علی مطهری: مختلط شدن غذاخوری دانشگاه‌ها «آزادی حیوانی» است

رادیو فرانسه:  در حالی که اعتراضات دانشجویان در ایران ادامه دارد و در برخی دانشگاه‌ها دانشجویان به تفکیک جنسیتی در رستوران‌های دانشگاه‌ها اعتراض کرده‌اند، علی مطهری نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی مختلط شدن غذاخوری‌های دانشگاه‌ها را «آزادی حیوانی» دانست.

مطهری در توئیتی نوشت: «برخی دانشجویان دانشگاه شریف در حوادث اخیر امتحان بدی دادند. گذشته از اعتراضی که حق آنها بود، فحشهای رکیک و ناموسی که در دهم مهر دادند تاکنون در دانشگاه سابقه نداشت و آبروی دانشجو را بردند و اخیراً هم با اصرار بر مختلط شدن غذاخوری مفهوم مقدس آزادی را به آزادی حیوانی تنزل دادند.»

این توئیت با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی روبه رو شد.

حسین دهباشی، فعال رسانه‌ای خطاب به علی مطهری نوشت: «به عنوان وارثِ مواریثِ مرحوم مطهری و دکترای فلسفه- ۵۴ سال‌تان بود که در صحنِ مجلس به دیگری «پفیوز» گفتید. و ۶۱ساله، به گاه افتخار «کف‌گرگی» به وکیلی دیگر و ۶۲ساله، که به دختری دانشجو فرمودید «قرص ضدحاملگی برایت دارم» دیگر چه جای گلایه از جوان هجده، نوزده ساله؟»

صادق زیباکلام نیز نوشت: « این بار اولی نیست که جناب دکتر علی مطهری،بی حجابی و اختلاط سلفهادر دانشگاهها را مترادف با اشاعه فساد میگیرند.از اصولگرایانی که همچون دکتر مطهری،بی حجابی یا اختلاط سلفها را مترادف با ترویج فساد وفحشا میدانند،مایلم بپرسم در کدام جامعه فساد اخلاقی بیشتر است : ایران یا یک جامعه غربی؟»

علی مطهری با وجود انتقادهایش از حکومت، معتقد به حجاب اجباری و تفکیک جنسیتی است.

او پیشتر در زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، به دنبال درخواست محمود احمدی‌نژاد مبنی بر توقف طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، نسبت به این اظهارات انتقاد کرد.

این نماینده وقت مجلس، با انتشار نامه سرگشاده‌ای، با تاکید بر «همسویی تفکیک جنسیتی با اسلام و نظرات مراجع تقلید»، «سطحی و غیر عالمانه» خوانده شدن این طرح از سوی احمدی‌نژاد را «دلیل دیگری بر لیبرال بودن» دولت وی در حوزه فرهنگ دانست.

علی مطهری، در واکنش به این درخواست، عدم اختلاط دختر و پسر را «حکم اسلام» خواند و گفت که «اگر تأسیس دانشگاه‌ها هم مانند حوزه‌های علمیه از ابتدا در دست آن‌ها بود، دانشگاه‌های دختران و پسران را جدا تأسیس می‌کردند.»
+5
رأی دهید
-92

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid4053 - اصفهان، اتریش

    اقای مثلا دکتر نگاهی به عکسهای انگلزاده هایتان بکنن که در خارج از کشور با پول خون این انسانهای اسیر دست حکومت عربی بکن انوقت دهن کجت رو باز کن از معنی اسلام فقط همین خونریزی غارت وتحقیر را یاد گرفته ای مدرکت بدرد خودت و اون رهبر چلاق ضد ایران و ایرانی میخورد تو نه هیچ زمانی نماینده مردم بودی و نه هیچ زمان نه تو و نه دیگران را که اسم خودشان را حکومت ایران مینامند برای ایرانی رسمیت داشته ای .بزودی در دادگاه عادلانه مردم محاکمه خواهی شد
    0
    47
    ‌پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    تو یکی خفه شو ، اگر تو آینه یه نگاه بخودت بندازی به انسان بودن خودت شک میکنی ، چون چهره منحوست دقیقاً مثل جانوران ماقبل تاریخه .
    1
    49
    ‌پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    بیشعوری توی رستوران مرد و زن کنار هم نمیشینند؟ توی اربعین که حتی کنار هم خوابیدند. جیوون تویی که زن و مرد رو آلت جنسی میبینی
    1
    45
    ‌پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    ای موجود بیوجود و احمق، مگر شما در طویله مجلس کنار هم و مختاط نمی نشینید؟ وقتی با هم در رستوران اون طویله غذا کوفت می کنید چطور؟ حقا که پسر همون خر مفتخور لعنتی هستی!
    0
    22
    ‌پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    vikingoslo - اسلو ، نروژ
    مثل پدر احمق و بی‌سوادش هیچ فکر و اندیشه نو و جدیدی تو سر این فرمایگان نیست ! حیوان مگه اهل خانواده تو و من و این دانشجو‌ها و بقیه ملت با هم فرقی میکنند که نتونند با هم شام و ناهار بخورند !؟ بی‌پدر ابله شما و امثال شما چه وقت میخواهید آدم بشید !!؟ کشور رو به فاک و فنا دادید و خودتون رو زدید به خریت و مثل حیوان چشمت رو بستی رو کشته شدن بچه‌های مردم ایران امروز تو خیابون‌ها .
    0
    15
    ‌پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    100Haloo - تهران، ایران
    فردای پیروزی جنبش، حتما طویله ای که شماها را در آن نگهداری میکنیم تفکیکتان میکنیم. خاک بر سر تو و پدر و مادرت با افکار قرون وسطی ای اتان، بی شعور احمق تو لیاقت زنده بودن را نداری، کمتر از حیوان، کثیف تر از نجاست خوک و بی وجود
    0
    7
    جمعه ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    دین وحشیگری - اونتاریو، کانادا
    قیافه های این جانیان وحوش اسلامی رو ببینید واقعا انسان تهوع بهش دست میده.چه شیرینه روز مجازات و بدار کشیدن این وحوش اسلامی باقی مانده از تجاوز اعراب به ایران.دکان دین برای همیشه بسته خواهد شدددین تنها امری شخصی است.با رشد اقتصاد این دین عامل فساد تبدیل به جوکی خواهد شد به عقل و شعور خودمان احترام بگذاریم خداوند دینی ندارد خدا در وجود ماست ان انرژی است مگی وجوددندارد تغییر از شکلی به شکلی.تنها وتنها اینده روشن در منزوی کردن دین با اقتصاد سالم تربیت درست ممکن است.پاینده باد ایران ازاد و سکولار.
    0
    7
    جمعه ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    مدافع حق - مادرید، اسپانیا
    بمیر بوزینه ،آزادی حیوانی زمانی واقع شده که بند نافت رو تو حوزه علمیه به تصور اینکه بابات مطهریه بریدن
    0
    1
    جمعه ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.