگاروال، مدیرعامل، ند سیگال، مدیر مالی، و ویجایا گاد، مدیر حقوقی و سیاستگذاری توییتر را برکنار کرد. آگاروال و سیگال در زمان نهایی شدن معامله، در مقر توییتر در سانفرانسیسکو بودند، و ماموران امنیتی بلافاصله آنها را به خارج از محوطه اسکورت کردند.

ماسک اینک در بخش بیوگرافی توییتر خود نوشته که «رئیس توییتر» است. به گفته کارشناسان، باید دید که آیا ماسک خود را مدیرعامل توییتر می‌کند، یا فقط برای مدتی، تا زمانی که یک مدیرعامل تعیین شود، وظایف مدیریتی توییتر را بر عهده می‌گیرد.

کارشناسان انتظار دارند با ورود ماسک به توییتر، تغییرات زیادی در این رسانه اجتماعی ایجاد شود. مثلا، ماسک به احتمال زیاد تعداد زیادی از کارکنان توییتر، حدود 5000 نفر، را اخراج کند. این کار در راستای کاهش هزینه‌ها و دوبرابر شدن درآمد توییتر در سه سال آینده است، که ماسک پیشتر قولش را داده بود.

ماسک همچنین بر «آزادی بیان» اصرار دارد، و یکی از اختلافات اصلی وی با مدیریت پیشین توییتر نیز بر سر همین قضیه بود. ماسک بر این باور بود که توییتر صداهای «ناهمسو» با جناح «دموکرات» دستگاه سیاسی آمریکا را سانسور می‌کند.

اینک، پس از خرید توییتر توسط ماسک، کارشناسان انتظار دارند او گام‌های بلندی در راستای آزادسازی توییتر از سانسور و همچنین جلوگیری از استفاده از «بات‌ها» و هرزنامه‌نویس‌های خودکار در توییتر بردارد.

گفته می‌شود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که حساب توییترش در اواخر دوران ریاست‌جمهوری‌اش تعلیق شد، ممکن است به این رسانه بازگردد.
+4
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.