استانداری فارس از مرگ عامل حمله به حرم شاهچراغ خبر داد

 تصویری که رسانه‌‌های ایران از مهاجم منتشر کرده‌اندرادیو فردا: معاون استانداری فارس شامگاه جمعه، ششم آبان‌ماه، از مرگ عامل حمله به حرم شاهچراغ در شیراز خبر داد.

این خبر را پیشتر در روز پنج‌شنبه خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران به عنوان «شنیده‌ها»ی خود منتشر کرده، اما گفته بود که هنوز از طرف مقامات تایید نشده است.

خبرگزاری فارس در خبر خود همچنین نام فرد مهاجم را «حامد بدخشان» قید کرده بود، اما مقام استانداری به جزئیاتی از هویت این فرد اشاره نکرده است.

یک روز بعد، خبرگزاری‌های ایران در شامگاه جمعه به نقل از اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی استاندار فارس، نوشتند که عامل حمله به حرم شاهچراغ که پیشتر اعلام شده بود به بیمارستان منتقل شده، جان باخته است.

رسانه‌های ایران روز چهارشنبه، چهارم آبان‌، از «حمله تروریستی» به حرم شاهچراغ در شیراز خبر دادند و بعدتر اعلام کردند که در جریان این اقدام دست‌کم ۱۳ نفر کشته و ۳۰ نفر مجروح شدند.

شبکه خبر صداوسیما روز جمعه تعداد قربانیان حادثه را ۱۵ نفر اعلام کرد.

یک روز پس از انتشار این خبر که با شک و تردیدهای زیادی به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی همراه بود، گروه داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

حمله به شاهچراغ در روز چهلم جان باختن مهسا امینی روی داد و برخی مخالفان جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی مدعی‌اند این حمله برای منحرف کردن افکار عمومی و در جهت سرکوب اعتراضات انجام شده است.

ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در سفر استانی خود به زنجان با «اغتشاش» خواندن اعتراضات ضدحکومتی جاری در ایران گفت: «اغتشاش و بی‌نظمی زمینه حرکت‌های تروریستی را فراهم می‌کند.
+3
رأی دهید
-146

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان

    داعش در بیانیه‌ای خطاب به جمهوری اسلامی اعلام کرد: . ا کدام انتحاری ما با کفش کالج و شلوار کتان به عملیات رفته است که این دومی‌اش باشد؟ حداقل یک دست لباس پرسنلی و یک وجب ریش داعش تهیه می‌کردید که مارا کونیِ منطقه نکنید
    8
    61
    شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    این تروریست اگه نمیمرد خود نظام اخوندی زود از بینش میبرد ( هرچند خود نیروهای امنیتی نظام اور زدند ) تا هیچ سرنخی بدست مخالفان نظام نیفتد !
    5
    46
    شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    این قضیه هم بزودی تقه ش در میاد و با اسناد و توضیحات کامل معلوم میشه که داستان واقعی چی بوده هر چند که همین الان هم ملت همه چیز رو میدونن!
    5
    31
    شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    somebody - ونکوور، کانادا
    بهتون قول میدم با کلی دلار که تو جیبش کردن الان یه جا قایم شده یا از ایران خارج شده !
    6
    25
    شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Attila14 - استکهلم، سوئد

    خوب ما که منتظر این بودیم که اخر سناریوتون (مثل قبلیا) میمیره!. اگه از Martin Scorsese. کمک یا الهام میگرفتین هیجان انگیزتر میشد! اون استاد پایان های غیرمنتظره است
    4
    25
    شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    داعش رسم داره ویدئو از فرد انتحاری تهیه کنه ، زیر پرچم کریه خرچنگ سیاه ، در فیلم اعلام وفاداری می‌کنند ، اینکه از او فیلمی نیست خود جای سوال است
    4
    15
    شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    دین وحشیگری - اونتاریو، کانادا
    ای حـ... ها برتی بقا حتی رازی هستید مردم بی گناه رو قربانی کنید چه ولدزناهایی هستید شما وحوش.فیلم هاتون سوخته.مردم بیدارن.پیروزی نزدیک است.
    3
    7
    شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.