در ازدحام هالووین در سئول بیش از ۱۵۰ نفر ازجمله ۵ ایرانی کشته شدند

رادیو فردا: مقامات کره جنوبی از کشته شدن دست‌کم ۱۵۳ نفر در ازدحام جمعیت جشن هالووین در سئول، پایتخت این کشور خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌های کره، ۱۹ خارجی جان‌باخته در این ازدحام نیز شامل قربانیانی از ایران، ازبکستان، چین و نروژ بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در اطلاعیه سفارت ایران در سئول اعلام شده که در این حادثه پنج نفر ایرانی به نام‌های آفاق راست‌منش، علی پراکند، ریحانه سادات آتشی، سمیه مقیمی‌نژاد و علیرضا اولیایی جان باخته‌اند.

خبرگزاری تاس روسیه نیز اعلام کرد که دو تن از قربانیان روس هستند.

چوی سونگ بئوم، رئیس آتش نشانی سئول گفت که این حادثه به خاطر فشار ازدحام هزاران نفر در کوچه‌های باریک در ساعت حدود ۱۰:۲۲ شب به وقت محلی در منطقه ایتاوون سئول اتفاق افتاده و ده‌ها نفر زیر دست و پا جان باخته‌اند. بنابر گزارش‌ها، در میان جان‌باختگان این حادثه ۹۷ زن و ۵۶ مرد دیده می‌شود.

رئیس آتش نشانی سئول اضافه کرده است که دست کم ۱۵۰ نفر در این حادثه زخمی شدند که وضعیت شماری از آنها وخیم است و به همین دلیل شمار تلفات این حادثه افزایش خواهد یافت.

چوی سونگ بئوم افزود که شماری از حاضران به دلیل ازدحام برزمین افتادند و به همین دلیل تعداد زیادی تلفات داریم. بسیاری از کشته شدگان نزدیک یک باشگاه شبانه بودند.

برنامه هالووین در سئول پس از سه سال و پایان یافتن محدودیت‌های مرتبط با کرونا برگزار می‌شد. ایتاوون یکی از محله‌های محبوب شهروندان سئولی برای برگزاری جشن هالووین است.

تصاویر ویدویی منتشر شده حاکی از کمک‌های اولیه برخی مردم به افراد له شده در زیر دست و پای جمعیت است؛ در حالی که نیروهای امدادی نیز برای ورود به صحنه ازدحام تلاش می‌کنند.

حدود ۴۰۰ امدادگر و ۱۴۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده و پلیس سئول می‌گوید کمک‌های اولیه و عملیات احیای قلبی و ریوی ده‌ها نفر در همان محل حادثه انجام شده است.

یک مقام دیگر آتش‌نشانی گفته است که هنوز هم هرج و مرج ناشی از ازدحام جمعیت وجود دارد و نیروهای امدادی در حال تلاش برای یافتن کسانی هستند که نیاز به کمک‌های اولیه یا اعزام به بیمارستان دارند.

خبرنگار الجزیره نیز از محل حادثه خبر داده است که در حین ازدحام در خیابان‌های تنگ، بسیاری از افراد زیر دست و پا ماندند و بیهوش یا له شدند.

برخی رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که این حادثه وقتی رخ داد که گروه بزرگی از مردم پس از شنیدن حضور یک فرد مشهور که نامی از وی برده نشده، به یک باره در ایتاوون هجوم بردند.

مقامات سئول با ارسال پیامک به شهروندان، درخواست کرده‌اند که فورا از خیابان‌ها به خانه‌هایشان برگردند.
+70
رأی دهید
-10

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۱
    مسعود راستگو - تهران، ایران
    چقدر مفت و بیخود دنیا رو ترک کردن.در حقیقت شیطان قربانی هایش را از مراسمی با پایه شیطان پرستی گرفت.
    3
    13
    یکشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.